Hej Cookie og Henrik.
Jeg takker for begge jeres kommentar.
Cookie, jeg føler mig ikke generet og er altid åben for at lytte til andre uden at blive fornærmet eller lignende, så igen mange tak for din input.
Med al respekt, så føler jeg selv at jeg har den basale forståelse for selskabsdrift. :) Jeg mangler bare forståelse for dansk regnskabspraksis lige når det drejer sig om domæne navne, da jeg føler at man i Danmark ikke har fulgt med i tiden, hvis man ikke kan se at domæner nutildags har en meget stor værdi.
Jeg fornemmer at Henrik har fuld forståelse for at domæner andre steder i verden, herunder USA og Canada anses som IP på ligefod med varemærker og lignende og at der dermed kan ligge stor værdier i dem.
Der er mange virksomheder i verden, hvis formål udelukken er at investere i domæne navne og en del af dem tjener enda ret mange penge på det.
Domæne navne er meget subjektive, så værdien på dem kan variere meget alt afhængigt af hvem man spørger, og jeg har da heller intet negativt at sige om revisorerne, de følger jo bare reglerne, det er jo ikke deres skyld at regnskabspraksis ikke er fulgt med i tiden. Jeg har jo selvfølgelig et subjektivt syn på de domæner, jeg har investeret i og mener at de vil indbringe mere end det jeg selv har betalt for dem, ellers ville jeg jo ikke have investeret i dem. :)
Jeg har da heller intet i mod at værdien på domænerne fastsættes til indkøbspris, det vil sige, det jeg selv har betalt for dem, det er ok fra min side. Men som Henrik skriver, så tillader dansk regnskabspraksis åbenbart ikke at de bogføres som værdi, men udelukkende som udgift, så hen af vejen vil selskabskapitalen blive udhulet ligegyldig hvad, så længe jeg videre investerer kapitalen. Og hvis jeg vil have at selskabet skal vokse og eje bedre domæner bliver jeg nød til at investere når mulighederne er der, man skal gribe chancen når det opstår.
Set fra min synspunkt, så er selskabskapitalen intakt, fordi jeg netop anser domæner som værdi og investering. Mens den ikke er intakt set fra dansk regnskabspraksis synspunkt.
Jeg har som skrevet tidligere modtaget en del købstilbud på nogle af domænerne, som sagtens kunne dække "hullet" i kapitalen, men da jeg ved at domænerne er mere værd, vil det være dumt at sælge. Men de selvsamme domæner som jeg har fået tilbud på, anser man i følge dansk regnskabspraksis ikke som værdi, selvom de kunne indbringe deres indkøbspris gange 1000.
:) Jeg føler ikke at jeg "borer hullet dybere" ved at undersøge mulighederne for et amerikansk selskab, hvor jeg ikke behøver at være nervøs på selskabets eksistens, hvis regnskabet viser negativ selskabskapital flere år i træk.
Og som jeg nævnte helt i starten, er det ikke for at slippe billigere i skat eller lignende, for hvis det var det jeg var ude på, så har Henrik meget ret og dansk regnskabspraksis vil være meget fordelagtigt, da jeg i flere år kan "slippe" for at betale skat da årsregnskabet jo vil være negativ i mange år i fremtiden. Men som sagt, så ønsker jeg hellere at selskabets investeringer i domæne navne bliver set som investeringer og værdiskabende for selskabet og dermed betale skat, end at jeg slipper for skat og "bare" bogfører domæneindkøbene som driftsudgift.
Igen takker jeg mange gange for jeres kommentarer og hjælp.
Tiden går hurtigt det er blevet nat. :) Godnat til jer alle.