Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Amino Blogs

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 14. Jun 07
Indlæg ialt: 376
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke sikker på, at jeg helt har forstået, hvad I mener, så bær over med mig, hvis jeg rammer helt ved siden af.
En blog er, som jeg ser det, den enkelte bloggers udstillingsvindue for tanker, idéer, nyheder osv. Derfor synes jeg, at der skal være mulighed for, at de enkelte blogs rent visuelt kan skille sig ud fra hinanden også.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 09:30

Det kan du allerede få masser af steder. Hvis Amino-blogs skal have en berettigelse, så skal der være noget mere - og det er netop sammenhængskraften - netværket, der spiller ind her. Jo mere forskellige de enkelte blogs er i layout og grundstruktur, jo mindre sammenhængskraft bliver der.

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 10:23

Okay, jeg forestillede mig, at struktur osv. skulle være det samme (menupunkter og alt det der), for at få den sammenhængskraft, du taler om. Selve udseendet kunne så være forskelligt, for at der ikke bliver tale om en uniformering, der flyder ud i ét. Det tekniske, har jeg ikke så meget forstand på, så hvis du siger, at forskellige udseender forringer idéen med amino-blogs, så kan jeg ikke argumentere imod det.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:37

Jeg tror man meget skal overveje hvad der er vigtigst: Bloggernes lyst til at designe, eller læsernes lyst til at læse :)

Desværre tror jeg at mange af dem der gerne vil designe på en blog her ikke nødvendigvis er specielt gode til det. Dem der faktisk er gode til det vil aldrig få den frihed de søger, så de laver deres egen blog.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 10:43

Mikkel deMib Svendsen:

Det kan du allerede få masser af steder. Hvis Amino-blogs skal have en berettigelse, så skal der være noget mere - og det er netop sammenhængskraften - netværket, der spiller ind her. Jo mere forskellige de enkelte blogs er i layout og grundstruktur, jo mindre sammenhængskraft bliver der.

Jeg har kigget lidt rundt og f.eks. Myspace har valgt at brugerne skal have samme top, bund og lidt navigation til venstre. Resten er op til dem, er det sådan noget du mener?

Dbh Martin

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:53

> er det sådan noget du mener?

Ja, hvis det mest er de 12-16 årrige du sigter efter hehe :)

Spøg til side, jeg synes MySpace netop er for meget farvelade og for lidt indhold. Som professionel bruger har jeg ikke tid til at nyde folks "fantastiske" (læs:IRONISK!) designs - det er jeg er ude efter at at høre på deres tanker og ideer. For meget rod i layout, farver, fonttyper osv gør at det er ligeså besværligt at bevæge sig rundt mellem Amino-blogs, som det vil være at bevæge sig rundt mellem alle mulige andre blogs på Nettet, og der skulle jo gerne være en fordel ved Amino-blogs. Fordelen bør være, at når man kender "systemet" i en Amino-blog, så skal man ikke spilde tid på at lære et nyt design/system at kende når man besøger den næste. Det gør indgangsbarrieren langt mindre på en Amino-blog, end på så mange andre - hvis de altså holdes meget stramt :)

Tilmeldt 14. Jun 07
Fra  SEOVIS Skrevet kl. 10:53

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg tror man meget skal overveje hvad der er vigtigst: Bloggernes lyst til at designe, eller læsernes lyst til at læse :)

Desværre tror jeg at mange af dem der gerne vil designe på en blog her ikke nødvendigvis er specielt gode til det. Dem der faktisk er gode til det vil aldrig få den frihed de søger, så de laver deres egen blog.

Ja, det kan der jo være meget rigtigt i :-)

Hvis man ser på cms som fx cmsimple, så er der jo de samme features blot med forskellige templates og det var det, jeg tænkte på. Men jeg kan godt se din pointe.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 11:00

Mikkel deMib Svendsen:

> er det sådan noget du mener?

Ja, hvis det mest er de 12-16 årrige du sigter efter hehe :)

Spøg til side, jeg synes MySpace netop er for meget farvelade og for lidt indhold. Som professionel bruger har jeg ikke tid til at nyde folks "fantastiske" (læs:IRONISK!) designs - det er jeg er ude efter at at høre på deres tanker og ideer. For meget rod i layout, farver, fonttyper osv gør at det er ligeså besværligt at bevæge sig rundt mellem Amino-blogs, som det vil være at bevæge sig rundt mellem alle mulige andre blogs på Nettet, og der skulle jo gerne være en fordel ved Amino-blogs. Fordelen bør være, at når man kender "systemet" i en Amino-blog, så skal man ikke spilde tid på at lære et nyt design/system at kende når man besøger den næste. Det gør indgangsbarrieren langt mindre på en Amino-blog, end på så mange andre - hvis de altså holdes meget stramt :)

Jeg er helt på bølgelængde med dig i forhold til læserne, men min erfaring er at folk er virkelig glade for at få deres eget udtryk. Det de selv har lavet, er de som regel meget gladere for og det vil sikkert også smitte af på hvor meget de vil skrive...
Mht. Myspace, så er der nu også rigtigt mange over 20 der bruger det, men jeg forstår din pointe.
What to do...

Er der ikke andre der kan blande sig i debatten, jeg vil meget gerne høre andre input.

Dbh Martin
Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 11:09

Et udmærket eksempel er mingler.dk's blogsektion. Her har man netop valgt at holde strukturen på siden fast, formentlig af samme årsager som Mikkel nævner, mens brugerne så har mulighed for at vælge farver og baggrunde i mængder. Det giver et konsistent udseende, som dog kan tilpasses til en hvis grad, hvilket tilfredsstiller dem, der gerne vil gøre det hele lidt personligt. Desværre mangler disse mennesker ofte evnen til at se forskel på pænt og over-the-top, men det må man jo tage med. :) 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:13

> Er der ikke andre der kan blande sig i debatten

Det er et iværksætterforum, Martin ... De sover! hehehe

Jeg kan godt se din pointe med lysten til at blogge måske stiger jo mere bloggerne elsker deres egen lille blog. Jeg tror bare ikke du skal undervurdere udfordringen med at binde så mange blogs sammen. De "store" blognetværk som Gawker og Weblogsinc er til sammenligning kun hundrede blogs eller deromkring - her på Amino kunne vi sagtens ende med 1000. Det er derfor virkelig vigtigt, at de virkelig bindes intelligent sammen.

MySpace har en del sociale funtkioner bygget ind, som ikke er her i bloggen, og som måske heller ikke vil egne sig. Det er i høj grad det der binder dem sammen (og som iøvrigt har kostet dem MEGA meget arbejde - og stadig gør, for det er netop den type applikations-funktioner som gør et website YDERST sårbar overfor hacks!). Så jeg tror ikke helt man kan sammenligne Amino-blogs med MySpace ...

Iøvrigt vil min "one page - one link" strategi fungerer rigtig godt i blog-området, men den kan du høre mere om på Iværk07 :)

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)