Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så får vi en rigtig iværksætter type i Folketinget

Side 6 ud af 7 (70 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sealand Capital A/S:
...DIF.

Og du har stadig ikke sandsynliggjort at DIF repræsentere en signifikant del af de danske iværksættere.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 23:45

Sealand Capital A/S:

Jesper, hvem tror du skatte ministeren og erhvervsministeren i S-SF-R regeringen har holdt møde med om de ting der er sket indenfor iværksætterien...

...DIF.

Det er ikke sådan, at de ting der sker på Christiansborg, bare sker automatisk. De sker fordi der er nogen der lægger pres på at de ønsker at det skal ske.

Ja - og Vækst- og Erhvervsminister Ole Sohn var tilfældigvis selv iværksætter. Og den politik han tilbagerullede var den politik som JES parti havde indført. 

I betragtning af, at din forening udtaler sig på mine vegne, så syntes jeg alle mine spørgsmål og kritikpunkter fortjener svar. Jeg har ingen mistænkeliggørelse overfor at du ønsker at styrke DIF som interesseorganisation eller hvad du selv måtte få ud af dit engagement i foreningen. Ligeledes har jeg forståelse for en situation, hvor en forening er nedkørt og kræver genopbygning.

Jeg ved ikke hvor mange iværksættere der er medlem og jeg ved ikke hvor jeres politikudvikling foregår. Hvordan ved i om/at iværksættere er enig med de synspunkter som JES har viderebragt til Christiansborg?

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47145
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39

Jesper:
I betragtning af, at din forening udtaler sig på mine vegne
OK ? - så alle der kalder sig iværksætter et eller andet --  udtaler sig på dine vegne og hvis ikke du er hørt inden de udtalte sig - kan det være galt? Nej sådan er det jo ikke i mine øjne som du vil se videre - Lad mig sige, at jeg intet har med DIF at gøre - så jeg udtaler mig bare principielt.

Jesper:
Hvordan ved i om/at iværksættere er enig med de synspunkter som JES har viderebragt til Christiansborg?

det ved man ikke altid (aldrig) 100% - Max prøver man at finde fodslav mellem egne medlemmer - godt eller dårligt.

Jeg har siddet en del år i DA repræsentantskab og vi vidste sådan ca - hvad medlemmerne ønskede - men aldrig til 100% og der kunne sagtens være arbejdsgivere som slet ikke følte sig repræsenteret af Dansk Arbejdsgiverforening - uden det betød, at vi skulle undlade at udtale os som DA

Man kan som forening kun tage hensyn til medlemmerne. Har man for få - så er der ingen der lytter og det skader ikke alle de andre meget. Ingen af den type organisationer har patent på medlemmernes mening - men det skal ikke forhindre dem i at arbejde.

Drop hele den problematik - kast dig gerne ind i en ny iværksætterforening hvis du har kræfter og er enig med øvrige - og skab en sådan og vis noget der kan gi resultater -  det kan der let være behov for - men vis resultater.

Jeg kender ikke DIF og skal slet ikke forsvare dem men du kan ikke kritisere dem på den måde du gør, med krav om de skal dokumentere de dækker dine synspunkter eller iværksættere bredt - den type dokumentation foreligger normalt ikke - heller ikke i LO - medlemstallet kan være en indikator - thats all

Iværksættere omfatter en 16 årig med dispensation fra statsamtet og en ny flot webshop og Asger Aamund - (nå nogen vil sige-han er for gammel, men jeg vil nu nok mene han er iværksætter) Og Ole Sohn og vel Mogens Amdi Pedersen - hvordan skulle den flok kunne ha EN samlet mening om iværksætteri?? Tillad dog at der er flere og accepter de forskellige måder at føre argumenter frem - og hjælp så gerne med at danne noget nyt med venner her - hvis I kan. Behovet kan sagtens findes - Jeg venter på at se evnen frem for kampen mod en anden organisation.

ps: Med Ole Sohn som jo var iværksætter som du skriver  - og vel snart medlem af LA - så mener jeg vi er mere end godt inddækkede med iværksættere på tinge Smile (tag det ikke så tungt - det er sent Big Smile)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:57

John,

DA hemmeligholder ikke deres medlemstal og det er åbent hvor DAs politikudvikling foregår. Jeg ved godt hvem de repræsenterer.

Som du har set andre steder er jeg enig med dig i, at iværksættere ikke har fælles meninger og netop derfor er det relevant at vide hvordan DIF politikudvikler. Det er i princippet ligegyldigt om jeg er enig med dem eller ej.

Ole Sohn skal da være velkommen, men jeg roste ham også midt i mediemøllen fordi jeg syntes han gjorde et godt job. (Carsten Koch er i øvrigt også velkommen, men det handler denne tråd ikke om :))

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 07:59
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel Mikjær Christensen:

Sealand Capital A/S:
...DIF.

Og du har stadig ikke sandsynliggjort at DIF repræsentere en signifikant del af de danske iværksættere

Kære Mikkel, kære Ronni og øvrige

"Ask not what your country can do for you, ask what you can do for your country..."

Jeg har ingen forståelse for alt jeres "argumentation" mod DIF, istedet for at forsøge at gøre DIF bedre, så prøver I kun at udrede, at I ihvertfald intet har fået ud af det!Hvad med at tage skovlen og hjælpe til!

Den anden "brokkeholdning" har jeg ingen respekt for - den synes jeg er direkte useriøs og plat! 

Alle foreninger udvikles ved, at der er bred opbakning og hvor de fleste forsøger at hjælpe til på bedste vis.

Ronni kunne melde sig ind i DIF - og tage en forberedt og seriøs plan med for ændringsforslag til næste generalforsamling. Herunder kunne han tage Mikkel med i hånden og starte en lokalafdeling, der arbejder for at udvikle DIF som EN samlet iværksætterflok, men i forskelle lokale grupper.

Ronni kunne gøre det til sin egen mærkesag, at DIF skulle arbejde for bedre lokalevilkår hos iværksættere.

Herunder kunne DIF blomster og blive mere kendt, få flere medlemmer fra nær og fjern samt ligeledes bedre mulighed for at tale en større floks sag!

Men at starte en lille kaffeklub af sure protestanter, der ingen anden holdning har, andet end "det bare ikke er godt nok" - det vil aldrig flytte noget. Jeg starter heller ikke bare en ny idrætsforening i baghaven, fordi min nabo og jeg synes der kan ske forbedringer i den lokale. Det vil jeg intet få ud af! Det kræver et stort samarbejde, at for en forening til at blomstre. Derfor tager jeg en gang årligt op og slår i bordet for at kræve bedre vilkår for min sport! 

Desuden består DIF´s ledelse pt. kun af en lille skare af folk, der er med til at udvikle mod forbedring - tilslut jer dem og få mere indflydelse.

Og nu har - og man af modstander eller ej - DIF fået et direkte talerør til Christiansborg via Jacob.

Op af stolene og kom igang - som sagt før hos en af jer - "Mere handling, mindre snak"

God dag

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:30

flemming.dk:

yes Mikkel! Smile

så er der en side oppe

http://danishentrepreneurs.dk/

Det ser godt ud. Skal vi hedde Danish Entrepreneurs Flemming?
Er det ikke bedre med dansk navn. De Danske Iværksættere (DDI) eller Foreningen Danske Iværksættere (FDI) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:36

lav det evt som en navnekonkurrence på amino, Ronni

-så kommer det rette navn nok op

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:36

Trusted Partner:
Ronni kunne melde sig ind i DIF - og tage en forberedt og seriøs plan med for ændringsforslag til næste generalforsamling. Herunder kunne han tage Mikkel med i hånden og starte en lokalafdeling, der arbejder for at udvikle DIF som EN samlet iværksætterflok, men i forskelle lokale grupper.

Jeg har været medlem og bliver det ikke igen. Fik intet ud af det!
Ønsker handling og resultater nu og her og ikke handling igennem politik med lange udsigter.

Jeg vil ikke kalde den en brokkeholdning fordi man er uenig og ikke som iværksætter har fået noget ud af foreningen.
Det er vel bare facts. Derfor prøver vi at lave et alternativ for de iværksættere der vil være med og ikke ønsker lang politisk snak.

Trusted Partner:
Desuden består DIF´s ledelse pt. kun af en lille skare af folk, der er med til at udvikle mod forbedring - tilslut jer dem og få mere indflydelse.

Læs nu hvad der bliver skrevet. Der er IKKE tale om en ny politisk forening. 

Trusted Partner:
Op af stolene og kom igang - som sagt før hos en af jer - "Mere handling, mindre snak"

Det er jo det vi er i gang med i denne tråd. 

Tilmeldt 23. Aug 05
Fra  Ronni Skrevet kl. 08:37

flemming.dk:

lav det evt som en navnekonkurrence på amino, Ronni

-så kommer det rette navn nok op

God idé.
Opretter lihge en tråd hvor vi kan finde frem til navn sammen. 

Fra Agadir
Tilmeldt 11. Apr 13
Indlæg ialt: 176
Fra  Altomargan.dk Skrevet kl. 09:09

Hans Jonas Hansen:

Hmm. Jeg vil sige, at jeg vælger at være skeptisk overfor de fleste politikere. De har det med at ændre markant holdning, når de kommer i Folketinget. Men lad os da håbe. :D

Alle politikere retter før eller siden ind og bliver zombier af et partiprogram. Enhver markant ideologisk politiker klapper kaje og retter ind eller forlader den politiske scene som mere er en kunst i diplomati frem for ideologi.

Side 6 ud af 7 (70 indlæg)