Der findes ikke noget, der hedder "personlige selskaber". Men én person kan fradrage 100 iPads uden problemer i en personlig virksomhed. Det afhænger udelukkende af argumentet. For at finde argumentet skal man selvfølgelig spørge ind til købet - det er klart!
Men der ER jo intet problem, når bare argumentet er i orden. Præmissen var fra start, at der var en klar opdeling, og det var dén jeg svarede ud fra. Du går derefter ind og siger, at hvis nu kunden lyver, så er der et problem... og JA, det er vi helt enige i.
Jeg lefler ikke for nogen, men jeg vil heller ikke kalde folk for løgnere på så løst et grundlag, som du gør i denne tråd. Derudover tager jeg i høj grad ansvar for loven - jeg ønsker ikke at bryde den, og opfordrer INGEN til at bryde den. Det er ikke muligt for hverken dig eller mig, at kontrollere noget som helst! I så fald skulle vi jo dukke op hos folk uanmeldt for at kontrollere om det de fortæller nu også er sandt. En helt umulig opgave for os, og en opgave, som allerede varetages af SKAT og politiet. |
Mon ikke du kan forsvare dem ? Du ahr jo ikke flere ipads og hvorfor du har 2 smaretpones hvos det der til dig alene er ikke lige til at forstå hvis de begge hører til virksomheden og du er ene i denTonny Skov Pedersen:Jeg har en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte.
Pt. har jeg 1 stationær computer, 1 Ipad, 1 Samsung tablet, 3 bærbare computere og 2 smartphones.
Håber ikke dette er et problem, idet de alle anvendes erhvervsmæssigt
Det er følgelig anvendelsen, der er afgørende.
JA det er selvklart som jeg også har skrevet - et spørgsmål om, at det er erhvervsmæssig udnyttelse - men gutter - I ved sgu da godt at man ikke bare køber den - men skal checke og at 2 iPADS I EN ENKELTMANDSVIRKSMOMNHED bør udløse spørgmål sådan som det er formuleret - men jeg er ikke glad for at læse, at det er jeres indtstilling i et simpelt amino forum - at være vildt og voldsomt forsvarer for fradrag for for 2 Ipads i personliig virksomhed.
Det her er ikke bare hvad i er så dygtige til med loven men om hvoridt man generelt kan ha let lev ved at begrunde mere end 1 Ipad i skatteregskabet i en enkeltmandsvirksomhed
Her skiller det mellem jer to proff og mig amatør - Jeg siger - pas på det er meget farlig - I to proff - indikerer som svar til trådstarter. at det er helt OK- Jeg synes i enten rådgiver ud fra fra for lille info - eller roder jeg ud in noget der ikke er skattemæssigt OK
I bør lade være med at lade som om det er rent fagligt - men bør se på det mere prindicielgt
just my 5 penny