Korrekt - mutimedie skat er begrænset til skat af fri telefon. ER din ipad klart nødvendig for firmaet er det en fradragsberettiget udgift, men jeg tror da mange misbruger det - og hjælpes der til af rådgivere - det er jo så en helt anden sag. Jeg synes man skal fratrække det man kan - og er Ipad helt nødvendig er det 100& - men man skal absolut ikke liste en Ipad til sønnen ind til fradrag- og ja så er det nok moral vi taler - men til syvende og sidst er det jo også loven, sagen er vel bare at man ikke så ofte opdages Der er ikke multimedie skat på iapd/computer osv - kun telefon vh |
Det er teoretisk korrekt - men i praksis??? Ha to Ipad som er noget af det mest mobile i verden - og trække begge som firmaomkostning - Jeg synes du logger for at vise du kan spare penge for en evt. kunde men jeg er helt uenig i, at det er så selvfølgeligt som du svarer - eller du aner ikke hvad en Ipad er? Ikke et svar der som udgang vil gøre mig tryg ved som hidtil at anbefale dig - for - ret skal være retMartin E. Jensen:Louise:....min computer som jeg bruger til forretningen, er halv død - derfor købte jeg disse iPads. Den ene er ren forretning, og den anden er en blanding af forretning og privat...
Ud fra denne argumentation bør du uden problemer kunne fradrage begge i firmaet.
(og svar nu ikke at det jo var klart at begge var til selskabet, for vi har lov at ha lidt selvstændig virkelighedsopfattelse, helt som skat har) Mit råd er klart- en så let bærbar som Ipad eller Iphone skal man ikke trække mere end EN fra i virksomheden hvis man kun er EN medarbejder - og alt andet er fejlråd i mine øjne (sikkert for moralske - men så lad det skille)
vh