Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt?

Side 2 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Tygsen:

amway nemmere findes ikke:
og nej... det er faktisk på vej ind på det danske skoleskema... der er flere og flere skoler der snakker om mlm marketing... at der skal ligge mindst en time pr uge til undervisning... da det er FREMTIDEN, flere og flere køber produkter på nettet... og flere og flere får deres egne forretninger...

Er du ikke sød at finde noget dokumentation på dette, eller er det bare en teori/spådom du har?

Jeg har meget svært ved at tro at der i de danske skoler(snakker vi folkeskole/handelsskole/teknisk skole eller? ) skulle indføre decideret timer der kun går på MLM, det vil jeg se håndfaste beviser på før jeg tror.

Jeg tror tilgengæld at man mere og mere begynder at fokusere på at få nogle iværksætter timer på skoleskemaet, hvor MLM kunne blive et af emnerne eller ihvertfald blive nemt, men decideret timer i MLM har jeg utrolig svært ved at tro på.

det er en lærer som er en af mine venner som snakkede om det at de har haft det oppe på komunalt møde og var nu kommet til skolemøde. så andet ved jeg ikke... men er vi kommet til der hvor folk begynder at snakke om det... syntes jeg da det er flot om det så bliver et emne under nået iværksætter timer eller hvad de vælger at kalde det... må vi jo se... for mig gør det ikke nået..

men syntes absolute at det er nødvendigt... syntes du ikke???

der er for mange firmaer som kommer til hele tiden... og mange dør igen. eller forsvinder ... så er det meget godt at man ligsom ved hvad som er vigtigt at man skal gå efter... for som det er nu.. ja så er det fordi man gerne selv har prøvet hvad som er godt og hvad som er skidt... og det koster at gå ind i det forkerte. både tid og penge. og venskaber for den sags skyld. jeg ville have det rigtigt dårligt hvis jeg havde tilmeldt nogle venner og firmaet forsvandt...

så jo syntes det er vigtigt at man har nogle kurser eller emner i skole eller nogle form for uddannelse. bare de er der... og folk får lov til at snuse til det. så kunne det også være at man kunne undgå links og dårlige indlæg som de det andet som er blivet skrevet her

Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 20:16

Ronnikc:

Jeg har nu aldrig brændt fingrene.

Jeg kunne simpelhent ikke finde på at deltage i den slags.

Hvis du ser på matematikken bag konceptet, så må det være indlysende for enhver at der er noget galt.

5 folk der rekrutere  5 folk der rekrutere 5 folk - Allerede i 8. led er du oppe på 390.625 sælgere. (eller 10% af arbejdsstyrken i Danmark)

Men selvfølgelig er den sidste idiot ikke født endnu...

hvorfor aftaler du ikke et møde med mig så skal jeg vise dig hvordan det virker...

for det er ikke nået med at 5 - 5- 5 osv som du skriver der... det handler ikke om at folk tilmelder folk... det handler om at folk køber nået... har jeg jeg 100 kunder på en måned som køber for 1500 kr... det bliver  150,000 kr i min forretning på en måned. . hvilken ikke er unormalt for en normal hustand i hverdags produkter. tandpasta, shampoo, pasta, kosmetik, telefoni, crem, kosttilskud, vaskepulver... og hvad de nu ellers har som vi alle bruger på en den eller anden måde. så tjener jeg ca 10-15,000 kr i måneden.... på min konto. 100 folk er da ikke 10% af  arbejsstyrken i danmark.

så igen... du har altså igen bare læst negativt og taget det til dig i stedet for at sætte dig ordenlig ind i hvordan man får en bonus, som kunde eller sælger

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:23

men syntes absolute at det er nødvendigt... syntes du ikke???

NEJ! På ingen måde, jeg kan ikke se pointen i at sætte MLM på skoleskemaet som et fag, det lyder som det rene vanvid i mine øjne, og derfor tror jeg også kun det har været bragt frem ved et komunalt skolemøde hvis det har været i forbindelse med en julefrokost og lidt for mange flasker snaps.

Skulle man sætte MLM på skoleskemaet, så skulle man jo sætte 1000vis af andre fag på også, MLM er og bliver stadig en lille bitte del af handel i Danmark og i verdenen, det kommer aldrig til at overtage verdenen som jeg nærmest kan forstå på dig du tror, du mener ihvertfald det er fremtiden.

MLM har jo eksisteret i rigtig mange år, og det vil fortsat eksistere i rigtig mange år, men jeg tror ikke på det bliver mere fremtid end så meget andet, og derfor mener jeg heller ikke det er nødvendigt at have det på skoleskemaet.

Derimod synes jeg det er meget fedt at få lidt iværksætteri på skoleskemaet, men her synes jeg langt mere man skal undervise i markedsføring, økonomi og 117 andre ting, end pyramidespil og MLM.
Det er fint det kan komme op i en enkelt time, men mere er der vidst heller ikke at gøre ud af det - i mine øjne.

Hvem skulle så sidde og vurdere hvilke selskaber der er gode og dårlige i MLM, der er jo ingen tvivl om at du priser Amway fordi det er det du er med i, men det er jo netop bevist med de links ovenfor at ikke alle er enige med dig, så kan du kalde dem der har skrevet teksten i overstående indlæg, tumper idioter eller hvad du har lyst til, i sidste ende er det personer der har en anden mening som dig, og deres mening kan være ligeså god som din.

Ergo hvem skal sidde og beslutte hvad der er godt og skidt i MLM branchen, ligesom man heller ikke kan begynde at undervise elever i at Carlsberg er en langt bedre virksomhed end Tuborg.

Men nu vil jeg nyde resten af min søndag :)

Fortsat god aften til jer alle.
Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 20:35

har du din egen virksomhed???

hvis du har... så vil du også give mig ret i at det koster vildt meget at lave reklame... osv... og så er det ikke engang sikkert at det hjælper...

ved at køre det over mlm... om det så er det lokale supermarked... eller nået andet... så spare de mange milioner kr ... som de i stedet kan give til deres kunder...og det giver faste kunder.

de skal altså ikke længere lave store reklamer, de skal ikke have ansatte til den del.. det er mange penge om de spare.

og jeg ved da godt hvor jeg vil handle. og jeg ved da også hvilken supermarked jeg vil fortælle om...

jo syntes absolute det er nået som skal op ... der er ingen som skal bestemme hvad som er godt eller dårligt... men det er forbrugerombudsmanden hjemmeside man kan gå efter... og den er faktisk rigtig god at gå efter som udgangspunkt...

men ja rigtig god søndag... og fortsat god weekend.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:32

nu ik så agressiv mine kære aminoer, Det var blot et indlæg til debat.

Jeg mener helt objektivt at mlm burde være eller komme som fag på skoler, fordi i usa er 22% af alt handel, det foregår via mlm/nm..

Det er ikk noget man bar kan vende hovedet fra, tjek dansk statistik og se hvormange mlm forhandlere der er.. Det ligger omkring 55.000 det er alligevel 10% af danmarks befolkning..

for at tage et andet eksempel, så underviser de danske skoler også eller i hverfaldt forklarer om bøsser og lesbiske og det tal er også 10%, så spørgsmålet er om det er mere eller mindre relevant end mlm?.. (skal lige siges jeg intet har imod bøsser eller lesbiske har selv boet med en for den sags skyld.) Siger det bare med objektive øjne.

har selv tilmeldt med mlm firma, og for at være ærlig så tror jeg en del ender i den samme situation som mig...

De er hoppet for hurtigt på mlm vognen, tror ikke på produkterne men vil alligevel overbevise de 4-5 folk det gælder om at joine for at få udbedret den udgift man selv har haft med det og så bare komme ud af det. og det er der jeg står nu..

Jeg syns mlm er en helt okay ting, der er bare for mange tomme løfter, ubesvarede spørgsmål. (jeg har spurgt nu uden at overdrive, 25 folk i mlm og ikk en ENESTE ville svare på hva de tjener via det... Når folk ikke svarer så virker det ENORMT suspekt i mine øjne..)

Man kan i alle sammenhænge vende og dreje MLM på en god og dårlig måde, der er en del der tjener godt på det og der er en endnu større del der taber på det... Men i MLM's forsvar så når man handler i fakta så er der også et par der tjener på det og en endnu større del der taber på det, økonomisk set.

Just my 2 cents

Thomas

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 01:38

for det er ikke nået med at 5 - 5- 5 osv som du skriver der... det handler ikke om at folk tilmelder folk... det handler om at folk køber nået... har jeg jeg 100 kunder på en måned som køber for 1500 kr... det bliver  150,000 kr i min forretning på en måned. . hvilken ikke er unormalt for en normal hustand i hverdags produkter. tandpasta, shampoo, pasta, kosmetik, telefoni, crem, kosttilskud, vaskepulver... og hvad de nu ellers har som vi alle bruger på en den eller anden måde. så tjener jeg ca 10-15,000 kr i måneden.... på min konto. 100 folk er da ikke 10% af  arbejsstyrken i danmark.

I dit eksempel bliver det til 3-4 handler pr. hverdag hvor du på hver tjener 150 kroner. De varer du nævner har jeg dog svært ved at forestille mig en husstand kan bruge for 1.500 kroner på om måneden. Kan du ikke give et eksempel på hvordan det vil fordele sig, f.eks:

Tandpasta: 50 kroner, shampoo: 100 kroner, pasta: 100 kroner, kosmetik: 200 kroner, telefoni: 300 kroner, creme: 50 kroner, kosttilskud: 100 kroner, vaskepulve: 100 kroner.   Det er rimelig højt, synes jeg, for vi bruger jo ikke for 50 kroner tandpasta om måneden, 100 kroner shampoo eller 100 kroner pasta. Alligevel giver mit regnestykke kun 1.000 kroner, så kan du ikke skrive et eksempel?

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 07:50

> fordi i usa er 22% af alt handel, det foregår via mlm/nm..

Det er lige præcis den slags vrøvl der gør at mange af os ikke kan lade være med at grine ad MLM. Hvis du vil opfattes seriøst så drop det der vrøvl! :)

Og du fortsætter ...

> Det ligger omkring 55.000 det er alligevel 10% af danmarks befolkning..

Så du mener at der i Danmark bor 550.000 mennesker!

Hvis MLM kun kan overleve på løgn, bedrag og ekstreme overdrivelser, så forbliver det den kritiserede branche det er. Med god grund.

Og det kommer aldrig ind i den Danske folkseskole. Glem det, drop det vrøvl, og fokser på din forretning i stedet for at fortsætte med at spræde løgne og villede folk. MLM hører kun til et sted på skemaet: I en time om bedrageri!

Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 08:56

udvikler:

I dit eksempel bliver det til 3-4 handler pr. hverdag hvor du på hver tjener 150 kroner. De varer du nævner har jeg dog svært ved at forestille mig en husstand kan bruge for 1.500 kroner på om måneden. Kan du ikke give et eksempel på hvordan det vil fordele sig, f.eks:

Tandpasta: 50 kroner, shampoo: 100 kroner, pasta: 100 kroner, kosmetik: 200 kroner, telefoni: 300 kroner, creme: 50 kroner, kosttilskud: 100 kroner, vaskepulve: 100 kroner.   Det er rimelig højt, synes jeg, for vi bruger jo ikke for 50 kroner tandpasta om måneden, 100 kroner shampoo eller 100 kroner pasta. Alligevel giver mit regnestykke kun 1.000 kroner, så kan du ikke skrive et eksempel?

nu er der altså også mange flere produkter en lige det jeg skrev... men gider altså ikke at side og skrive alle over 600 forskellige produkter ned her.. det må du selv undersøge nærmere... da du er så god til det...

og som jeg også skrev bruger en standart familie 2000-3000 kr pr måned... jeg satte den bare til 1500 kr... altid godt at sætte ting lavere end hvad det er... så bliver man altid positivt overresket.

men ja kan da godt sætte et lille regnstykke op...

det er en familie med en far,mor,og 2 børn...

telefoni,,,, 600 kr,

pasta,    100 kr

pasta souse 50 kr.

tandpasta, 150 kr

kosttilskud 200 kr.

rengøringsmidler 500 kr. (toilet rens, køkrengøring, toilet rengøring, diverse rengøring, rengøringsmilder til bilen, osv ) og dette er lavt sat

shampoo 200 kr.

crem.     100 kr.

kosmetik, 300 kr

opvaskemiddel 80 kr.      (opvaskemaskine, eller alm opvaskemiddel)

diverse brug 400    (det kan være nye tandbørster, tandtråd, opvaskebørste, gryder, pander, støvbørste, og hvad vi nu har af ting.)

total 2680 kr.

der ud over kommer alt ekstra forbrug... som feks, hvis man vil have ekstra computer, tøj, smykker, vin, osv som vi også har.

og dette er nok lavt sat i de fleste tilfælge, når man tænker på mit er det... 

er man kun 1 i husstanden. så passer dit regnstykke nok meget godt. og så bliver det afligevel 100 kunder af 1000 kr... og det giver mig ca 10,000 kr. så det er også fint for mig... kan jeg få det havle... så er det da også fint... især når det er passiv løn.

det giver mig ekstra tid til min familie... jeg er ikke tvinget til at arbejde over for at få råd til lidt ekstra sjovt.

Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 09:12

Thomas Andreasen:

nu ik så agressiv mine kære aminoer, Det var blot et indlæg til debat.

Jeg mener helt objektivt at mlm burde være eller komme som fag på skoler, fordi i usa er 22% af alt handel, det foregår via mlm/nm..

Det er ikk noget man bar kan vende hovedet fra, tjek dansk statistik og se hvormange mlm forhandlere der er.. Det ligger omkring 55.000 det er alligevel 10% af danmarks befolkning..

for at tage et andet eksempel, så underviser de danske skoler også eller i hverfaldt forklarer om bøsser og lesbiske og det tal er også 10%, så spørgsmålet er om det er mere eller mindre relevant end mlm?.. (skal lige siges jeg intet har imod bøsser eller lesbiske har selv boet med en for den sags skyld.) Siger det bare med objektive øjne.

har selv tilmeldt med mlm firma, og for at være ærlig så tror jeg en del ender i den samme situation som mig...

De er hoppet for hurtigt på mlm vognen, tror ikke på produkterne men vil alligevel overbevise de 4-5 folk det gælder om at joine for at få udbedret den udgift man selv har haft med det og så bare komme ud af det. og det er der jeg står nu..

Jeg syns mlm er en helt okay ting, der er bare for mange tomme løfter, ubesvarede spørgsmål. (jeg har spurgt nu uden at overdrive, 25 folk i mlm og ikk en ENESTE ville svare på hva de tjener via det... Når folk ikke svarer så virker det ENORMT suspekt i mine øjne..)

Man kan i alle sammenhænge vende og dreje MLM på en god og dårlig måde, der er en del der tjener godt på det og der er en endnu større del der taber på det... Men i MLM's forsvar så når man handler i fakta så er der også et par der tjener på det og en endnu større del der taber på det, økonomisk set.

Just my 2 cents

Thomas

hej thomas...

jeg vil da lige sige at grunden til at jeg ikke svare på det... er ikke fordi jeg ikke tjener penge... men mere fordi at jeg vil ikke lede andre ind i den fristelse og tro at de kan gøre det samme, og så syntes jeg også det er en privat sag... ingen spørger mig heller hvor meget jeg tjener i min virksomhed, de får ikke nåete svar i hvertfald. så det samme gælder for mig i mlm brancen.... men jeg vil derimod gerne give dem muligheden.

et rigtigt mlm firma skal du ikke kunne tjene penge på indmeldins prosesen. men når folk køber produkter. det er for den sags skyld ikke kun mlm som er sådan.

giver folk penge for at starte nået op... uden at få produkter eller ligne... så er det absolute ikke nogle penge som skal gå til opline. så snakker vi pyremide ja.

Fra Eden
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 667
Skrevet kl. 09:34

Ud fra ovenstående må Amway produkterne være ret dyre.

150 kroner til tandpasta svarer jo til 4-5 2-pak Zendium tandpasta

500 kroner til rengøringsmidler er også i overkanten. En typisk dunk med rengøringsmiddel (af dem du nævner) koster mellem 20 og 40 kroner. Det bliver til 3-4 rengøringsdukne om ugen (din typiske kunde køber altså over 12 hver måned). Hvis du bruger så meget vil jeg bede dig tænke på miljøet, men beløbet dækker måske over en høj pris?

Telefoni til 600 kroner virker også meget dyrt. Sælger Amway mobiltelefoner med bindingsperiode og tjener du 10% af dette?

Side 2 ud af 11 (101 indlæg)