Iværksætter miljøet ér splittet ... der er nogen der sider i mødelokaler og holder møder ... ligesom Dansk Erhverv og DI, og så er vi nogen der smøger ærmerne op og laver noget :-) |
Det er tankevækkende at gamle aktive amino-brugere ønsker at starte en iværksætterforening på baggrund af et indlæg om DIF. Som det blev diskuteret i en anden tråd, så er der brug for et formål med denne forening før jeg på nogen måde ser det som realistisk, men jeg har kun sympati for projektet.
Derfor vil give Christian Walther ret i, at en interesseorganisation skal arbejde politisk for at opnå forbedringer for sine medlemmer. Jeg vil også give Christian ret i, at man ikke kan drive et sekretariat for 200 kroner pr. snude (i betaler selv en tusse for en hjemmeside, der har annoncer) og jeg sætter ikke spørgsmålstegn ved om DIF er non-profit eller om Christian ønsker at rydde op i en forening eller lign.
Problemstillingen aktuelt er dog, at jeg ikke er enig i DIFs politiske mål, da jeg har andre politiske holdninger som iværksætter. DIF har samarbejde med offentligt-finansierede organisationer og DIF støtter politisk disse organisationers interesser. Væksthusene køber f.eks. anoncer i Iværksætteren og DIF støtter Væksthusene politisk, som talerør for iværksættere.
DIF skylder at fortælle hvor mange iværksættere de reelt repræsenterer, som enhver anden interesseorganisation.
Og 'iværksættere' definerer jeg her som fysiske personer med et cvr-nummer eller en tilsvarende opgørelsesmetode - f.eks. hvor mange iværksætter-medleksskab á 795,- kroner man har tegnet. Jeg mener eksplicit ikke studerende, oplaget på Iværksætteren eller lign.