Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms 50.000 kr?

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

det handler da ikke om at melde sig selv.

Du ber folk om at ringe til SKAT og fortælle at de desværre har tjent mere end 50000kr de sidste 12 måneder, så nu kan de godt finde bøde blokken frem. Hvis det ikke er at melde sig selv. Hvad er SÅ ?.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46616
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:29

Michael:
Du ber folk om at ringe til SKAT og fortælle at de desværre har tjent mere end 50.000kr de sidste 12 måneder, så nu kan de godt finde bøde blokken frem. Hvis det ikke er at melde sig selv. Hvad er SÅ ?.

enten forstår du ikke hvad det betyder at føre regnskab og ha pligt til at selvangive det - uanset man ikke er registreret - eller også er der noget andet galt. Det er da ikke forskelligt for alt andet med skat - Man skal selv oplyse om sine forhold - indtjening osv. Hvad pokker er forskellen.

Du siger man ikke skal oplyse om sine forhold hvis det kan koste skat - og det er jo skattesnyd?. Drop selvangivelsen, skriv noget forkert i den, regn med at skat ikke ser regnskabet og opdager ting (for ja de skal be om regnskab for at opdage det - helt som med alt andet - men det er da let at afsløre for skat hvis man har ført korrekt regnskab) -

JA lade være med at føre regnskab eller køre over græsnen - det kan man da hvis ikke man opdages- men det er jo mig og andre der følger reglerne der skal betale for jer der kører den løsning

Jeg hopper af her Michael - Jeg gider ikke råde omkring hvordan man snyder i skat, det må folk selv løse.

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:35

Cookie:
Du siger man ikke skal oplyse om sine forhold hvis det kan koste skat - og det er jo skattesnyd?. Drop selvangivelsen, skriv noget forkert i den, regn med at skat ikke ser regnskabet og opdager ting (for ja de skal be om regnskab for at opdage det - helt som med alt andet) -

Nu rabler det da helt for dig ?. Om lidt er jeg vel også Bankrøver. Jeg tror også vi bare skal lade den ligge her inden du finder på flere mærkelige ting jeg skulle mene.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40

Michael:
Nu rabler det da helt for dig ?. Om lidt er jeg vel også Bankrøver
du vil få mere ud af at skrive hvad det er der rabler

Jeg gør opmærksom på, at loven er klar nok. Man skal registrere sig hvis man forventer at sælge for mere end 50.000 kr på 12 mdr - Og så er det klart, at man kan opdages hvis man fører lovpligttigt regnskab - Jeg skriver ikke man skal ringe til skat, blot at ens regnskab vil vise klart, at man har solgt over grænsen

Du anbefaler klart at man ikke skal fortælle skat om sine forhold trods fuld regnskabspligt - men det har vel ikke at gøre med at du er bankrøver, det kender jeg intet til, men har du noget at bekende, er dette givet stedet - vi lytter Big Smile

vh

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 23:56

Cookie:
men har du noget at bekende, er dette givet stedet - vi lytter

Det er et dårligt tegn når man begynder at omtale sig selv i flertal. Jeg vil hellere høre hvorfor at du vil have at de mennesker der i forvejen kæmper med at starte virksomhed skal skyde sig selv i foden og påføre sig selv en udgift de sikkert ikke har råd til. Og derfor bliver tvunget til at lukke ?. I modsætning til hvad du prøver på at insinuere, så har jeg ikke rådet nogen til at fuske med regnskaberne ( Det er udelukkende din påstand. Og hvad ved du egentlig om hvem der laver mine regnskaber ?. ) Jeg skriver blot at der ingen grund er til at melde sig selv til SKAT. ( Og du har stadigvæk ikke fortalt hvordan det lige pludselig blev til at ikke melde sig selv ?. ) Hvis SKAT kræver regnskaberne udleveret skal man selvfølgelig gøre det.

Fra Brønshøj
Tilmeldt 15. Jun 11
Indlæg ialt: 1191
Fra  Jens Andersen Web-Integration Skrevet kl. 00:06
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Regler er regler og lov er lov. Det er ting man følger, for ikke at belaste andre danske skatteydere og borgere i Danmark.

Sådan er det og sådan skal det være.

Hvis man kører over for rødt, om natten, på en stillevej, uden trafik, så er det vel stadig ulovligt, ikke Michael :-)

Også selv om ikke ringer til politiet og melder sig selv.

Det handler om moral og etik.

Vh Jens

Redigering og Opdatering af hjemmesider. Responsive Webdesign Hjemmeside? Se YDELSER  Ring for tilbud tlf: 40431253

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:23
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Jens Andersen:
Regler er regler og lov er lov

Hvad ville du selv vælge ?. Melde dig selv hvis du vidste du ville gå konkurs, eller vente og se om de krævede dine regnskaber og du så måtte lukke ?. Valget er ikke så svært vel ?. Og hvis du har brug for undervisning i færdselsreglerne vil jeg da anbefale dig at finde en kørelærer der kan hjælpe dig.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28

Michael:
Det er et dårligt tegn når man begynder at omtale sig selv i flertal.
Aminos mange læsere er vel VI - sagt med et smil (du ved den der med opadvendte mundviger)- men drop det nu og kør din moral som du vil  - Nej man behøver vel ikke melde sig, men du skrev jo (og ja det er timer siden så du har nok glemt det - at straffen er til at overse, for man fortæller det jo ikke til skat) - herregud - leave it - du og jeg er to helt forskellige stykker

vh

Tilmeldt 30. Jul 12
Fra  MN Service Skrevet kl. 00:33
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

du og jeg er to helt forskellige stykker

Ja du har nok aldrig prøvet at være rigtig selvstændig, og måtte kæmpe for dit eget firma. Så det er nok der forskellen ligger.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:08

Michael:
Hvad ville du selv vælge ?. Melde dig selv hvis du vidste du ville gå konkurs, eller vente og se om de krævede dine regnskaber og du så måtte lukke ?. Valget er ikke så svært vel ?.

Alt i alt  er det et spørgsmål om moral og etik. Mest af alt synes jeg dit argument lige så godt kunne være kommet fra Bagger. Der er stor forskel strafferetligt (konsekvens) ved selv at henvende sig til SKAT fremfor din anbefaling, hvor der er tale om forsæt. Det straffes rigtig hårdt i skattelovgivningen.

Pointen for alle iværksættere må være ikke at bringe sig i denne situation og afveje sine egne forhold i relation til hvor tæt man eksempelvis vil være på registreringsgrænsen før man lader sig registrere.

Side 3 ud af 4 (31 indlæg)