Først og fremmest så har Microsoft meldt ud at Start-menuen kommer tilbage i version 8.1. Personligt vil jeg mene at man skal vælge det som man nu en gang gerne vil have. De flestw som jeg støder på, der spørger om Mac vs WIn har allerede en ide om hvad de gerne vil have. Husk på at det er et værktøj - så fuldstændig ligesom hvis jeg købte det dyreste og fedeste Dewalt håndværkerværktøj som diverse håndværkere ville anbefale mig, så vil jeg aliigevel ikke engang være i stand til at bygge et simpelt fodderbrædt til fugle..., Jeg vil stadig være en elendig håndværker. Hvad angår computere, så kan jeg fortælle at jeg oprindeligt startede med en ZX Spectrum, videre til en C64 over til et par Amiga og derfra til en PC. Som 18 årig begyndte jeg at arbejde på Mac og sværgede derefter i mange år til Mac - Indtil jeg begyndte at arbejde på computere fra Silison Graphics (SGI). Der gik det op for mig at jeg personligt var lige glad med om hvilket mærke maskinen havde - det var et spørgsmål om den kunne løse opgaven, hvor hurtigt og til hvilken pris. Senere endte jeg med både at arbejde på Mac, Windows og SGI - og i dag arbejder jeg primært på Windows. Men det er ikke ensbetydende med at jeg har et problem med Mac - Jeg syntes bare at Windows passer bedre til mine og min virksomheds behov. I MediaMouse har vi faktisk ikke en eneste Mac i dag, men Windows arbejdsstationer og så en røvfuld blandede servere der kører Windows og forskellige versioner af Linux / Unix-systemer. /Jesper |
Så vil jeg anbefale Windows 8. Der er desuden en "kodnings app" til Windwos 8, som efter sigende skulle være ret god (har ikke selv prøvet den). Kan findes her: http://apps.microsoft.com/windows/en-us/app/code-writer/5149f454-94a7-40bc-90ef-eafd38355079
Men Mac er ikke enormt godt til at spille, bl.a. fordi at de valgte at holde sig uden for Directx samarbejdet. Du skal dog selv downloade en filmafspiller hvis du skal se DVD'er på Windows 8 - VLC er meget god. Hvordan bærbaren ser ud, har så ikke noget med styresystemet at gøre, men du kan få lækre designs på begge hold :)