Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms 50.000 kr?

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 20. Jun 13
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino'er. Håber det er den rigtige sted jeg har lagt debatten.

Mit spørgsmål er, har lige åbnet en enkelt mandsvirksomhed, og som jeg har læst mig frem til, kan man tjene 50.000kr om året, uden at betale moms.

Da jeg oprettede CVR, så har jeg ikke sættet kryds på jeg vil tjene over 50.000 kr om året. Vis jeg tjener mere 50.000 kr, skal jeg os betale moms af dem ? Vis jeg nu havde krydset at jeg vil tjene over de 50.000 kr? Skal jeg betale moms selvom jeg tjener f.eks 20.000 kr om året?

Mvh Ramazan
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Indlæg ialt: 250
Fra  AGIZO Skrevet kl. 10:20

Hej Ramazan

Når du opretter et CVR nummer, er du momsregistreret. (Medmindre man kan fravælge det manuelt i oprettelsen, det kan jeg faktisk ikke helt huske, men det er der sikkert en anden amino som ved.)

Det betyder i praksis at du skal fakturere dit arbejde + moms. 

Det har som sådan ingen stor betydning for dig, da du ikke får mindre for dit arbejde. Eneste forskel er bare, at man skal huske at tilføje moms på sin faktura. (fx 1000,- * 1,25 (for at tilføje momsen som er 25%) = 1250 inkl. moms.)

Det nemmeste er iøvrigt at være momsregistreret fra starten, da du så ikke skal til at bøvle med at blive det senere, hvis du skulle overstige grænsen på 50.000,- DKK.

Tilmeldt 31. Aug 12
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 10:22

blog @  http://flemmingriis.com> systemcenter blog

Tilmeldt 20. Jun 13
Skrevet kl. 10:24
Hej Simon..

Har ikke momsregistreret det, tænkte os på hvad er bedst. Men tror bare jeg moms registre den fra næste uge :)
Tilmeldt 20. Jun 13
Skrevet kl. 10:25
Tak Flemming, prøver lige læse hans blog :)
Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 10:26

Simon Greve:
Når du opretter et CVR nummer, er du momsregistreret. (Medmindre man kan fravælge det manuelt i oprettelsen, det kan jeg faktisk ikke helt huske, men det er der sikkert en anden amino som ved.)

Bare for at få det på det rene, så er cvr registrering IKKE lig momsregistrering.

Og som det med garanti fremgår af John's blogindlæg, så er grænsen på 50.000 kr. ike indtjening, men omsætning. Og ikke om året, men i 12 løbende måneder.

Mvh.

Lars Thomsen

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Fra  AGIZO Skrevet kl. 10:34

Lars Thomsen:
Og som det med garanti fremgår af John's blogindlæg, så er grænsen på 50.000 kr. ike indtjening, men omsætning. Og ikke om året, men i 12 løbende måneder.

Yes. Men da 12 måneder også er et år, kommer det vel ud på eet :-) 

Men summasummarum er, at det ikke kan svare sig, at ville drive virksomhed, uden at blive momsreg. :-)

Fra Højbjerg
Tilmeldt 13. May 12
Indlæg ialt: 696
Fra  PhoneWear Skrevet kl. 10:36

Simon Greve:
Yes. Men da 12 måneder også er et år, kommer det vel ud på eet :-) 

Der er bare ufatteligt mange, der opfatter 'et år' som et reelt indkomstår, og ikke 12 LØBENDE måneder.

Simon Greve:
Men summasummarum er, at det ikke kan svare sig, at ville drive virksomhed, uden at blive momsreg. :-)

Det er da en noget skæv generalisering? 

Find massere af billige iPhone og iPad covers på www.phonewear.dk

Tilmeldt 20. Jun 13
Skrevet kl. 10:39
Så det vil sige de 50.000 er løbende år, fra 1 august til 1 august vis jeg har forstået det rigtigt?
Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Sep 08
Fra  AGIZO Skrevet kl. 10:43

Lars Thomsen:
Det er da en noget skæv generalisering? 

Tja, jeg kender nu ikke nogle som ikke er momsreg., det kan man ligeså godt blive...

Tjek evt denne - hvem kan forudsige hvad man regner med at sælge for?:

"Du skal momsregistreres, så snart du regner med at sælge for mere end 50.000 kr. ekskl. moms inden for et år. Det er din omsætning - det vil sige hvor meget du sælger for og ikke din fortjeneste - som afgør, hvornår du skal momsregistreres. Du skal altså ikke vente, til du har solgt for 50.000 kr. ekskl. moms. Venter du, får du måske ikke lov til at trække momsen på dine investeringer fra.,,

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)