Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mac eller Win 8?

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)
Fra Gråsten
Tilmeldt 24. Apr 13
Indlæg ialt: 240
Fra  XtraCom Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Min gamle fj esprimo mobile v5515, kører med det nyeste Ubuntu, og hvad hastighed angår, slår den mine andre pc'er med win 7

Jeg er ikke helt sikker, men mener den er mindst 7-8 år gammel. Billedet er et jeg har lånt, men min er magen til.

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 11:21

J. Nordentoft:
I kunne jo også bare lade vær med at læse dem - og lade vær med at kommentere på dem?

Det var nu mere en kritik af de frelste tilhængere af det ene eller andet styresystem.

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2178
Fra  PerfGrid Skrevet kl. 11:21

J. Nordentoft:

Cicoor Host & Saas ApS:

Lucas - Hosting4Real:
Jeg HADER tråde som disse, og alle andre 'hvad er bedst' tråde - fordi folk gider sku aldrig fortælle hvad de skal bruge, og hvad deres behov er.. nej - simpelt 'hvad er bedst'.

Jeg er meget enig. Det ender tit med at nogle "frelste" Mac, Linux eller Windows bruger begynder at kalde hinanden grimme ting.

I kunne jo også bare lade vær med at læse dem - og lade vær med at kommentere på dem?

Bare et venligt forslag.....

Eller folk kunne lære at uddybe hvad de leder efter - uden grund til at 10 millioner mennesker skal stille samme spørgsmål. Bare et venligt forslag :P

PerfGrid - High performance webhoteller. Kvalitet i næste kaliber.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:43

Jeg synes Win 7 er god og en klar forbedring af Vista.

Win 8 er en skuffelse. Microsoft klokkede grundigt i det med deres forsøg på at springe på app-vognen. Det er tåbeligt, at man skal igennem app-menuen, inden man når frem til skrivebordet - og så findes der gudhjælpeme ikke engang en start-knap! Klodrianer!

Det er let at fortælle nye brugere, at de "bare" kan opdatere Win 8 til den nye version med Start-knappen. Det ændrer jo ikke, at opdateringen betyder ekstra besvær for brugere, som ikke er it-kyndige.

Nogle aminoer har nævnt opstartstiden, som er hurtig i Win 8, og det er jeg helt enig i. Det er en forbedring.

Noget andet er, at MS har klokket GRUNDIGT i det med at lade pdf-filer åbne af en app. Det er idiotisk, for man kan ikke længere have et vindue OG og en pdf-fil åben, så man kan se begge dele på een gang. Hvis nogen ved hvordan, er jeg meget lydhør.

Mac er et godt OS. Deres disk-håndtering er suveræn idet man kan om-partionere mens OS'et kører, men deres vindues-grænseflade er diskutabel. Hvis man vil flytte et åbent vindue og placerer musen, er det ikke altid at man rammer rigtigt, selv om musen ser ud til at være placeret rigtigt. Det gælder også andre elementer af et vindue. Det kan godt være, at det er rettet i nyere versioner. Her var Windows mere konservativ og det var mere brugervenligt.  Win 7 fik lidt Mac-karakter på dette område, men Win 8 udviser ikke helt samme mangel.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:55

Poul Madsen:

Jeg synes Win 7 er god og en klar forbedring af Vista.

Win 8 er en skuffelse. Microsoft klokkede grundigt i det med deres forsøg på at springe på app-vognen. Det er tåbeligt, at man skal igennem app-menuen, inden man når frem til skrivebordet - og så findes der gudhjælpeme ikke engang en start-knap! Klodrianer!

Med den nye Classic Start Menu kan du vælge, at Windows 8 skal start op på Skrivebordet, præcis som du gjorde med de forrige versioner af Windows. :-)

Poul Madsen:
Det er let at fortælle nye brugere, at de "bare" kan opdatere Win 8 til den nye version med Start-knappen. Det ændrer jo ikke, at opdateringen betyder ekstra besvær for brugere, som ikke er it-kyndige.

Den udfordring løser Classic Start Menu som nævnt også. Det er let at installere, og med de ganske få rettelser er Windows 8 et fantastisk styresystem.

Poul Madsen:
Noget andet er, at MS har klokket GRUNDIGT i det med at lade pdf-filer åbne af en app. Det er idiotisk, for man kan ikke længere have et vindue OG og en pdf-fil åben, så man kan se begge dele på een gang. Hvis nogen ved hvordan, er jeg meget lydhør.

Du henter og installerer Adobe Reader på helt normal vis. Gemmer en PDF-fil på skrivebordet. Højreklikker på PDF-filen og vælger Egenskaber. Nu vælger du, hvilket program der som standard skal åbne PDF-filer. Her vil jeg anbefale dig at vælge den helt almindelige Adobe Reader. Viola! Så fungerer det igen, som det plejer. :-)

Poul Madsen:
Mac er et godt OS. Deres disk-håndtering er suveræn idet man kan om-partionere mens OS'et kører, men deres vindues-grænseflade er diskutabel. Hvis man vil flytte et åbent vindue og placerer musen, er det ikke altid at man rammer rigtigt, selv om musen ser ud til at være placeret rigtigt. Det kan godt være, at det er rettet i nyere versioner. Her var Windows mere konservativ og det var mere brugervenligt.

I Windows 8 Pro kan du også håndtere partitioner, mens styresystemet kører.
Vil du have yderligere funktionalitet til partitionshåndtering, er det gratis EaseUS Partition Master Home et godt alternativ. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:04

John Nielsen:

Poul Madsen:

Den udfordring løser Classic Start Menu som nævnt også. Det er let at installere, og med de ganske få rettelser er Windows 8 et fantastisk styresystem.

Jo, John, men det løser ikke problemet for ikke it-kyndige, som ikke følger med i dagspressen og derfor ikke automatisk får oplysningerne, og hvis de gør, skal de stadig gøre noget aktivt for at løse bøvlet.

John Nielsen:

Poul Madsen:

Du henter og installerer Adobe Reader på helt normal vis...

Ja, okay, den med at installere Reader havde jeg glemt, eftersom Win 8 default åbner pdf-filerne. Så tak for tippet, jeg får selvfølgelig prompte installeret Reader.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:31

Poul Madsen:
Den udfordring løser Classic Start Menu 

Vær lige obs på denne note; "Warning: This is beta software. It contains features that have not been fully tested. Not recommended for use on systems where stability is critical."

Personligt ville jeg holde snitterne fra noget der kan give bøvl på en maskine som man er afhængig af!

Sagde den W8-glade bruger - uden startmenu!

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 15:34

Fru Hartmann:

Poul Madsen:

Vær lige obs på denne note; "Warning: This is beta software. It contains features that have not been fully tested. Not recommended for use on systems where stability is critical."

Personligt ville jeg holde snitterne fra noget der kan give bøvl på en maskine som man er afhængig af!

Ja, som der står på siden, er den seneste version 3.90  af Classic Start Menu en beta-udgave.
Men vælger du versionen inden (3.6.8) den, vil du opdage, at den altså ikke er beta. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 15:37

John Nielsen:

Fru Hartmann:

Poul Madsen:

Ja, som der står på siden, er den seneste version 3.90  af Classic Start Menu en beta-udgave.
Men vælger du versionen inden (3.6.8) den, vil du opdage, at den altså ikke er beta. :-)

Meget muligt, men hvis der er tale om ikke så IT-kyndige, så vil de pr. definition vælge nyeste version - man skal jo være opdateret - og så er man s.. på spanden hvis maskine går ned.

Fra Dragør
Tilmeldt 20. Jan 13
Indlæg ialt: 512
Fra  Vilogo Skrevet kl. 20:32

Jeg undskylder jeg undskylder.
Så får du hvad jeg skal bruge til:
At skrive koder, surfe på nettet.
Køre Illustrator og Photoshop, og andre programmer.
Skal kunne køre film og ha' pæn mange vinduer og programmer kørende uden at være for langsom.
Det ville heller ikke gøre noget hvis det kunne køre et spil.
Ellers skal bærbaren bare være lækker.

Mvh Victor der undskylder.

Mangler du grafisk assistance? Få lavet professionelt grafisk arbejde til din virksomhed her: http://vilogo.dk/

Side 3 ud af 4 (32 indlæg)