Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så får vi en rigtig iværksætter type i Folketinget

Side 7 ud af 7 (70 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner

Vil/kan du ikke svare på mit spørgsmål? 

Du er er en annonym bruger, der slynger om dig med prædikater og karakteristika på andre brugere og deres holdninger. Du mener at Ronni skal melde sig ind i en forening der konkurrerer mod Ronni. Du er ikke selv medlem af DIF, så du er formentlig ikke iværksætter. Hvis du var medlem af DIF, så ville du vide at Ronni formentlig ikke er optageberettiget. I kraft af min kritik er jeg formentlig heller ikke optage berettiget. Hvis du læser DIFs vedtægter så vil du vide at magten ligger hos bestyrelsen alene. 

Hvorfor vil du ikke svare på hvilken enorme positive forskel DIF har gjort?

Din parole/slogen 

Trusted Partner:
"Spørg ikke hvad DIF gør for iværksættere, spørg hvad du gør for DIF..."

syntes jeg ikke hører nogen steder hjemme.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 19:22

Jesper, dit spørgsmål er besvaret tidligere, hvorfor jeg ikke ser grund til at kommentere yderligere.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 19:51
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper:

Trusted Partner:
Christian, Jacob og DIF har gjort store ting for dansk iværksætteri.

Vil du give et eksempel?

Hvor er det besvaret?

Du kan jo bare svare 'nej' og så må man jo vurdere resten af dine indlæg i dét lys.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 11:36

Sealand Capital A/S:
En del af det der sker for at forbedre forholdene er ikke noget man ser, da det forgår i diverse mødelokaler. Ligesom i Dansk erhverv og DI.

Derfor vi ønsker en ny måde med færre mødelokaler og politik og mere handling nu og her. Hvis ikke iværksætterne mærker forandringer så er der jo et behov.
Politisk høring er helt klart vigtigt og det er fint at Dansk Iværksætterforening er med til at forhandle og går den politiske vej og tager det slæb.
Det kan være det bærer frugt på den lange bane og giver nogle små ændringer til iværksætterne eller holder de mindre gode ting for porten.
Anfægter ikke Dansk Iværksætterforenings arbejde internt i deres forening, men ser det udelukkende med iværksætterbrillerne på.
Hvis du laver en ekstern spørgerunde tror jeg ikke mange iværksættere vil krydse af i at de føler de har fået hjælp (se, mærke, føle på).

Sealand Capital A/S:
Jeg syntes man skulle vise lidt mere opbakning, i stedet for at prøve at starte en forening som INGEN indflydelse får, og som i bund og grund kun giver indtryk af at iværksættermiljøet er splittet.

Iværksætterne ER splittet Christian. 
Selvfølgelig vil en forening få indflydelse. Sammen er vi stærkest.
Politik kan i tage jer af. Det er kun fint og selvfølgelig også en nødvendighed at der er en forening der også er med til at forhandle politiske tiltag.
Men en ny forening vil kunne handle på en anderledes måde og udfra hvad medlemmerne ønsker og kan få gavn af nu og her og ikke kun i fremtiden. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 19:44

Ja jeg har sådan set arbejdet hårdt på en seriøs forening de sidste par dage, men jeg kan se at splittelsen blandt iværksætterne allerede er indtruffet. Ronni samt et par medløbere har lavet en Facebook gruppe, og herregud det var da en sød lille ting. Men det har jo ikke noget med en forening at gøre.

Min vision var at skabe en forening der blandt andet kunne give iværksættere som dig og mig en stemme i det offentlige, og jeg har faktisk allerede taget de første skridt til at bygge en professionel "PR Muskel" til foreningen, ligesom jeg har været ude og sikre mig de første par sponsorater. Jeg er igang med at lave en præsentation og udkast til foreningens formål, og jeg var sådan set indstillet på at der skulle indledes en demokratisk process der kunne munde ud i en seriøs (og her snakker jeg om hvordan resten af verden ser på os) forening der kunne gøre en forskel både for det enkelte medlem og for iværksættervilkår i Danmark i en helhed.

Men hvis tiden mere er til en Facebook gruppe (endnu en i rækken) så gider jeg da virkelig ikke bruge mere tid på det.

Derfor vil jeg gerne opfordre jer der gerne vil noget seriøst med en forening at smide mig en mail på mikkel@mikjaer.com eller skype "mikjaer" og tilkendegive jeres interesse i en sådan forening. Hvis ikke jeg hører fra nogen pensionerer jeg projektet, hvis jeg hører fra en håndfuld stykker så går vi videre med projektet.

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:00

Klap nu lige hesten Mikkel.
I stedet for at angribe de gode tiltag så vær dog lidt forstående.
Du var også hurtig til at ødelægge vores nye tråd!

Vi har netop startet netværksgruppen med henblik på at stifte en forening.
Vi ønsker ikke at stifte en forening på tyndt grundlag med 2-3 personer, men derimod har det hele tiden været meningen at samle en masse iværksættere så man kan få nogle flere med og dermed få et bedre grundlag for foreningen.

Det er useriøst at stifte en forening over natten uden at alle iværksætterne får mulighed for at deltage i skabelsen af denne forening.
Derfor har vi gjort som vi har gjort og synes selv det er et godt skridt i den rigtige retning.

Alle skal have mulighed for at være med.

Til jer som vil være med er netværket her. Det er lige blevet oprettet så info tekst kommer i morgen.

https://www.facebook.com/groups/171011356416830/

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:07

Ronni Larsen:
Vi ønsker ikke at stifte en forening på tyndt grundlag med 2-3 personer

Du ved jo ikke hvor mange mennesker jeg har snakket med, eller hvad vi generelt havde gang i. Du blev faktisk inviteret med til et møde ... men det havde du ikke tid til. Den eneste her som gør noget "hen over natten" er dig, med din nye Facebook gruppe. Det er et rigtigt godt signal at starte med at sende, jeg kan lige se overskriften for mig imorgen i Ekstra bladet "Splittelse i iværksættermiljøet"

Tak for kaffe :-)

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 20:20

Mikkel Mikjær Christensen:

Du ved jo ikke hvor mange mennesker jeg har snakket med, eller hvad vi generelt havde gang i. Du blev faktisk inviteret med til et møde ... men det havde du ikke tid til. Den eneste her som gør noget "hen over natten" er dig, med din nye Facebook gruppe. Det er et rigtigt godt signal at starte med at sende, jeg kan lige se overskriften for mig imorgen i Ekstra bladet "Splittelse i iværksættermiljøet"

Tak for kaffe :-)

Det passer jo ikke Mikkel, det ved du godt.
Du har dine egne idéer og havde allerede lavet dit eget Danish Entrepreneur.

Jeg har en anden fremgangsmåde end dig og er lidt mere grundig. Jeg synes man skal være flere om at beslutte og ikke bare køre derudaf som du har gjort alene og uden at kommunikere hvad du gør og har gang i.
Svarer du ikke på henvendelser / mails ja så beslutter flertallet jo hvad som gøres.
Det kan vist ikke siges tydligere. 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 20:59

Ronni Larsen:

Det passer jo ikke Mikkel, det ved du godt.

Tyv tror hver mand stjæler ... 19. Aug. 12.13 skrev du flg. i en mail til mig "Jeg ønsker vi tager den over mail her så. For har ikke tiden til at mødes p.t."

Hvordan skal jeg tolke det anderledes end at du ikke er interesseret i at deltage i mødet?

Ronni Larsen:

Du har dine egne idéer og havde allerede lavet dit eget Danish Entrepreneur.

Umh ja ... jeg købte et domæne, primært for at undgå at det blev nappet af nogen mens vi diskuterede navnet.

Ronni Larsen:

Jeg har en anden fremgangsmåde end dig og er lidt mere grundig.

Så du mener at dit stress-værk her er at være mere grundig? Jeg vil gerne afholde nogle møder og have afstemt forventninger og have samlet en flok på en 10-15 stykker der er enige om en retning ... _før_ vi sætter skibet i søen.

Hvordan din Facebook gruppe er mere grundig end det ved jeg ikke ...

Ronni Larsen:

Jeg synes man skal være flere om at beslutte og ikke bare køre derudaf som du har gjort alene og uden at kommunikere hvad du gør og har gang i.

Ja tak ... det har jeg lige erfaret, 3 medlemmer ud af 30 i din Facebook gruppe syntes jeg var træls og det var grund nok til at smide mig ud af gruppe, det kalder jeg fandme demokrati :-)

Men nu skal du høre her ... jeg syntes bare du skal køre på med din Facebook gruppe, så må vi jo lade flertallet bestemme hvad de vil. Lige pt. fører du stort jo :-)

Fra København
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 16:46

Cookie - John Hannover:
Iværksættere omfatter en 16 årig med dispensation fra statsamtet og en ny flot webshop og Asger Aamund - (nå nogen vil sige-han er for gammel, men jeg vil nu nok mene han er iværksætter) Og Ole Sohn og vel Mogens Amdi Pedersen - hvordan skulle den flok kunne ha EN samlet mening om iværksætteri?? Tillad dog at der er flere og accepter de forskellige måder at føre argumenter frem - og hjælp så gerne med at danne noget nyt med venner her - hvis I kan. Behovet kan sagtens findes - Jeg venter på at se evnen frem for kampen mod en anden organisation.

Så ganske enig - og denne tråd illustrerer vel udfordringerne ganske glimrende :D
Iværksættere er ikke ligefrem en homogen størrelse. Og det er da lidt af en uriaspost at forsøge at repræsentere en bunke mennesker der af 30.000 forskellige årsager vælger at prøve at skabe noget selv - og som derudover nok mest af alt har det til fælles at de ikke føler sig som del af en homogen population... De store ting er ikke noget man kan ændre over overskuelig tid (finansiering, marked, mulighed for at prøve igen efter en konkurs, eller måske at forbyde personlige kautioner i mindre virksomheders finansieringsmodeller osv.) - så i stedet bliver det mindre kager der kan tildeles eller fratages. Hatten af for ildsjæle der kan finde motivationen i at kæmpe for at der er færre kager der bliver frataget end tildelt... at man så ikke føler sig repræsenteret uanset, har jo mere at gøre med at iværksættere ikke vil repræsenteres end noget andet :)

Kristian

- Som dog godt ville overveje at støtte en forening der synligt og effektivt ville påtage sig at forklare omverdenen at fx vækstkaution er noget uigennemarbejdet bankstøttevrøvl der bygger på en falsk forudsætning om at der ikke er penge nok at låne ud til gode projekter, men som reelt blot hæver omkostningerne for finansiering for stakkels iværksættere der bliver lullet den vej af en platuglebank.

Side 7 ud af 7 (70 indlæg)