Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække to iPads fra?

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Min revisor - som jeg stoler meget på - sagde engang til mig: "Du kan gøre hvad du vil, bare du kan forklare det!" (Og lad os nu ikke hakke den sætning i stykker, for jeg forstod, hvad han mente og hvordan han mente det)

Så hvis jeg om lidt køber to Ipads, fordi jeg har brug for to Ipads, så trækker jeg dem fra. Hvis jeg f.eks. skal bruge den ene til at tage med ud til kunder for at demonstrere varer, produkter og billeder, men ikke vil risikere at glemme en Ipad med vigtige data hos kunden, så har jeg to, fordi jeg har brug for to.

Hvis jeg kunne mærke i min mave, at her bevæger jeg mig ud i noget, jeg ikke har belæg for, altså, som jeg jfr. ovenstående ikke kan "forklare", så lader jeg være! Så køber jeg en i firmaet og en privat eller deler den ene op efter en nøgle.

Vi må jo som selvstændige altid vide og være forberedt på, at er SKAT ikke enige i vores dispositioner, har de myndighed til at lave vores beslutninger om - og lade os betale for det.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:57
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg er heller ikke i tvivl om at man KAN trække to ipads fra - men derimod i mod at man anser det for normen - så det er OK at skrive, at hvis man 100% kan begrunde 2 ipads så KAN man men det vil ikke være normen at man har behov for 2 ipads i en enkeltmandsvirksomhed -

Helt som 2 iphones næppe vil være normen. Vi har så mange unge herinde som starter, og kaster sig over computer, iphone og ipad som som første investering og fradrag - og det er jo generelt helt OK hvis det er til seriøs drift af virksomheden og kan jo virke naturligt nok. Kommer vi så over i, at anbefale at JA to Ipads kan sagtens være fradragsberettigede, så skaber vi mere uklarhed.

Sandheden er jo, at en Ipad er lavet for transport og er en man - hvis man KUN er sig selv - dækker behovet med EN i 90% af alle tilfælde.

Tager vi en standard ind, hvor folk bare skal begrunde - hvad alle jo kan finde ud af (selv folk der som mange af brugerne her i enkeltmandsvirksomheder arbejder fra hjemmet) som siger - to er OK - så mener jeg absolut vi skaber dårlige vaner.

Jeg er ikke uenig i at der kan være tilfælde men uenig i et svar som JA det kan du bare du kan begrunde det - for den vil blive lappet i sig af alt for mange som standarden. At du Kirsten kan behandle det fint er jeg ikke i tvivl om, heller ikke om at Martin kan, men hvis rådgivningen er JA to ipads er fint bare man lige hitter en begrundelse, så skaber vi forhold vi ikke skal.

Jeg erkender helt, at jeg på de områder er lidt religiøs rådgivningsmæssigt. Det er fint nok at skrive at der KAN være begrundede tilfælde, men en enkelt person uden ansatte skal ikke GENERELT TRO, at 2 ipads - 2 iphones osv er korrekt at trække fra i moms og udgift.

Jeg synes det er fint revisorer og rådgivere hjælper til fradrag i specifikke fald hvor de kender sagen - men ikke det generelle om 2 ipads kan være helt fint.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:11
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hvad har det med moral at gøre?

Hvis man bruger 5 iPads i sin virksomhed så kan man da trække dem fra.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:14
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Der florerer i "den almene befolkning" en fastømret misforståelse om at man som selvstændig "bare kan trække alt fra".

Det er, som John ganske rigtigt skriver, vigtigt at specielt de unge håbefulde iværksætterhelte ikke bliver vildledt, men vejledt når de kaster sig ud i det åbne hav, uden hverken redningskrans eller vest.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18

Remy:
Jeg erkender mig i mindretal. Jeg er ikke i tvivl om at man kan hvis man virkeligt bruger dem, men EN person tror jeg stadigt meget sjældent ville kunne begrunde 5 Ipads - eller 2 - 3 iphones i en personlig virksomhed uden ansatte. Jo jeg synes vel også det har med moral at gøre.

Vi lever med forskellig moral alle mennesker - nogen kan sælge elastik i metermål, andre kan ikke

Nogen ville altid kunne finde begrundelse for flere ipads, iphones osv - men det er for mig stadigt standarden - at man skal være forsigtig med bare at råde til - det kan man sagtens.

Jeg erkender mig dog i mindretal - men håber ikke det lokker en masse nystartede med små webshops til at generelt købe flere iphones og ipads - thats all Smile

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 13:18

Helt enig Fru Hartmann Yes

Mvh

Niels

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 13:18

Remy:

Hvad har det med moral at gøre?

Hvis du læser første indlæg fra trådstarter, fremgår det, i hvert fald for mig, at kun den ene er til erhvervsmæssigt brug.
I teorien/princippet kan du jo bare trække alt fra som du lyster - så længe du er klar til også at skoleret over for SKAT når de stiller spørgsmål til dine fradrag.

Tilmeldt 21. May 12
Indlæg ialt: 216
Fra  eKontoret ApS Skrevet kl. 13:28

Hej John

Du skal nu ikke føle dig helt alene - for jeg er enig i dine (og Fru Hatmanns)  betragtninger.

Og det er muligt at nogle få har et seriøst behov, men derfor er der ingen grund til at videregive den opfattelse at det bare er et spørgsmål om at finde en passende forklaring.

Og håber da også at skat ikke bare acceptere en hvilken som helst forklaring.

Mvh

Niels

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Havde lige fat i skat i anden forbindelse for et familiemedlem. Bad om at blive stillet om til en der havde med kontrol af personlige virksomheder at gøre, og det sagde hun at den kunne hun sagtens tage

Spurgte så damen hvordan skat så på spørgsmålet, og den rare dame sagde som ventet - at man ikke kunne udelukke situationer men at skat helt klart var skeptiske overfor netop flere bærbare - flere telefoner og flere ipads hvis de var indkøbt og eksisterede samtidigt i enkeltmandsvirksomheder drevet hjemmefra. 

Hun erkendte, at skat jo ikke laver mange checks, men der hvor de laver dem, er de i høj grad opmærksomme overfor netop sådanne ting, som generelt bruges privat lige så meget som firmamæssigt og helt specielt hvis der eksisterede flere indkøbte tablets, bærbare og telefoner, kameraer o-l- ville skat ofte undersøge om behovet var tilstrækkeligt velbegrundet.

Jeg prøvede eksemplet med hvis man havde en ipad man havde med til kunder og en hjemme fordi man var bange for at miste den man havde med ud - og hun svarede grinende, at det ville lyde meget søgt i en mindre personlig virksomhed med EN person. Skat hører ikke kun på begrundelsen, men lægger også egen fornuft i vurderingen

Hun nævnte dog også, at det jo også var en helhed man så på, og dermed den samlede aktivitet - En lille omsætning - lille aktivitet - flere bærbare osv - ville skabe flere spørgsmål end en stor.

Endeligt sagde hun at det ikke kun var i enkeltmandsvirksomheder. Hvis selskaber stillede mere end en bærbar og mere end ex en Ipad til rådighed for medarbejderne, ville det også ofte kunne lede til forkastelse og blive set som skjult løn - har vel ganske meget samme sammenhæng

Nå - det blev i jo ikke så meget klogere af, men jeg opfatter det nu ret klart som, at man skal være ganske forsigtig med flere ipads og iphones i enkeltmandsvirksomheden

vh

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 13:40

Jep man skal selvfølelig ikke trække noget fra man ikke bruger i sin virksomhed.

Jeg har en del forskellige MAC produkter og almindelige computer trukket fra. Kan ikke se der er noget forkert i det.

Men jeg bruger også mine til andet end at spille Hay-Day Big Smile

Side 4 ud af 5 (47 indlæg)