MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt? Er det ikke altid uanset hvad dem der i toppen der tjener de fleste penge, uanset om folk siger du godt kan starte midt i og tjene mere end dem i ens upline? Er det ikke urealistiske mål de forskellige mlm firmaer sætter op? 10000 mennesker i din downline så du millionær ligesom mig?!?!? Er det ikk falske forhåbninger til folk der har et sikkerhedsnet om de bar kan droppe det og gøre det her fuldtid og leve af millionerne resten af livet? Er det ikke bare en ond cirkel af rekrutteringer af nye "forhandlere"(medlemmer) der giver dig og dem over dig penge igen og igen? Helt ærligt.... Er MLM ikke bare et pyramidespil, helt basalt uanset de skæve forklaringer de forskellige "eksperter" kommer med, uanset produktet? Lidt af de tanker jeg har haft dagen idag, nu en uge siden jeg kom ind i et mlm firma.? Mvh Thomas
|
hej Thomas
nu du ikke rigtigt siger hvilken mlm firma du snakker om ... er det svært at svare på dit spørgsmål... for ja der er nogle som minder mere om pyremide end andre...
eller man kan også sige der er nogle som er mere mlm end andre...
men jeg vil da gerne svare på dine spørgsmål ud fra min egen vudering.
spørgsmål : MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt?
Svar: har du prøvet et se på hvilken som helst struktur på et alm arbejds marked... nu snakker vi ikke om penge... men pyremide formen.. prøv at se militæret. fabrikker, osv... alle har en chef, som har 2 hjælpere, hver hver der har 2 hjælpere osv.. så det er alt 1 og så 2 og så 4 og så 8 osv... pyremide. og nu så for at snakke penge... hvem tjener mest her... TOPPEN..... ikke.
spørgsmål: Er det ikke urealistiske mål de forskellige mlm firmaer sætter op? 10000 mennesker i din downline så du millionær ligesom mig?!?!?
svar: det er faktisk sjælen at det er firmaet som sætter DINE mål for dig... de har bare vist et eksempel. det er så din opline som sætter dine mål sammen med dig. og for mit vedkommende... er der nogle som siger til mig... at det er nemt... og nemt at kunne tjene rigtig gode penge... så er jeg hoppet fra... for intet kommer nemt.. og det gør det heller ikke i mlm verden... det er en lang hård vej... nogle er bedre end andre... præcis som alt andet. og nej..... intet er urealistisk... hvis man selv tror på det... og kæmper for sin sag. og ikke giver op efter 3-6 måneder fordi at man trode det ville være nemt. det er mange gange derfor mlm verden får de dumme bemærkninger... og dårlig reklame.. fordi der er folk som har fået at vide det er nemt... eller bare nogle som har givet op på vejen... og så finder de på disse beskyldinger som undskyldning for selv ikke at have lykkes... i stedet for at sige det som det er... det er ikke altid man lige rammer det rigtige mlm firma første gang... og så må man jo bare finde et andet. og der fik jeg næsten svaret på det næste spørgsmål også...
man KAN leve at det her... det er der så mange mennesker som gør... så hvorfor kan du ikke... det er DIG som sætter dine grænser. og mål.
spørgsmål: Er det ikke bare en ond cirkel af rekrutteringer af nye "forhandlere"(medlemmer) der giver dig og dem over dig penge igen og igen?
svar: nu ved jeg ikke hvordan det er i det mlm firma du er... men nu arbejder jeg i amway... og her er det muligt for mig at tjene mere end min opline. og sådan skal det også være... den som laver mest skal tjene mest. og bonus´er bliver betalt ude fra. altså til sidst tilkommende medlem (forhandler) og en god ting er også at det skal være muligt at tilmelde kunder UDEN det koster dem nået at blive oprettet. (det skal være en mulighed.) men vigtigst af alt... så skal det være muligt for dig at kunne tjene mere end din opline gør.
og ond cirkel kan man ikke rigtig sige. for det er ikke ander ledes end bilka laver reklame på tv. det er da for at få kunder... du går jo også ud for at snakke med folk, netop for at få kunder, i din butik.
lige meget hvor meget du vender og drejder det... så er mlm fremtiden... i usa... har de timer om det i skolen... og det kommer helt sikkert også her... for det er vigtigt at vide hvilken firma der passer til en selv...
du skal have nogle krav til dig selv og til firmaet... og som der er blivet skrevet 1000 af gange her inde.. skal det være nogle produkter du er fortrolig med... og selvfølgelig også skal vil bruge... ellers er det svært at anbefalde det.
men hvilen firma arbejder du med.