Jeg synes Win 7 er god og en klar forbedring af Vista.
Win 8 er en skuffelse. Microsoft klokkede grundigt i det med deres forsøg på at springe på app-vognen. Det er tåbeligt, at man skal igennem app-menuen, inden man når frem til skrivebordet - og så findes der gudhjælpeme ikke engang en start-knap! Klodrianer!
Det er let at fortælle nye brugere, at de "bare" kan opdatere Win 8 til den nye version med Start-knappen. Det ændrer jo ikke, at opdateringen betyder ekstra besvær for brugere, som ikke er it-kyndige.
Nogle aminoer har nævnt opstartstiden, som er hurtig i Win 8, og det er jeg helt enig i. Det er en forbedring.
Noget andet er, at MS har klokket GRUNDIGT i det med at lade pdf-filer åbne af en app. Det er idiotisk, for man kan ikke længere have et vindue OG og en pdf-fil åben, så man kan se begge dele på een gang. Hvis nogen ved hvordan, er jeg meget lydhør.
Mac er et godt OS. Deres disk-håndtering er suveræn idet man kan om-partionere mens OS'et kører, men deres vindues-grænseflade er diskutabel. Hvis man vil flytte et åbent vindue og placerer musen, er det ikke altid at man rammer rigtigt, selv om musen ser ud til at være placeret rigtigt. Det gælder også andre elementer af et vindue. Det kan godt være, at det er rettet i nyere versioner. Her var Windows mere konservativ og det var mere brugervenligt. Win 7 fik lidt Mac-karakter på dette område, men Win 8 udviser ikke helt samme mangel.