Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke så dumt at komme i Operation X

Side 1 ud af 13 (122 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,2 stjerner givet af 10 person

Så løb Operation X igen over skærmen - igår aftes var der ikke synderligt meget nyt under solen hvad angår programmets journalistiske indhold: 

Det er stadig en tynd omgang journalistik der helt bevidst går efter laveste fællesnævner - men spørgsmålet er så om det nu egentlig er så skidt at blive trukket igennem møllen med skjult kamera - for derefter at blive forfulgt i løb gennem gaderne med Spiegelhauer og en kameramand i hælene?

Jeg er nemlig en lille smule irriteret over at vi STADIG oplever ledere og profiler der promoter såvel produkter og en forretningsmulighed baseret på "røverhistorier" om mirakuløs helbredelse af sygdom - og i særdeleshed kræft...

For det første burde man som både upline eller downline slå ned på den slags historier - for det andet så viste Spiegelhauer tilbage i 2006 med al tydelighed at produkt-anprisninger bare ikke god stil. I 2006 var Spiegelhauer efter selskabet Tahitian Noni - et selskab som jeg fra 1999 og frem til 2007 var en del af - i det daværende program lykkedes det at fange et par distributører, som valgte at tilsidesætte al sund fornuft ved at anprise produktets evner overfor fremmede "prospekter". 

Ganske som i udsendelsen igår - så var Spiegelhauer heller ikke dengang specifikt efter netværksbranchen - men meget konkret efter enkelte personer, som bryder regler og lovgivning omkring produktanprisninger.

At Operation X så indikere at det ene firma minder om "pyramidespil" skyldes snarere at de samme personer der har så travt med at anprise, så også samtidigt har travlt med at snakke venne-hvervning. Min erfaring - og den er jeg ret sikker på gør sig gældende hos langt de fleste aktive distributører - uanset selskab - benytter ikke venne-hvervning til at bygge forretningen på.

Det er i langt højere grad relationer gennem fælles-interesser eller forretning. Venne-hvervning er nemlig slet ikke verdens allerbedste succeskritie: venner (som i nær familie og venner) er typisk ikke de bedste prospekter. Venner og forretning er ofte bedst adskilt.

MEN - gennem relationer og andre forretning opbygger man selvfølgelig venskaber - men i "rekrutteringsøjemed" så er prospektet så også klar over hvad det handler om.

Jeg synes rent faktisk det er fint at Spiegelhauer lige tager en runde med det skjulte kamera, så der igen bliver slået fast med syvtommer-søm: STOP nu produkt-anprisninger! Fokus på alt de andre parametre som er årsagen til at endnu flere søger mod muligheder med MLM. De er nemlig meget sjovere, meget mere inspirerende, meget mere givende.... end sygdomssnak og røverhistorier!

Det andet selskab, som Morten havde fat i, er i en anden kategori, da de er et shopping-community... synes bestemt de gjorde en god figur: Der var ikke fejet noget under gulvtæppet - det var lige ud af posen: "Vi opbygger marked - men lige nu fokus på at skabe netværket der skal skabe kunderne". Så har jeg forstået konceptet - og sådan er konklusionen også ovenpå den endnu tyndere kop te Morten præsenterede os for.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Aalborg
Tilmeldt 6. Oct 12
Indlæg ialt: 1221
Fra  ZenzIOT ApS Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person

Nice try med lidt damage control

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Lasse Burholt:
Min erfaring - og den er jeg ret sikker på gør sig gældende hos langt de fleste aktive distributører - uanset selskab - benytter ikke venne-hvervning til at bygge forretningen på.

Ved å studere medlemslistene til slike selskaper forstår man raskt at det er via venner og familie dette spres. Her er en gjengivelse av etternavnene på de 30 første Kyäni-distributører i Danmark:

Garnfeldt
Johannesen
Sandberg
Garnfeldt
Garnfeldt
Garnfeldt
Larsen
Pedersen
Piaskowska
Hebsgaard
Jakobsson
Feldborg
Lögdal
Kristensen
Laursen
Torbensen
Agerholm
Szygenda
Bentzen
Adamsen
Hebsgaard
Hebsgaard
Hebsgaard
Szygenda
Hebsgaard
Hebsgaard
Lykke
Hebsgaard
Wismar
Martinussen

Altså: Kyäni sprer seg i meget stor grad via familie og venner.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Lasse Burholt:
Ganske som i udsendelsen igår - så var Spiegelhauer heller ikke dengang specifikt efter netværksbranchen - men meget konkret efter enkelte personer, som bryder regler og lovgivning omkring produktanprisninger.

Yeah right! Cool

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Hvad fanden snakker du om. Begge forretninger havde ikke reel forretning som grundlag for deres eksistens men alene det formål at sælge en illusion til 'det nye medlem' som aldrig bliver indfriet.

Det er et koncept som er designet til at den kloge narre den i den grad meget godtroende.

Det overrasker mig desværre ikke at disse typer firmaer kommer igen og igen for der er altid nogen som ikke kan gennemskue helheden.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,6 stjerner givet af 10 person

Lasse Burholt:
Ganske som i udsendelsen igår - så var Spiegelhauer heller ikke dengang specifikt efter netværksbranchen - men meget konkret efter enkelte personer, som bryder regler og lovgivning omkring produktanprisninger.

Jeg tror ikke vi så den samme udsendelse. Det er korrekt, at det var en række selvstændige sælgere som Opereation X primært rettede deres kritik mod. At de i bund og grund fyldte medlemsemner med løgn. Når det så er sagt, så var kritikken bestemt også rettet mod det juridiske design, disse virksomheder er opbygget efter. Det er tydligt at produkterne bare et ekstra lag i forhold til tidligere tiders pyramide spil.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

jeg kan sige at jeg så den samme som du så Casper - kunne være sjovt at se den anden som nogle få åbenbart har set :) :)
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Det kunne være fedt at se Danmark som foregangsland og forbyde MLM ved lov, men så kaster kvaksalverne sig vel bare over andre lyssky forretningsmetoder Ick!

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 6. Oct 09
Indlæg ialt: 823
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Nicolaj Thomasen:
Det kunne være fedt at se Danmark som foregangsland og forbyde MLM ved lov, men så kaster kvaksalverne sig vel bare over andre lyssky forretningsmetoder Ick!

Det vil svare til at fjerne checkhæftet for at komme økonomisk kriminalitet til livs.....

MLM er ikke en forretningsmodel, men en markedsføringsmetode. Den er ikke gal med selve metoden, med med den overdrevne og forkerte brug heraf

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bennie Larsen:

Nicolaj Thomasen:
Det kunne være fedt at se Danmark som foregangsland og forbyde MLM ved lov, men så kaster kvaksalverne sig vel bare over andre lyssky forretningsmetoder Ick!

Det vil svare til at fjerne checkhæftet for at komme økonomisk kriminalitet til livs.....

Nej, det svarer mere til at fjerne selskabstyper, som f.eks. S.M.B.A.

Bennie Larsen:
MLM er ikke en forretningsmodel, men en markedsføringsmetode. Den er ikke gal med selve metoden, med med den overdrevne og forkerte brug heraf

Man kunne måske afhjælpe problemet ved at opstille en række krav, som f.eks. at forhandlere skal være momsregistrerede fra dag 1. At selskabet skal stå til ansvar på lige fod med forhandleren, noget vi har set i forbindelse med affiliate marketing, hvor teleselskaberne har båttet betale kæmpebøder, hvis produkterne ikke er prissat korrekt hos deres samarbejdspartnere.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 13 (122 indlæg)