Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Blogs

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lukker nu ikke flere bloggere ind, jeg skal lige tænke det her igennem.
Det er sgu lidt vigtigt at have styr på det her kan jeg se.
Men der er da en 10 stykker der nu kan lege lidt, så må de leve med at jeg laver layoutet om hvis det er det der skal ske.

Fortsæt endelig diskussionen mens jer er til svømning med min datter :-)

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 14:01

Jeg er både enig med McNally og DeMib

Jeg synes der skal være en ens struktur, så vores blogs bliver bundet sammen. Men derfor ser jeg ikke nogen i vejen for at man kan vælge mellem nogle forskellige baggrundsfarver, evt. også et logo, hvor størrelsen er betegnet - eller så skal I selv have lavet et system, der gør det muligt at lave brugernavnet med en specielskrift, når man har oprettet sig en blog.

Dog tror jeg også at et nyt område som Amino Blogs skal overvåges en del i starten, ligesom der er spammere i forskellige fora, er der også i blogs, og ikke kun i kommentar-feltet. Nogen vil sikkert oprette sig en bruger og oprette 1 indlæg, hvor der måske står "Min fantastiske side www.X.dk" og så er det det, det vil ikke gavne nogen amino-bloggere at have sådanne indlæg liggende.
Derudover skal vi nok heller ikke selv have mulighed for at afvise/godkende kommentarer, da det ikke er alle der vil kunne tåle at få lidt kritik på ders indlæg - dog skal der selvfølgelig være nogle guidelines, så man ikke bare skriver noget, for at skrive noget.

Men ellers kan jeg godt se det smarte i en Amino blog - jeg vil nok bruge den fremfor min egen, da jeg ikke har fået taget mig sammen til at få den udbredt.

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 17:14

Okay, jeg sov;)

Nu er jeg ikke så meget inde i det tekniske med hensyn til hvad system kan bære eller håndtere m.m. Så ser jeg bort fra lige netop det, så synes jeg da, at det er meget sjovt at kunne sætte et lille personligt præg på min blog..
Måske vil det være en god ide, nu da amino er iværksætterbaseret, at man i sin blog kan tilføje sit firmalogo - det gør det da personligt Big Smile  MEN for mig er det bestemt ingen afgørende faktor, at jeg kan være kreativ med farver m.m.. Hvis Jeg skulle gå på kompromi med drift og stabilitet, så vil jeg helt klart lægge nogle faste skabeloner ind!!  Amino er lige blevet så flot, så hvorfor ikke holde den røde tråd.. Indholdet vægter da klart mest!

Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 17:31

Anette Joost:

.........Indholdet vægter da klart mest!

Enig, men Amino kan ikke "garantere" et kvalitativt indhold i blog'sene, men måske give en, om end begrænset, mulighed for, at sætte lidt kvalitet på udseendet.

Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 17:57

Henrik R:

Enig, men Amino kan ikke "garantere" et kvalitativt indhold i blog'sene, men måske give en, om end begrænset, mulighed for, at sætte lidt kvalitet på udseendet.

Du mener at det personlige præg på blogsene er en slags kompensation/"bære over med mig" for dårligt indhold Wink 

Det eneste sted Amino har indflydelse er "indpakningen".. hvad der bliver skrevet af "underlige ting & sager" er uden for rækkevide (med mindre det er af sådan karakter, at det bliver censureret) Så groft sagt, kan man sige, at hvis Amino skal have lidt inflydelse seriøsiteten, kan det i dette tilfælde "kun" være omkring designet.. hvis du forstår mig ret Smile 

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 18:32

Anette Joost:

Du mener at det personlige præg på blogsene er en slags kompensation/"bære over med mig" for dårligt indhold Wink 

Det eneste sted Amino har indflydelse er "indpakningen".. hvad der bliver skrevet af "underlige ting & sager" er uden for rækkevide (med mindre det er af sådan karakter, at det bliver censureret) Så groft sagt, kan man sige, at hvis Amino skal have lidt inflydelse seriøsiteten, kan det i dette tilfælde "kun" være omkring designet.. hvis du forstår mig ret Smile 

Ja, og jeg har ikke det fjerneste imod at Amino bestemmer designet, hvis det så er et seriøst design. Eller helst et valg mellem et antal designskabeloner eller lign., hvor der kan indsættes fx et logo (som det vist var dig der var inde på). Hvorfor kan en blog ikke få et personligt præg uden at det går ud over struktur osv.

Om et flot design er en slags kompensation kan kun læseren vurdere. Det er der jo ingen, der kan sige noget om på forhånd Wink

Fra Farum
Tilmeldt 9. Dec 06
Indlæg ialt: 1044
Skrevet kl. 19:24

Jeg synes det her er en meget interessant diskussion, ikke mindst i forhold til at jeg har noget lignende (dog en virkelig primitiv udgave) som mine brugere kan benytte på min-mave.dk og jeg vil da gerne dele mine erfaringer med jer.

De følgende punkter er baseret på de erfaringer jeg har fra Min-mave.

1. Det brugerne (i det her tilfælde iværksætterne) får ud af at have en blog på Amino er at dele deres tanker og ideer med andre som også er iværksættere eller måske på vej til at blive det. Derudover har de mulighed for at få flere besøgende på deres respektive firma hjemmesider, og måske gennem den vej finde kommende samarbejdspartnere og/eller kunder.

2. For at en blog bliver en succes kræver det at den bliver set, så der er markedsføringen og udbredelsen af Amino Blogs en meget vigtig ting.

3. Men den kræver også at ejeren af bloggen føler den bliver set - det kan f.eks. være godt at koble en mulighed for statistik på - f.eks. ala. google analytics så der er nogle "hardcore" beviser bag som blogejeren kan tage at føle på.

4. Derudover er det dødvigtigt at blogejeren ikke føler de bare sidder og laver den for sjov skyld - det allerbedste er hvis der kommer en masse feedback tilbage - Det kan du - Martin - være med til at øge ved at gøre opdaterede blogs ret synlige for de andre aminoer. Ikke kun de mest læste, eller mest kommenterede men at alle der har blogs føler de bliver set. Du kan sagtens lave en top liste ved siden af.

5. Til allersidst tror jeg det bedste du kan gøre er at lave ydre rammer der er ens, så man ikke er et sekund i tvivl om at nu er man inde på en amino blog og får blogejeren de andre 4 punkter opfyldt, tror jeg det betyder mindre at den enkelte blogejer ikke har mulighed for det vilde design.

6. En mulighed der kunne arbejdes videre med var også at lave f.eks. en konkurrence mellem de blogs der bliver opdateret jævnligt. 

7. Evt. at der er mulighed for at tilmelde sig et nyhedsbrev/direct marketing, på den måde kan blogejeren "markedsføre" sig overfor den enkelte interesserede bruger der rent faktisk også læser ens blog.

Tja, en masse af mine tanker, en del af dem er i tænketanken til min egen side, når jeg får muligheden for at nå dertil.

Jeg er spændt på hvad du finder ud af.

De bedste hilsner  

Birgit

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 19:57

Nu var jeg selv inde at foreslå det med at man skulle have mulighed for at designe sin blog ud fra egne ønsker - den vil jeg så gerne lige have lov at trække tilbage igen, og slutte mig til DeMib og de andre..

Det med at designe bloggen er meget sjovt, men ikke det man kommer efter her på Amino. Det er indholdet og det faglige (Er i hvert fald min opfattelse?).

Derfor tror jeg faktisk ikke det vil gøre noget, at der er ét overordnet design på de forskellige blog's, uden at man har mulighed for at ændre så meget. 

Så er vi sikre på at der er overblik og genkendelighed, samt det gør det nemmere at læse og forstå budskabet.

- Dog skal der selvføligelig være mulighed for at man kan indsætte lidt billeder, osv. af sig selv, og logo osv.. For at man kan genkendes som den virksomhed man også er herinde som. 

Fra København
Tilmeldt 23. Apr 07
Indlæg ialt: 519
Skrevet kl. 20:06

Birgit - Min-mave.dk:

6. En mulighed der kunne arbejdes videre med var også at lave f.eks. en konkurrence mellem de blogs der bliver opdateret jævnligt. 

Det vil ikke gavne nogen, at lave en konkurrence for at være aktiv i sin blog. Det eneste det medfører er overarbejde til administratorerne - da mange vil misbillige det, og dermed bare skrive "I dag stod jeg  op og gik  en tur, tak for i dag" etc. mange ville tilmelde sig for at få del i konkurrencen, og dermed ikke ville være interesseret i det seriøse indhold vi prøver at holde på amino - og derudover er det ikke en gang sikkert at de er iværksættere.

Jeg synes ikke vores skriverier skal belønnes med en bonus eller en godte. Vi skal skrive fordi vi har noget på hjerte, og ikke fordi vi vil have en plade chokolade

Med Venlig Hilsen
Nick Nørgaard

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 20:13

Brian Frænde - InMoto Reklamebureau:

Nu var jeg selv inde at foreslå det med at man skulle have mulighed for at designe sin blog ud fra egne ønsker - den vil jeg så gerne lige have lov at trække tilbage igen, og slutte mig til DeMib og de andre..

Det med at designe bloggen er meget sjovt, men ikke det man kommer efter her på Amino. Det er indholdet og det faglige (Er i hvert fald min opfattelse?).

Derfor tror jeg faktisk ikke det vil gøre noget, at der er ét overordnet design på de forskellige blog's, uden at man har mulighed for at ændre så meget. 

Så er vi sikre på at der er overblik og genkendelighed, samt det gør det nemmere at læse og forstå budskabet.

- Dog skal der selvføligelig være mulighed for at man kan indsætte lidt billeder, osv. af sig selv, og logo osv.. For at man kan genkendes som den virksomhed man også er herinde som. 

Jeg tror egentlig vi er meget enige. Det er nok kun de små detaljer, der kunne sætte et personligt "grafisk" præg, vi gerne vil ha' mulighed for og ikke store designmæssige udstillingsvinduer.

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)