Kære Hans, Tak for responsen, det var pænt af dig. Messeplanlægning og -gennemførelse er ikke raket-videnskab, men et håndværk som skal udføres med omtanke og præcision. AIDA-modellen kan virke nogle gange, men det er svært at generalisere, for der er rigtig mange faktorer som spiller ind. Det er dog samtidig det, som gør udfordringen ved en messe så meget desto mere interessant - at få alle disse faktorer til at "spille sammen". Lidt ligesom når BS Christiansen (så vidt jeg husker var det ham...) definerer resultatet af godt team-work som det regnestykke, hvor "fem gange én er lige med seks". Hvis alle enkelt-faktorer er optimalt planlagt og udført, så får man en ekstra synergi-gevinst... Annoncer kan gen-indrykkes, og kampagner gentages eller forlænges, hvis resultatet udebliver. Det gælder bare ikke for en messe, for når dørene lukkes den sidste messedag, så er "årets bal" altså forbi. Det kunne være interessant, om Amino i god tid etablerede et online-messe-forum (i stil med det nærværende), hvis der igen skal udstilles. Og hvis resultatet af projekteringen så var tilfredsstillende, så kunne AMINO-ejerne jo seriøst overveje, om det skulle danne basis for deres næste messedeltagelse. Gad vide, om hr. Thorborg læser med på dette her :-)
De bedste hilsner PS: jeg er i øjeblikket ved at "tage min egen medicin" hvad angår kommunikation - hvilket betyder ny profil, både trykt og elektronisk. Så lad dig ikke skræmme, hvis du - som jeg - synes, det var interessant gå på nettet og kigge på, hvem der står bag skriverierne...nyt er undervejs fra min side. |
EXPOLINE:Gad vide, om hr. Thorborg læser med på dette her :-)
Hr. Thorborg er næsten ligesom gud - han ser ALT!
~
Anja