Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt?

Side 1 ud af 11 (101 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :

MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt?

Er det ikke altid uanset hvad dem der i toppen der tjener de fleste penge, uanset om folk siger du godt kan starte midt i og tjene mere end dem i ens upline?

Er det ikke urealistiske mål de forskellige mlm firmaer sætter op? 10000 mennesker i din downline så du millionær ligesom mig?!?!?

Er det ikk falske forhåbninger til folk der har et sikkerhedsnet om de bar kan droppe det og gøre det her fuldtid og leve af millionerne resten af livet?

Er det ikke bare en ond cirkel af rekrutteringer af nye "forhandlere"(medlemmer) der giver dig og dem over dig penge igen og igen?

Helt ærligt.... Er MLM ikke bare et pyramidespil, helt basalt uanset de skæve forklaringer de forskellige "eksperter" kommer med, uanset produktet?

Lidt af de tanker jeg har haft dagen idag, nu en uge siden jeg kom ind i et mlm firma.?

Mvh Thomas

Tilmeldt 15. Jul 07
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 23:50

hej Thomas

nu du ikke rigtigt siger hvilken mlm firma du snakker om ... er det svært at svare på dit spørgsmål... for ja der er nogle som minder mere om pyremide end andre...

eller man kan også sige der er nogle som er mere mlm end andre...

men jeg vil da gerne svare på dine spørgsmål ud fra min egen vudering.

spørgsmål :     MLM er det ikke bare pyramidespil gemt bag et produkt?

Svar:  har du prøvet et se på hvilken som helst struktur på et alm arbejds marked... nu snakker vi ikke om penge... men pyremide formen.. prøv at se militæret. fabrikker, osv... alle har en chef, som har 2 hjælpere, hver hver der har 2 hjælpere osv.. så det er alt 1 og så 2 og så 4 og så 8 osv... pyremide.  og nu så for at snakke penge... hvem tjener mest her... TOPPEN..... ikke.

spørgsmål:   Er det ikke urealistiske mål de forskellige mlm firmaer sætter op? 10000 mennesker i din downline så du millionær ligesom mig?!?!?

svar:   det er faktisk sjælen at det er firmaet som sætter DINE mål for dig... de har bare vist et eksempel. det er så din opline som sætter dine mål sammen med dig.  og for mit vedkommende... er der nogle som siger til mig... at det er nemt... og nemt at kunne tjene rigtig gode penge... så er jeg hoppet fra... for intet kommer nemt.. og det gør det heller ikke i mlm verden... det er en lang hård vej... nogle er bedre end andre... præcis som alt andet.  og nej..... intet er urealistisk... hvis man selv tror på det... og kæmper for sin sag. og ikke giver op efter 3-6 måneder fordi at man trode det ville være nemt. det er mange gange derfor mlm verden får de dumme bemærkninger... og dårlig reklame.. fordi der er folk som har fået at vide det er nemt... eller bare nogle som har givet op på vejen... og så finder de på disse beskyldinger som undskyldning for selv ikke at have lykkes... i stedet for at sige det som det er... det er ikke altid man lige rammer det rigtige mlm firma første gang... og så må man jo bare finde et andet. og der fik jeg næsten svaret på det næste spørgsmål også...

man KAN leve at det her... det er der så mange mennesker som gør... så hvorfor kan du ikke... det er DIG som sætter dine grænser. og mål.

spørgsmål:   Er det ikke bare en ond cirkel af rekrutteringer af nye "forhandlere"(medlemmer) der giver dig og dem over dig penge igen og igen?

svar:    nu ved jeg ikke hvordan det er i det mlm firma du er... men nu arbejder jeg i amway... og her er det muligt for mig at tjene mere end min opline. og sådan skal det også være... den som laver mest skal tjene mest. og bonus´er bliver betalt ude fra. altså til sidst tilkommende medlem (forhandler)  og en god ting er også at det skal være muligt at tilmelde kunder UDEN det koster dem nået at blive oprettet. (det skal være en mulighed.)  men vigtigst af alt... så skal det være muligt for dig at kunne tjene mere end din opline gør.

og ond cirkel kan man ikke rigtig sige. for det er ikke ander ledes end bilka laver reklame på tv. det er da for at få kunder... du går jo også ud for at snakke med folk, netop for at få kunder, i din butik.

lige meget hvor meget du vender og drejder det... så er mlm fremtiden... i usa... har de timer om det i skolen... og det kommer helt sikkert også her... for det er vigtigt at vide hvilken firma der passer til en selv...

du skal have nogle krav til dig selv og til firmaet... og som der er blivet skrevet 1000 af gange her inde.. skal det være nogle produkter du er fortrolig med... og selvfølgelig også skal vil bruge... ellers er det svært at anbefalde det.

men hvilen firma arbejder du med.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 00:12

Hej Amway Guy :).

Okay er spørgsmål nu er du i amway kan jeg gætte mig til, hvorlang tid har du arbejdet og hvad tjener du på det rundt regnet om måneden.- (uden at lægge de obligatoriske 20.000 ekstra som alle andre gør oven i deres faktiske indkomst.)

Jeg arbejder med Agel

Og ja MLM er gemt bag ved et produkt jo, fordi i en virksomhed bytter dem lavest i "pyramiden" sig til penge via deres tid, I MLM er der jo med direkte henblik på at få folk som forhandlere.. Der tjener du som i toppen kun på det vareforbrug dem i ens organisation har, eller % del deraf.

Nej men nu tænker jeg realistisk altså 10000 mennesker er forholdsvis mange mennesker i ens organisation og inden for det firma man nu vælger at beskæftige sig med.

Firmaet sætter heller ikke mine mål det er korrekt, men det at firmaerne portræterer sig som at det er så nemt irriterer mig.. Fordi det sku svært nok bar at få 5 medlemmer vil jeg påstå.. Pga den generelle skepsis mod MLM og "Pyramide".

Realistisk set hvormange lever af mlm i danmark?.. 200 mennesker?.. I forhold til de 30.000 FLP forhandlere i danmark?

Men det er muligt ja men pengene vandrer altid mod toppen dvs kom du med fra start så der en MEGET højere chance for at tjene penge i denne her branche, hva så om 8 år når man har knoklet i 5 og firmaet går neden om og hjem så står alle dem der har joinet de sidste to år med en større udgift end indtægt..

I Agel er det ikk muligt efter hva jeg har forstået at tilmelde kunder uden et opstarts gebyr på hhv 200 og 1000 $.

I know at MLM er fremtiden, 22% af alt handel foregår via mlm nm i usa, men det den danske skepsis der gør det sværerer i danmark end andre steder. Kender personligt nogen af dem som har givet danmark den indflydelse pga pyramidespil for 10 år siden.. Det er det som har lagt bunden for den skepsis som alle har imod mlm.

Selvfølgelig man går ikke ud og sælger BMW'er hvis man kører i en Mercedes, det jo logik :).

Mvh Thomas

Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 00:31

Thomas Andreasen:

Hej Amway Guy :).

Okay er spørgsmål nu er du i amway kan jeg gætte mig til, hvorlang tid har du arbejdet og hvad tjener du på det rundt regnet om måneden.- (uden at lægge de obligatoriske 20.000 ekstra som alle andre gør oven i deres faktiske indkomst.)

Jeg arbejder med Agel

Og ja MLM er gemt bag ved et produkt jo, fordi i en virksomhed bytter dem lavest i "pyramiden" sig til penge via deres tid, I MLM er der jo med direkte henblik på at få folk som forhandlere.. Der tjener du som i toppen kun på det vareforbrug dem i ens organisation har, eller % del deraf.

Nej men nu tænker jeg realistisk altså 10000 mennesker er forholdsvis mange mennesker i ens organisation og inden for det firma man nu vælger at beskæftige sig med.

Firmaet sætter heller ikke mine mål det er korrekt, men det at firmaerne portræterer sig som at det er så nemt irriterer mig.. Fordi det sku svært nok bar at få 5 medlemmer vil jeg påstå.. Pga den generelle skepsis mod MLM og "Pyramide".

Realistisk set hvormange lever af mlm i danmark?.. 200 mennesker?.. I forhold til de 30.000 FLP forhandlere i danmark?

Men det er muligt ja men pengene vandrer altid mod toppen dvs kom du med fra start så der en MEGET højere chance for at tjene penge i denne her branche, hva så om 8 år når man har knoklet i 5 og firmaet går neden om og hjem så står alle dem der har joinet de sidste to år med en større udgift end indtægt..

I Agel er det ikk muligt efter hva jeg har forstået at tilmelde kunder uden et opstarts gebyr på hhv 200 og 1000 $.

I know at MLM er fremtiden, 22% af alt handel foregår via mlm nm i usa, men det den danske skepsis der gør det sværerer i danmark end andre steder. Kender personligt nogen af dem som har givet danmark den indflydelse pga pyramidespil for 10 år siden.. Det er det som har lagt bunden for den skepsis som alle har imod mlm.

Selvfølgelig man går ikke ud og sælger BMW'er hvis man kører i en Mercedes, det jo logik :).

Mvh Thomas

jeg kan kun sige en ting til dig thomas... hvis du allerede går og tænker sådan nu... er det måske ikke lige det rigtige firma du arbejder ved... men det bestemmer du selv...

hvor mig er det vigtigt at man kan skriver kunder op gratis... der er faktisk rigtigt mange i danmark som lever af det her... jeg ved at der er mange flere som lever af det her til hverdag... end hvad du sætter spørgsmål tegn ved. selvfølgelig kan der ikke være lige mange som lever at det som der er kunder... det siger sig selv... vi kan heller ikke alle sammen have hver vores butik nede på gaden og regne med at vi kan betale vores husleje.. det er da klart...  jeg har arbejdet med 5 forskellige firmaer inden for mlm... og har nu fundet det som jeg kan li... og jeg kan se en fremtid i... hvad jeg tjener kommer ikke nogle ved... men kan da sige at jeg så godt som lever af det... og kan se en god stigning. både at forhandlere som kunder... og det er altså lidt nemmere at få kunder når de ikke er tvinget til at bruge for nået fast beløb som start.

og man finder gerne ud af om et firma går konkurs... sker dette... så sker det ingen for de første 2 år...  som også lasse skriver i et andet indlæg... så er historien også vigtigt... det er ligesom der man ser på modgang og medgang. og hvordan firmaet har klaret de forskellige ting som er sket... og man ser på udvikling osv.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 07:41

amway nemmere findes ikke:
lige meget hvor meget du vender og drejder det... så er mlm fremtiden... i usa... har de timer om det i skolen... og det kommer helt sikkert også her... for det er vigtigt at vide hvilken firma der passer til en selv...

Ahh lad os lige skrue en tand ned for salgsblussen og se på virkeligheden.

MLM har helt sikkert en plads i fremtiden og uddør ikke sådan lige, men ligefrem at sige det er fremtiden er vidst så meget sagt. Jeg tvivler nogensinde på vi får det ind på skoleskemaet, udover MLM naturligvis kan blive nævnt i timerne når der snakkes markedsføring ligesom så meget andet kan nævnes.

Den største ulempe jeg ser ved MLM er at alt sælges igennem små snuskede forhandlere, hvor et utal af dem oversælger, direkte lyver om seriøse helbredende virkninger etc. Jeg ved godt dette kun er en lille del af sælgerne, men man har som forbruger umådeligt svært ved at vide hvem der snakker sandt og ikke gør, hvorimod ser vi på det tradionelle marked, så kan man gå i bilka og købe sine produkter og have en anden sikkerhedsfølelse.

Dernæst så sælger de fleste MLMere til deres eget varme marked, altså venner, bekendte, familie etc. hvilket sagtens kan ende ud i en masse bøvl med tabte venskaber mm. - Inden i brækker nakken på mig, så har jeg selv oplevet den slags, og jeg hører jævnligt om andre, så jo det sker.

Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 18:26

det er skam ikke nået med at skue ned for slagsblussen... overhovedet ikke... prøver ikke at sælge dig et koncept...

og nej... det er faktisk på vej ind på det danske skoleskema... der er flere og flere skoler der snakker om mlm marketing... at der skal ligge mindst en time pr uge til undervisning... da det er FREMTIDEN, flere og flere køber produkter på nettet... og flere og flere får deres egne forretninger...

grunden til at de vil til at køre det i skolerne er ikke at gå ud at sige til sine elever at de skal tilmelde sig et firma... men derimod hvad fordele og ulemper er ved det... og hvilken firmaer man skal passe på... og hvilken som er ok... osv...

så vi ikke kommer ind i den dårlige række af pyremidel selvskaber... som feks... den med hvor man betaler 35000 kr i indskud... og så bare flytter penge.

et rigtigt mlm firma dør ALDRIG-.  det formere sig... og får flere produkter til sig. større udbud.. og lavere priser osv med tiden.

ja det er rigtigt der er nogle rådne kær i mlm... men det finder du absolute også i den virkelige verden... som alm butikker... ved ikke om du ser forbrugerkontakt på tv2 tror jeg det kommer... hvor mange gange har de ikke et firma med som fusker på den ene eller anden måde. og det med at få rigtigt info med at gå ind hos bilka osv... ´når vi snakker kosttilskud og andre ting.. det er røv og nøgler... det er unge ansatte som ikke ved hvad de snakker om.. (meget sjælen i hverfald de ved det)

så fuskere og uvidne folk findes i begge slagsbutikker....

der er også helse og kosttilskud butikker.... de burde vide hvad de snakker om.... men NEJ absolute ikke... forbrugerkontakt har kontaktet over 20 butikker... og forhørt sig om nogle produkter... der var 3 af de mange butikker som bestod den test...

at folk mister venner på at arbejde med mlm fatter jeg så heller ikke... jeg har også selv hørt om dette... det kan skyldes at de som arbejder med dette her... presser for meget på selv... og så bliver folk trætte af dem til sidst...

for er man en god ven så kan man respektere hvad den anden laver...

og ja det er da rigtigt at familie og venner køber produkter for en... og hvad så... er du selv en god og ordenlig ven... har man selv prøvet varerne man tilbyder først... før man kan anbefalde dem... og kan stå 100% inde for dem... jeg har da også folk som spørger mig om det ene eller andet produkt... og der må man da være ærlig og sige, det har jeg sku ikke lige prøvet... men du har da lov at prøve... vi i amway har 90 dages FULD returret. også selv om produktet er prøvet... så jeg har ingen problemer... her....

men jeg kan da lige sige det som det er ... jeg høre da samme ting som dig... men jeg høre mere om som har deres egne butikker, som også mister venner osv fordi de ikke har tid til dem, og hvad hvilken problemer som nu også skulle være der.. hvor tit ser du ikke i avisen og på nyhederne om daglig jævnlige problemer der...

det er bare ikke nået du tænker over... fordi det er blivet hverdag... helt normalt.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 19:19

amway nemmere findes ikke:
og nej... det er faktisk på vej ind på det danske skoleskema... der er flere og flere skoler der snakker om mlm marketing... at der skal ligge mindst en time pr uge til undervisning... da det er FREMTIDEN, flere og flere køber produkter på nettet... og flere og flere får deres egne forretninger...

Er du ikke sød at finde noget dokumentation på dette, eller er det bare en teori/spådom du har?

Jeg har meget svært ved at tro at der i de danske skoler(snakker vi folkeskole/handelsskole/teknisk skole eller? ) skulle indføre decideret timer der kun går på MLM, det vil jeg se håndfaste beviser på før jeg tror.

Jeg tror tilgengæld at man mere og mere begynder at fokusere på at få nogle iværksætter timer på skoleskemaet, hvor MLM kunne blive et af emnerne eller ihvertfald blive nemt, men decideret timer i MLM har jeg utrolig svært ved at tro på.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 19:32

lidt om amway...

Den slags foretagender er dybt utroværdige og jeg ville aldrig beskæftige mig et sekund med noget der havde den organisationsstruktur.

I bund og grund handler det vel om at toppen af sælgere malker resten af sælgerne ud fra "the last idiot hasnt been born yet" konceptet.

Tilmeldt 15. Jul 07
Skrevet kl. 19:57

Ronnikc:

lidt om amway...

Den slags foretagender er dybt utroværdige og jeg ville aldrig beskæftige mig et sekund med noget der havde den organisationsstruktur.

I bund og grund handler det vel om at toppen af sælgere malker resten af sælgerne ud fra "the last idiot hasnt been born yet" konceptet.

det er flotte links du har fundet der...  og du er så den dumme som tror på alt hvad som man læser... det bare da tydligt præ af et medlem som der ikke har lykkes med... eller et medlem som er gået over til et andet netværk (firma) som har fundet på denne smøre... når man så skriver til personaen ja så får man da lige en præsentation på et firma som sælger bedre i han øjne... men husk at skrive på tysk for han kan ikke dansk. hi...

det er desværre sådanne fuskere vi kæmper i mod i denne brance... som gør alt for at få folk over i der hvor de selv arbejder... og den nemste måde at gøre dette på er at snakke dårligt om ting...  for de rygter løber hurtigere.

http://programmer.tv2.dk/basta/article.php/id-8094904.html

http://programmer.tv2.dk/basta/bagom/article.php/id-6783864.html

http://programmer.tv2.dk/basta/bagom/article.php/id-6655231.html

http://programmer.tv2.dk/basta/bagom/article.php/id-6394528.html

og jeg kunne blive ved med link osv... vores daglig dag ser sådan ud... det er der ingen som brokker sig over.  der er mange flere fuskere i vores daglig dag... husk det... det er bare sjælen vi rigtigt høre om det.. for det er blivet for normalt for os... og folk som tilmelder sig en mlm forretning... som giver op på den ene eller anden måde... har meget nemmere ved at give skylden på firmaet end på sig selv

at du ikke syntes om mlm er også fint ... men du er afligevel herinde for at se hvad som sker... det syntes jeg er flot.

kunne da være du selv skulle prøve at se på mlm... og på andre end lige det sted du måske har brændt fingerne på en dårlig opline eller sælger. eller måske fordi produktet ikke lige var dig... op så gav du op.. der kan være mange grunde...

men undersøg sagen... sæt dig ind i det... og ikke bare hvad andre siger. om så det er godt eller dårligt..

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 20:04

Jeg har nu aldrig brændt fingrene.

Jeg kunne simpelhent ikke finde på at deltage i den slags.

Hvis du ser på matematikken bag konceptet, så må det være indlysende for enhver at der er noget galt.

5 folk der rekrutere  5 folk der rekrutere 5 folk - Allerede i 8. led er du oppe på 390.625 sælgere. (eller 10% af arbejdsstyrken i Danmark)

Men selvfølgelig er den sidste idiot ikke født endnu...

Side 1 ud af 11 (101 indlæg)