Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg trække to iPads fra?

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark:
Så du siger man ikke skal beskattes af en (firma) iPad som bruges hjemme?
Korrekt - mutimedie skat er begrænset til skat af fri telefon. ER din ipad klart nødvendig for firmaet er det en fradragsberettiget udgift, men jeg tror da mange misbruger det - og hjælpes der til af rådgivere - det er jo så en helt anden sag. Jeg synes man skal fratrække det man kan - og er Ipad helt nødvendig er det 100& - men man skal absolut ikke liste en Ipad til sønnen ind til fradrag-  og ja så er det nok moral vi taler - men til syvende og sidst er det jo også loven, sagen er vel bare at man ikke så ofte opdages

Der er ikke multimedie skat på iapd/computer osv - kun telefon

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:10

Martin E. Jensen:

Louise:

....min computer som jeg bruger til forretningen, er halv død - derfor købte jeg disse iPads. Den ene er ren forretning, og den anden er en blanding af forretning og privat...

Ud fra denne argumentation bør du uden problemer kunne fradrage begge i firmaet.

Det er teoretisk korrekt - men i praksis??? Ha to Ipad som er noget af det mest mobile i verden - og trække begge som firmaomkostning - Jeg synes du logger for at vise du kan spare penge for en evt. kunde men jeg er helt uenig i, at det er så selvfølgeligt som du svarer - eller du aner ikke hvad en Ipad er? Ikke et svar der som udgang vil gøre mig tryg ved som hidtil at anbefale dig - for - ret skal være ret

(og svar nu ikke at det jo var klart at begge var til selskabet, for vi har lov at ha lidt selvstændig virkelighedsopfattelse, helt som skat har) Mit råd er klart- en så let bærbar som Ipad eller Iphone skal man ikke trække mere end EN fra i virksomheden hvis man kun er EN medarbejder - og alt andet er fejlråd i mine øjne (sikkert for moralske - men så lad det skille)

vh 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 00:16

Cookie - John Hannover:

Du kan ha ret Martin og du skal jo redde fradrag for folk - men to Ipads i samme personlige virksomhed til dermed samme person - er i mine øjne HELT galt. Jeg håber, at du i din rådgivning trods alt tænker lidt over sådanne ting som en ipad er noget af det mest mobile - men du ville så også finde køb af to Iphones helt OK i firmaregi for EN personlig virksomhed - og så er vi bare uenige i rådgivninger - sorry

Hej John,

Jeg forholder mig her ikke til andet end den virkelighed jeg kender til, og Louise skriver jo helt klart, at den ene anvendes 100% i firma, og den anden anvendes delvist firma/privat. I så fald kan min rådgivning ikke være anderledes.

Det er ikke min opgave at beskylde folk for at lyve, eller i øvrigt at være mistroisk overfor, om de nu fortæller sandheden, og så opfinde nogle forskellige scenarier for deres mulige løgne. Jeg rådgiver ud fra lovgivningen, og den virkelighed, som kunden fortæller eksisterer.

Hvis kunden lyver overfor deres rådgiver, så kan løsningerne hurtigt ende helt galt, da rådgivningen jo så gives på et helt forkert grundlag, så der er ingen fordele i at lyve overfor sin rådgiver.

Det man ikke havde troet kunne lade sig gøre, kan måske netop lade sig gøre, og så er det jo dumt at have fortalt om en løgnagtig virkelighed.

Jeg ser i øvrigt ingen grund til løgn i dette tilfælde med 2 stk. iPads.

Den ene iPad kunne fungere som et fast kasseapperat i en fysisk virksomhed, og den anden kunne fungere som den personlige computer, på vanlig vis for en iPad. Hvis man nu glemmer sin iPad derhjemme, så er det rart at vide, at kasseapperatet stadig ligger på sin faste plads i butikken.

Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:30
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin E. Jensen:

Jeg forholder mig her ikke til andet end den virkelighed jeg kender til, og Louise skriver jo helt klart, at den ene anvendes 100% i firma, og den anden anvendes delvist firma/privat. I så fald kan min rådgivning ikke være anderledes.

Det er ikke min opgave at beskylde folk for at lyve, eller i øvrigt at være mistroisk overfor, om de nu fortæller sandheden, og så opfinde nogle forskellige scenarier for deres mulige løgne. Jeg rådgiver ud fra lovgivningen, og den virkelighed, som kunden fortæller eksisterer.

Hvis kunden lyver overfor deres rådgiver, så kan løsningerne hurtigt ende helt galt, da rådgivningen jo så gives på et helt forkert grundlag, så der er ingen fordele i at lyve overfor sin rådgiver.

Det man ikke havde troet kunne lade sig gøre, kan måske netop lade sig gøre, og så er det jo dumt at have fortalt om en løgnagtig virkelighed.

Jeg ser i øvrigt ingen grund til løgn i dette tilfælde med 2 stk. iPads.

Den ene iPad kunne fungere som et fast kasseapperat i en fysisk virksomhed, og den anden kunne fungere som den personlige computer, på vanlig vis for en iPad. Hvis man nu glemmer sin iPad derhjemme, så er det rart at vide, at kasseapperatet stadig ligger på sin faste plads i butikken.

Sorry martin- du får ikke flere anbefalinger fra mig. Du skyder forkert  som du har gjort et par gange i MINE øjene på det seneste. Selvklart skal rådgiver se på om det er sandsynligt og din tanke om en Ipad der er kasseapparet og er i forretningen osv er rent bøvl i mine ører. NEJ det du gør er at undlade at rådgive din kunde - stille et kritisk spørgsmål - kan man ha 2 iphones - 2 ipads i en personlig virksomhed. Du kunne godt svare, at det ikke var umuligt (som jeg gjorde) men overordnet bør du gøre den du rådgiver opmærksom på - at som der spørges og som det er generelt - NEJ man skal ikke prøve med 2 iapds i personlig virksomhed uden at ha MEGET god grund

Du har vist dig som din kundes mand og OK for det-  men ikke som en jeg er enig med og tør anbefale, for du kan koste kunden skatteproblemer - når du som rådgiver svarer så forsimplet et OK til 2 Ipads som du gør og du får ikke anbefalinger fra mig -

sorry

vh 

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 00:40

Cookie - John Hannover:

Det er teoretisk korrekt - men i praksis??? Ha to Ipad som er noget af det mest mobile i verden - og trække begge som firmaomkostning - Jeg synes du logger for at vise du kan spare penge for en evt. kunde men jeg er helt uenig i, at det er så selvfølgeligt som du svarer - eller du aner ikke hvad en Ipad er? Ikke et svar der som udgang vil gøre mig tryg ved som hidtil at anbefale dig - for - ret skal være ret

(og svar nu ikke at det jo var klart at begge var til selskabet, for vi har lov at ha lidt selvstændig virkelighedsopfattelse, helt som skat har) Mit råd er klart- en så let bærbar som Ipad eller Iphone skal man ikke trække mere end EN fra i virksomheden hvis man kun er EN medarbejder - og alt andet er fejlråd i mine øjne (sikkert for moralske - men så lad det skille)

Jeg kan se, at du har redigeret din tekst i dit svar, så jeg svarer lige igen.

Det er absolut ikke min intention at lokke kunder i butikken, ved at love dem mere fradrag end de har ret til. Jeg forholder mig kun til den virkelighed, som kunden fortæller mig.

Kommer der mere information på bordet, som indikerer, at den ene iPad er 100% til familiens private brug, så er der selvfølgelig ikke fradrag for denne iPad.

Cookie - John Hannover:

...eller du aner ikke hvad en Ipad er? 

Ahhh... come on! Bring nu lige debatten op på et højere niveau! Sad

Cookie - John Hannover:

Ikke et svar der som udgang vil gøre mig tryg ved som hidtil at anbefale dig - for - ret skal være ret

Fair nok, men jeg vil altså ikke ændre på min holdning om, at man er uskyldig indtil det modsatte er bevist.

Cookie - John Hannover:

(og svar nu ikke at det jo var klart at begge var til selskabet, for vi har lov at ha lidt selvstændig virkelighedsopfattelse, helt som skat har)

Jeg vælger at tro på, at folk fortæller sandheden. Jeg er hverken politimand eller dommer, og slet ikke krimiforfatter, som har behov for at omskrive folks beskrivelse af virkeligheden til en anden kriminalroman.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:47

Martin E. Jensen:
Jeg vælger at tro på, at folk fortæller sandheden. Jeg er hverken politimand eller dommer, og slet ikke krimiforfatter, som har behov for at omskrive folks beskrivelse af virkeligheden til en anden kriminalroman.
Bavl for at sige det ærligt 

Hvis du hører om en der vil fratrække 5 ipads i en personlig virksomhed så vil du ikke være dommer eller stille spørgsmål. Det gør dig til en dårlig økonomirådgiver i mine øjne. Jeg synes du skulle stille meget klare ??? til 2 eller flere ipadas i en enkelt mands virksomhed og du synes ud skal tage det som som står i bogføringen fordi du ikke skal stille spørgsmål og lege krimi forfatter. Klart  - Helt slut med anbefaling af dig

vh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 00:49

Cookie - John Hannover:

Sorry martin- du får ikke flere anbefalinger fra mig. Du skyder forkert  som du har gjort et par gange i MINE øjene på det seneste. Selvklart skal rådgiver se på om det er sandsynligt og din tanke om en Ipad der er kasseapparet og er i forretningen osv er rent bøvl i mine ører. NEJ det du gør er at undlade at rådgive din kunde - stille et kritisk spørgsmål - kan man ha 2 iphones - 2 ipads i en personlig virksomhed. Du kunne godt svare, at det ikke var umuligt (som jeg gjorde) men overordnet bør du gøre den du rådgiver opmærksom på - at som der spørges og som det er generelt - NEJ man skal ikke prøve med 2 iapds i personlig virksomhed uden at ha MEGET god grund

Du har vist dig som din kundes mand og OK for det-  men ikke som en jeg er enig med og tør anbefale, for du kan koste kunden skatteproblemer - når du som rådgiver svarer så forsimplet et OK til 2 Ipads som du gør og du får ikke anbefalinger fra mig -

sorry

Vi er grundlæggende enige om loven, så jeg synes du overreagerer i denne tråd.

Men den måde du kriminaliserer trådstarter og nærmest kalder hende for en løgner på, bryder jeg mig ikke om, og er bestemt ikke noget jeg bakker op om. I min verden er man uskyldig indtil det modsatte er bevist, og det er ikke min opgave at være politi og dommer.

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:55
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hmmm... man undresTongue Tied

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte.

Pt. har jeg 1 stationær computer, 1 Ipad, 1 Samsung tablet, 3 bærbare computere og 2 smartphones.

Håber ikke dette er et problem, idet de alle anvendes erhvervsmæssigtEmbarrassed

Det er følgelig anvendelsen, der er afgørende.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:58

Martin E. Jensen:

Vi er grundlæggende enige om loven, så jeg synes du overreagerer i denne tråd.

Men den måde du kriminaliserer trådstarter og nærmest kalder hende for en løgner på, bryder jeg mig ikke om, og er bestemt ikke noget jeg bakker op om. I min verden er man uskyldig indtil det modsatte er bevist, og det er ikke min opgave at være politi og dommer.

Jeg siger stadigt vrøvl. Det her handler slet ikke om hvordan der dømmes men om at du vil sige OK for personlige selskaber der har har 2 eller flere Iapds som fuldt firmafradrag

Det må du forsvare som udgansgpunkt fra nu til evighed, men jeg ville meget nøædigt ha en rådgiver som lokkede mig ud i noget som med stor sandsynlighed fik balade med skat. Du har kun sagt - intet problem - og slet ikke været inde på at det i HØJ grad kunne være problem. 

jeg køber ikke din leflen for kunden . du tager ikke ansvar for loven - og nu er det så som det er men det er er ærgerligt, for du har været en jeg har haft tillid til, selv om som tidligere nævnt - du har været næ OG du har indikeret som her, at du ikke kontrollerer men stoler på din kunde og opgvier derra

vh

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 01:08
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Cookie - John Hannover:

Hvis du hører om en der vil fratrække 5 ipads i en personlig virksomhed så vil du ikke være dommer eller stille spørgsmål. 

Jo, jeg vil netop stille spørgsmål, og forklare, at der kan være fokus på dette. Når kunden så har forklaret, at de 5 iPads skal bruges 100% til firmaet (og helst også fortalt nøjagtigt hvad de skal bruges til i firmaet), og så kan de selvfølgelig trækkes fra!

I tilfældet med 5 iPads kræver det selvfølgelig en noget bedre forklaring, end med to iPads.

Cookie - John Hannover:

Det gør dig til en dårlig økonomirådgiver i mine øjne. 

Du må have misforstået mine intentioner. Jeg er ikke ude på, at folk (eller mine kunder) skal snyde i skat, og din reaktion er helt ude af proportioner.

Cookie - John Hannover:

Jeg synes du skulle stille meget klare ??? til 2 eller flere ipadas i en enkelt mands virksomhed

Vi er helt enige, og det har jeg heller ikke på noget tidspunkt sagt, at jeg ikke ville gøre!

Cookie - John Hannover:

og du synes ud skal tage det som som står i bogføringen fordi du ikke skal stille spørgsmål og lege krimi forfatter.

I dette tilfælde HAR kunden jo netop svaret på spørgsmålet. Den ene bruges 100% erhverv, og den anden bruges delvist privat.

Havde det været en fast kunde, og ikke et forum, så havde jeg også bedt kunden specificere, hvordan/hvorfor der netop er brug for en iPad til at erstatte en den gamle computer. 

Men som udgangspunkt er det ikke nødvendigt, da kunden jo allerede har vurderet på, at der er en opdeling på anvendelsen af de 2 iPads.

Cookie - John Hannover:

Klart  - Helt slut med anbefaling af dig

Fair nok, hvis det kan gøre dig i bedre humør! Yes

Side 2 ud af 5 (47 indlæg)