Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så får vi en rigtig iværksætter type i Folketinget

Side 4 ud af 7 (70 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Sealand Capital A/S:
som i bund og grund kun giver indtryk af at iværksættermiljøet er splittet.

Iværksætter miljøet ér splittet ... der er nogen der sider i mødelokaler og holder møder ... ligesom Dansk Erhverv og DI, og så er vi nogen der smøger ærmerne op og laver noget :-)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:01
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Det er tankevækkende at gamle aktive amino-brugere ønsker at starte en iværksætterforening på baggrund af et indlæg om DIF. Som det blev diskuteret i en anden tråd, så er der brug for et formål med denne forening før jeg på nogen måde ser det som realistisk, men jeg har kun sympati for projektet.

Derfor vil give Christian Walther ret i, at en interesseorganisation skal arbejde politisk for at opnå forbedringer for sine medlemmer. Jeg vil også give Christian ret i, at man ikke kan drive et sekretariat for 200 kroner pr. snude (i betaler selv en tusse for en hjemmeside, der har annoncer) og jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved om DIF er non-profit eller om Christian ønsker at rydde op i en forening eller lign.

Problemstillingen aktuelt er dog, at jeg ikke er enig i DIFs politiske mål, da jeg har andre politiske holdninger som iværksætter. DIF har samarbejde med offentligt-finansierede organisationer og DIF støtter politisk disse organisationers interesser. Væksthusene køber f.eks. anoncer i Iværksætteren og DIF støtter Væksthusene politisk, som talerør for iværksættere.

DIF skylder at fortælle hvor mange iværksættere de reelt repræsenterer, som enhver anden interesseorganisation

Og 'iværksættere' definerer jeg her som fysiske personer med et cvr-nummer eller en tilsvarende opgørelsesmetode - f.eks. hvor mange iværksætter-medleksskab á 795,- kroner man har tegnet. Jeg mener eksplicit ikke studerende, oplaget på Iværksætteren eller lign.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:30

Dansk iværksætter Loge er et godt navn, Mikkel

lad os prøve det

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 19:51
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

@Flemming

Kreativitet, bedrevidenhed og høje ambitionerne har ingen begrænsning for fleretallet her på Amino.

Derimod seriøsitet, dygtighed og realisme - det mangler vi noget mere af!

Christian, Jacob og DIF har gjort store ting for dansk iværksætteri.

Jeg arbejder selv i "branche" med Christian og kender derfor til hans ihærdighed.

Men held og lykke med jeres nye forening - det lyder i hvert fald "gennemarbejdet" !

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:57
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Til Trusted Partner ( hvem han så end er ) og Christian ( DIF )

slap nu af mand. DIF tager ikke skade af at der starter en ny mindre interessegrupper/ forening op.

DIF er ikke goe nok. Bottom line. hvis i var supergode ville i jo heller sidde her på et debatforum og pive fordi der er nogle nye ideer fremme. Ikk ?

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 20:44
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Trusted Partner:
Kreativitet, bedrevidenhed og høje ambitionerne har ingen begrænsning for fleretallet her på Amino.

Nej, det er vel typiske iværksætteregenskaber.

Trusted Partner:

Vil du give et eksempel?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 20:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

@Flemming

Jeg imødekommer alle nye foreninger og tiltag, der vil gøre en forskel. Jeg ved bare der skal nogle ingredienser til, for at få succes - og dem tvivler jeg på er til stede i jeres projekt!

Ligeledes ser jeg hverken Christian eller jeg tude!

Men idégrundlaget i jeres case er bare for tyndt - at ALT er galt med DIF, men INGEN kan forklare helt præcis, hvad der er galt, trods DIF har udviklet sig ENORMT de sidste år. Takket være Jacob.

Effekten kommer dog bare ikke fra dag til dag.

Men i stedet for at tilslutte sig, og forsøge at gøre DIF endnu bedre, så står Aminoer bare og håner - uden selv at have seriøse bud på "det gode iværksætterdanmark"!

Men bedre, det kan I helt sikkert gøre det!

så held og lykke med foreningen.

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:58
Trusted Partner:

Jeg arbejder selv i "branche" med Christian og kender derfor til hans ihærdighed.

Men held og lykke med jeres nye forening - det lyder i hvert fald "gennemarbejdet" !

Come on.
Hvis iværksætterne var tilfredse var der jo ikke grobund for en ny forening.
Synes de mange indspark i tråden giver dig svar!
Der er ikke tale om en ny politisk forening, men en ny forbedret forening med fokus på at hjælpe iværksætteren nu og her. Det er savnet!
Tilmeldt 6. Sep 12
Skrevet kl. 21:01

@jesper

Den gode ide er aldrig bedre end den, der får den!

God aften med jer:)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 21:04
Man kunne også være fræk.

Dansk Iværksætterforening version2

(Joke) ;-)

Jeg er ikke vild med noget med loge.
Hvad med vi bare kalder foreningen.

Iværksætterne
Side 4 ud af 7 (70 indlæg)