Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække to iPads fra?

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Det her handler slet ikke om hvordan der dømmes men om at du vil sige OK for personlige selskaber der har har 2 eller flere Iapds som fuldt firmafradrag

Der findes ikke noget, der hedder "personlige selskaber". 

Men én person kan fradrage 100 iPads uden problemer i en personlig virksomhed. Det afhænger udelukkende af argumentet. For at finde argumentet skal man selvfølgelig spørge ind til købet - det er klart!

Cookie - John Hannover:

Det må du forsvare som udgansgpunkt fra nu til evighed, men jeg ville meget nøædigt ha en rådgiver som lokkede mig ud i noget som med stor sandsynlighed fik balade med skat. Du har kun sagt - intet problem - og slet ikke været inde på at det i HØJ grad kunne være problem. 

Men der ER jo intet problem, når bare argumentet er i orden. Præmissen var fra start, at der var en klar opdeling, og det var dén jeg svarede ud fra.

Du går derefter ind og siger, at hvis nu kunden lyver, så er der et problem... og JA, det er vi helt enige i.

Cookie - John Hannover:

jeg køber ikke din leflen for kunden . du tager ikke ansvar for loven - og nu er det så som det er men det er er ærgerligt, for du har været en jeg har haft tillid til, selv om som tidligere nævnt - du har været næ OG du har indikeret som her, at du ikke kontrollerer men stoler på din kunde og opgvier derra

Jeg lefler ikke for nogen, men jeg vil heller ikke kalde folk for løgnere på så løst et grundlag, som du gør i denne tråd.

Derudover tager jeg i høj grad ansvar for loven - jeg ønsker ikke at bryde den, og opfordrer INGEN til at bryde den. 

Det er ikke muligt for hverken dig eller mig, at kontrollere noget som helst! I så fald skulle vi jo dukke op hos folk uanmeldt for at kontrollere om det de fortæller nu også er sandt. En helt umulig opgave for os, og en opgave, som allerede varetages af SKAT og politiet.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:21

Tonny Skov Pedersen:

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte.

Pt. har jeg 1 stationær computer, 1 Ipad, 1 Samsung tablet, 3 bærbare computere og 2 smartphones.

Håber ikke dette er et problem, idet de alle anvendes erhvervsmæssigtEmbarrassed

Det er følgelig anvendelsen, der er afgørende.

Mon ikke du kan forsvare dem ? Du ahr jo ikke flere ipads og hvorfor du har 2 smaretpones hvos det der til dig alene er ikke lige til at forstå hvis de begge hører til virksomheden og du er ene i den

JA det er selvklart som jeg også har skrevet - et spørgsmål om, at det er erhvervsmæssig udnyttelse - men gutter - I ved sgu da godt at man ikke bare køber den - men skal checke og at  2 iPADS  I EN ENKELTMANDSVIRKSMOMNHED  bør udløse spørgmål sådan som det er formuleret - men jeg er ikke glad for at læse, at det er jeres indtstilling i et simpelt amino forum - at være vildt og voldsomt forsvarer for fradrag for for 2 Ipads i personliig virksomhed. 

Det her er ikke bare hvad i er så dygtige til med loven men om hvoridt man generelt kan ha let  lev ved at begrunde mere end 1 Ipad i skatteregskabet i en enkeltmandsvirksomhed

Her skiller det mellem jer to proff og mig amatør - Jeg siger - pas på  det er meget farlig - I to proff - indikerer som svar til trådstarter. at det er helt OK- Jeg synes i enten rådgiver ud fra fra for lille info -  eller roder jeg ud in noget der ikke er skattemæssigt OK

I bør lade være med at lade som om det er rent fagligt - men bør se på det mere prindicielgt

just my 5 penny

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Midsjælland
Tilmeldt 12. Feb 13
Indlæg ialt: 118
Fra  Vindues-Service Skrevet kl. 01:21
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Cookie.

Ved ikke om du er revisor. Men to revisor virker rimelige enige i tråden, det handler vel om hvordan de bliver brugt, hvis en er til forretning, som kasseapperat og den anden er til og arbejde hjemme fra feks, hvorfor skulle hun så ikke kunne trække begge fra.

Og selvfølig skal ens revisor ikke kontroller en i hoved og røv, han bliver vel nød til og rådgive ud fra hvad kunden siger, hvis kunden så vælger og lyve om brugen af disse, hvordan skulle revisoren så være ansvarlig for det. 

Har lagt mærke til du er meget aktiv i tråde om skat og moms, og på dine svar danner jeg mig et indtryk af at du ikke helt ved hvad du taler om, men siger hvad du synes lyder rigtigt, bare fordi det måske lyder mest rigtigt som du siger, så er det ikke ens betydene at man ikke kan trække ting fra lovligt, så længe man har argumenterne i orden.

Kan også fortælle at jeg bruger Martin til min bogføring og regnskab, og kan slet ikke nikke genkendene til dine beskyldninger. Martin har hjulpet mig i mange situationer hvor jeg ikke viste jeg var berettiget til fradrag. Er yderst tilfreds med hans rådgivning og arbejde. 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:23

Tonny Skov Pedersen:

Hmmm... man undresTongue Tied

Pt. har jeg 1 stationær computer, 1 Ipad, 1 Samsung tablet, 3 bærbare computere og 2 smartphones.

Håber ikke dette er et problem, idet de alle anvendes erhvervsmæssigtEmbarrassed

Tonny

Enig! Yes

Men pas nu på Tonny, for nu mister du nok John som kunde... Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:30

søren feltved:
Ved ikke om du er reviso
ikke revisror

Resten af dit indlæg er for kompliseret men generelet har jeg stor respekt for Maritin123 - bare oplverer jeg et sked og vil ikke anbefale ham mere-  det et ikke mere kompliceret- Jeg påstår ikke at vide alt (langt fra) og driver det her ud fra at jeg synes det er sjovt, så det er let bare at lukke af for mine indlæg ved at tilføje mig to ignorerede brugere - det er helt OK at være uenig

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:39
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen:

Enig! Yes

Men pas nu på Tonny, for nu mister du nok John som kunde... Wink

Den synes jeg nok er blandt de mere syge jeg har mødt herinde trpds smilet for ja jer er er med med min søn kunde hos Tonny og glad for det forhold. Vil du prøve at smadre det Martin, så er du længere ude end jeg troede-  . Men det var var så vort forhold Martin -  - Om Tony vil skabe problemer til det selskab jeg med glæde bruger ham til ved jeg ikke, men det tror jeg ikke rent faktisk

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 01:53

Cookie - John Hannover:

Vil du prøve at smadre det Martin, så er du længere ude end jeg troede- Fy for den da . Men det var var så vort forhold Martin

Min kommentar er af 100% humoristisk karakter, og har intet andet på sig end en sjov stikpille til dig, nu hvor det lader til, at Tonny og jeg er enige om emnet, men at du til trods har kastet al din vrede på mig, her i denne tråd.

John, gå i seng, og vågn op som en gladere person i morgen! Stick out tongue

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 02:05
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

Tonny Skov Pedersen:

Mon ikke du kan forsvare dem ? Du ahr jo ikke flere ipads og hvorfor du har 2 smaretpones hvos det der til dig alene er ikke lige til at forstå hvis de begge hører til virksomheden og du er ene i den

M.h.t. telefoner er problemet relativt enkelt, når man allerede er beskattet af fri telefon. Så er det vel underordnet, hvor mange telefoner man har til rådighed.

Cookie - John Hannover:
JA det er selvklart som jeg også har skrevet - et spørgsmål om, at det er erhvervsmæssig udnyttelse - men gutter - I ved sgu da godt at man ikke bare køber den - men skal checke og at  2 iPADS  I EN ENKELTMANDSVIRKSMOMNHED  bør udløse spørgmål sådan som det er formuleret - men jeg er ikke glad for at læse, at det er jeres indtstilling i et simpelt amino forum - at være vildt og voldsomt forsvarer for fradrag for for 2 Ipads i personliig virksomhed. 

Nu kommenterede jeg ikke på jeres diskussion, men derimod kun omkring anvendelsen, som er afgørende for et skattemæssigt fradrag.

Følgelig skal man da gøre kunden opmærksom på, at SKAT kan have en anden vurdering af forholdene og derved nægte fradrag.

Cookie - John Hannover:

Her skiller det mellem jer to proff og mig amatør - Jeg siger - pas på  det er meget farlig - I to proff - indikerer som svar til trådstarter. at det er helt OK- Jeg synes i enten rådgiver ud fra fra for lille info -  eller roder jeg ud in noget der ikke er skattemæssigt OK

I bør lade være med at lade som om det er rent fagligt - men bør se på det mere prindicielgt

Her må jeg i overensstemmelse med mit svar længere oppe melde pas, idet jeg ikke har kommenteret på trådstarters spørgsmål, men derimod kun om anvendelsen som kriterie for den erhvervsmæssige anvendelse.

Der er ingen grænser for, hvor mange telefoner, tablets, PC'ere eller for den sags skyld varevogne en virksomhed kan have. Det afgørende er anvendelsen og/eller rådigheden af aktiverne.

Principielt er det kunden, som skal aflægge årsregnskabet og kunne redegøre for anvendelsen af sine aktiver. Som rådgiver kan vi kun vejlede kunden om reglerne og muligheden for, at SKAT vil nægte fradrag for omkostningen.

Håber dette lige klarlægger mit synspunkt.

Tonny

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 02:09

Smukt skrevet, Tonny!

Vi er helt enige. Yes

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:46

Tonny Skov Pedersen:

Der er ingen grænser for, hvor mange telefoner, tablets, PC'ere eller for den sags skyld varevogne en virksomhed kan have. Det afgørende er anvendelsen og/eller rådigheden af aktiverne.

Principielt er det kunden, som skal aflægge årsregnskabet og kunne redegøre for anvendelsen af sine aktiver. Som rådgiver kan vi kun vejlede kunden om reglerne og muligheden for, at SKAT vil nægte fradrag for omkostningen.

Smukt formuleret! Yes

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)