Det kan du tro jeg har. 18 år som absolut ene ejer, og 22 år yderligere som chef for virksomhed - med en stressende bestyrelse der krævede resultater ![]() Man skal bare ikke bruge det som argument for, at det er vanskeligt at drive virksomhed selv og derfor må man fifle lidt i forhold til skat. Det giver urolig søvn (for de fleste) OG i dette fald, helt unødvendigt, da HVIS det er klart man kan forvente man kommer over de 50 t, så skal man af mange årsager sørge for at registrere, og der er ingen grund til overvejelser om, hvorvidt man uden straf kan se bort fra reglen. Der er MASSER af ting man kan udgå fra at skat ikke opdager - der er langt mellem at regnskaber indkaldes, men man skal som udgangspunkt lade bare køre efter reglerne, og slet ikke anbefale unge start-ups, at de kan se bort fra straffe risiko ved at slingre. Det medfører, at nogen mener de f.eks. bare kan sælge løs uden momsregistrering. Det er vigtigt at forstå, at man jo ikke straffes, hvis ikke det var klart, at man kunne forvente at overskride de 50t- Det mener jeg som let tommelfirngerregen man kan når man i en stigende omsætningen rammer omkring 3.000 per måned. Har man mange måneder ligget under det uden registrering, vil skat næppe nogensinde komme efter en. Jeg tror det hører til de absolutte sjældenheder. vh |
Moms 50.000 kr?
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com