Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Så får vi en rigtig iværksætter type i Folketinget

Side 3 ud af 7 (70 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

så har vi stiftet en forening, 3 medlemmer. Så mangler de praktiske detaljer

Hvem ved noget om at stifte foreninger ?

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:22

Der skal laves vedtægter.
Valg af bestyrelse.

Registrering sker via. skat. (Det er GRATIS).

På nul komma 5 har vi en forening.

Men vi skal lige fijnde ud af hvad foreningens gøremål er.

Mit forslag er:
1.
Sætte gang i projekter som kan gavne og hjælpe iværksætterne godt på vej.
Udviklingshus for iværksættere og kommende iværksættere.
Har man en idé så kan man hoppe ind i et iværksættermiljø uden at blive flået.

2. 
Fremme vækst og investeringer (bringe investorer og iværksættere sammen).

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:23

Smid mig en mail, mikkel@mikjaer.com ... så skal jeg prøve og koordinere et møde blandt dem der melder sig så må vi se om vi kan blive enige om nogen formål :-)

Tilmeldt 23. Aug 05
Indlæg ialt: 1403
Fra  Ronni Skrevet kl. 18:24

3.
Få flere i gang som iværksættere. Evt. start op i fritid osv. 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:26

vi kan blot lave det som en netværks arbejdsgruppe til at starte med -så al det juridiske der med forening kan komme på senere når vi har nogle ideer lagt på bordet, nogle visioner og værdier

Det er udmærkede forslag , Ronni :

" Mit forslag er:
1. 
Sætte gang i projekter som kan gavne og hjælpe iværksætterne godt på vej.
Udviklingshus for iværksættere og kommende iværksættere.
Har man en idé så kan man hoppe ind i et iværksættermiljø uden at blive flået.

2. 
Fremme vækst og investeringer (bringe investorer og iværksættere sammen)."

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:30

er der en på amino der gider at stå for at knalde en website op. En wordpress fx. Så kan domæne osv lige købes senere.

lige nu kan websitet bruges til at  få lagt forslag og ideer op så man har dem samlet et sted

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:33

Kære Flemming,

DIF er en Non profit organisation. Medlemmerne er fordelt på medlemmer og abonnenter på Magasinet Iværksætteren. De 2 grupper udgøre tilsammen flere tusinde. Indtægterne kommer fra medlemskontingenter og annoncekroner.

ALT bliver brugt på at forbedre iværksætterenes vilkår. Jeg syntes det er ærgerligt, at man bare slynger ud at man skal starte en ny forening med et kontingent på 200 kr. Hvad skal den så....Det er prøvet flere gange uden held, da sådan et tiltag ikke har legitimitet og i bund og grund ender med at være en netværksgruppe.

En interesse organisation skal arbejde politisk for at opnå forbedringer. Så det bliver vi ved med. Hvordan kan det være, at man ikke som iværksætter hellere vil kontakte DIF og tilbyde sit arbejde, som kan nå ud til tusinde vis, men hellere starte selv, når man har travlt med egen forretning.

Bak dog op, undersøg sagen og tilbyd din hjælp og støtte. Jeg håber ikke i ligger for meget i det Ronni siger ( Husk han prøver at være konkurrent på iværksætteren ) og har en interesse i at tale os ned.

DIF har brugt mange år på at oparbejde relationer til hele iværksætter Danmark. Vi er med til at planlægge iværksættermesser og UGE46, hjælper kommuner, styrelser osv.

Det er altså ikke noget man bare lige gør over natten, så jeg håber i vil bruge jeres krudt det rigtige sted.

MVH

Christian Walther Øyrabø
Formand/DIF

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:40

flemming.dk:

er der en på amino der gider at stå for at knalde en website op.

Ja det skal tage mig få minutter ... hvad skal vi kalde os?

"Dansk Iværksætter Loge" ? :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 18:42

Sealand Capital A/S:
DIF har brugt mange år på at oparbejde relationer til hele iværksætter Danmark. Vi er med til at planlægge iværksættermesser og UGE46, hjælper kommuner, styrelser osv.

Men du forstår stadig ikke skriften på væggen? Jeg kender ikke én eneste dansk iværksætter der har snakket om hvor meget godt i har gjort for ham/hende? Hvad gør i for os? Jeg har ikke set/oplevet noget, og jeg har over 10 års iværksætteri på bagen...

Tilmeldt 28. Nov 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 18:51

Kære Mikkel,

DIF er som jeg tidligere har nævnt blevet drevet dårligt for år tilbage. Vi i det nye team ( alle er nye ) har kun været i foreningen i mellem 1 1/2-2 år, og der har vi nået mere end der er nået de foregående 10 år. En del af det der sker for at forbedre forholdene er ikke noget man ser, da det forgår i diverse mødelokaler. Ligesom i Dansk erhverv og DI.

Og selv om du ikke kender medlemmer, så er de der altså. Selv om vi har flere tusinde medlemmer, så vil der i en Dansk gennemsnitskommune måske være 30-50 medlemmer. Så man støder ikke nødvendigvis ind i dem hver dag.

Jeg syntes man skulle vise lidt mere opbakning, i stedet for at prøve at starte en forening som INGEN indflydelse får, og som i bund og grund kun giver indtryk af at iværksættermiljøet er splittet.

MVH

Christian Walther Øyrabø
Formand/DIF

Side 3 ud af 7 (70 indlæg)