Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så får vi en rigtig iværksætter type i Folketinget

Side 1 ud af 7 (70 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1.0 stjerner givet af 1 person
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46855
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:52
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person

hm - en lidt svingende person vil jeg nu mene - læs evt http://www.amino.dk/forums/t/204549.aspx

Er dig enig emd John Sommer at ordet Iværksætterskat er noget af det mere misvisende og man kunne tro det var en skat på folk der vil starte en web-shop - men også fra mig, fred med det nu den er borte - sjovt navn var det :)
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Los Angeles
Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 428
Fra  Lavenwebshop.dk Skrevet kl. 17:20

Hmm. Jeg vil sige, at jeg vælger at være skeptisk overfor de fleste politikere. De har det med at ændre markant holdning, når de kommer i Folketinget. Men lad os da håbe. :D

Fra Sørby
Tilmeldt 26. Mar 13
Indlæg ialt: 186
Fra  www.east-tour.dk Skrevet kl. 17:21

Han kommer ikke at få min stemme, synes han er en linse lus og vil gøre alt for at komme i medierne. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:37

Jesper72:
Han kommer ikke at få min stemme, synes han er en linse lus og vil gøre alt for at komme i medierne. 

Jeg er meget enig. Men grunden til mediebrug er jo netop at han ville ind på borgen.
Han havde bare DIF som springbræt ;-)
Han får heller ej min stemme, men det er nu fordi jeg ikke helt kan få øje på hvad han har bidraget med til den kommende iværksætter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:49

Jeg har et udmærket oplevelse af Jakob Engel ift at sætte noget igang i Dansk Ivræksætterforenings regi ( netvræksmøder, videoblogs med kendte iværksættere) plus være synlig i TV2 , DR1.

Så plus til ham med alt det

MEN at han er en rigtig ivræksætter type som der står i trådens emnelinje - nej, han har aldrig startet et firma...såeh det er han ikke

jeg kan nu ikke forstå man vil i Folketinget og gøre karriere der fremfor få en rigtig karriere ude i livet -- men han må jo ha politiske ambitioner

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 17:56
Gennemsnit 4.0 stjerner givet af 1 person

flemming.dk:
MEN at han er en rigtig ivræksætter type som der står i trådens emnelinje - nej, han har aldrig startet et firma...såeh det er han ikke

Hej Flemming.
Nej det finder jeg også lidt mystisk at man ikke selv har erfaring på egen krop. Det betyder virkelig meget!

flemming.dk:
jeg kan nu ikke forstå man vil i Folketinget og gøre karriere der fremfor få en rigtig karriere ude i livet -- men han må jo ha politiske ambitioner

Tager hatten af for måden han har grebet det an.
Jo hvis man har politiske ambitioner må man sige han har gjort det fint og er nået til folketinget. Her er det jo godt at være i medierne og man skal være ret medieglad.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:50
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

slog  mig lige ...hvordan finder man frem til direktøren for Dansk Iværk- forening ? Er det lobbyisme , politiske manøvrer ?

Det bedste vil vel være at opstille et par gamle garvede ivræksættere til et slags "valg" og få DIFs medlemmer til at afgive deres stemme på den de vil ha i spidsen for foreningen, som derpå bliver ansat

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 4.5 stjerner givet af 2 person

flemming.dk:
slog  mig lige ...hvordan finder man frem til direktøren for Dansk Iværk- forening ? Er det lobbyisme , politiske manøvrer ?

Der er tale om ren vennetjenester og netværk ;-)

flemming.dk:
Det bedste vil vel være at opstille et par gamle garvede ivræksættere til et slags "valg" og få DIFs medlemmer til at afgive deres stemme på den de vil ha i spidsen for foreningen, som derpå bliver ansat

Ja det ville helt klart være det bedste. Og selvfølgelig sætte krav til baggrund indenfor iværksætteriet / Start Ups osv.

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 14:14
Gennemsnit 3.7 stjerner givet af 6 person

Kære alle sammen og i særdeleshed Ronni,

Jeg kan ikke udtrykke tydligt nok hvor meget Jakob Engel-Schmidt har gjort for Dansk Iværksætter Forening i det halvandet år vi har haft glæde af at have ham ansat.

Det, at Jakob ikke har baggrund som iværksætter betyder ikke noget, da både jeg som bestyrelsesformand og alle de øvrige medlemmer af bestyrelsen er iværksættere. Så det er iværksættere der sætter dagsordenen i sidste ende i foreningen.

Da jeg overtog foreningen som formand, lå den i komplet ruiner pga. den tidligere direktør ( Som i øvrigt var iværksætter ). Jakob fik til opgave, at lave et turnaround med hjælp fra bestyrelsen.

DIF er gået fra kaos og det ukendte til en veldrevet og solid forening med indflydelse på rekord fart. Det er aldrig sket før i foreningens historie.
Når der er rod i butikken, så skal der bruges en til at rydde op, iværksætter eller ej. Kodeordet er " den rigtige på posten ".

Og hvis der er nogen der vil klandre Jakob, så prøv at tænke over, og du selv som iværksætter kunne have vendt en underskudsforretning til en forening med millionomsætning, opbygning af sekretariat, udgivelse af Danmarks største iværksætter medie "Magasinet Iværksætteren ", messeaktiviteter, nyhedsbreve, netværksmøder, politisk arbejde, hvor alle landet iværksættere bl.a. kan nyde godt af afskaffelsen af iværksætterskatten, nye regler for fremførsel af underskud, barselsfond for iværksættere mm.

Personligt tror jeg ikke du havde kunne løfte opgaven Ronni. Hvis du vil iværksætteret i Danmark noget godt, så ville det hjælpe, hvis du bidrog med en ordentlig tone. Det kan alle vi andre der samarbejder på kryds og tværs godt finde ud af.

Så summa summarum...Danmarks iværksættere har alene pga.. Jakobs arbejde en bedre platform i dag end for halvandet år siden. Vi er ikke i mål endnu, men pris dig som iværksætter dog lykkelig for, at du nu har en mand på borgen der kender dine problemer og udfordringer.

Med venlig hilsen

Christian Walther Øyrabø
Bestyrelsesformand
Dansk iværksætter forening / Iværksætteren

Side 1 ud af 7 (70 indlæg)