Undskyld mig men pis og papir fra jer begge - Det er klart at man ikke bare kan sige folk skal stifte virksomehed og så er man fri for kildeskat og andre rettiighder - men I er sure og vil ha ret og får det så hos nogen - I har det ikke - I kan påstå fra nu til evighed hvad i ved ok loven - men dels er det 109% sikkert at man ikke bare kan be folk stifte selskab og betale dem via det - dels skal i tage lidt mere moral med i overvejelserne Jeg ved I står sammen og hvem siger vi skal være enige , men den holder ikke 1 sekund at man bare kan ansætte og slippe for kildeskat og forpligtelser og i nægter at se, at det er det i skiver Jeg har også været involveret tak og kender til misbrug og vil ikke gi jer ret et eneste sekund - men læn jer til hinanden så meget i vil - for i har sikkert ret i det rent besværlige lovmæssige - men ellers - I har helt fejl - man kan ikke bare be sin medarbejder fakturere sig - og slippe for kildeskat og forpligtelser og det har Henrik klart skrevet - hvis I som revisorer står inde for det som sandheden, så tror jeg ikke den holder og finder det rent ud tarveligt mod revisor standanden desværre vh |
Hej John
Jeg er komplet uforstående overfor dit seneste indlæg, som jeg ikke fatter den dybere mening af og din umiddelbare "vrede".
Hvis jeg må erindre, så skrev jeg følgende tidligere i tråden:
"Vi er formentlig alle enige i de principielle forhold for form for ansættelse.
Forskellen for en honorarmodtager og selvstændig registreret virksomhed er netop hæftelsen for evt. manglende indeholdelse af A-skat m.v.
Her er det som John også nævner helt klart for de såkaldte honorarmodtagere (løsarbejdere), at der er praksis for, at arbejdsgiveren kan/vil hæfte for den manglende indeholdelse af A-skat mv.
En selvstændig momsregistreret virksomhed signalerer derimod, som det også fremgår af den tidligere linkede dom, at der ikke er en hæftelse for ordregiveren for manglende indeholdelse af A-skat mv., idet SKAT allerede ved godkendelse og momsregistreringen af virksomheden accepterer, at indehaveren selv hæfter for betaling af skat og moms m.v.
Dog skal det også tilføjes, at SKAT i den situation som trådstarter nævner, følgelig kan omstøde hele konstruktionen, men det kræver alt andet lige bevis for, at arbejdsgiveren/ordregiveren er bekendt med forholdet og har medvirket til en omgåelse af de relevante bestemmelser."
Jeg må derfor også afvise dine bemærkninger om, hvorvidt der er opfordret til det ene eller det andet, især under hensyntagen til trådstarters oprindelige spørgsmål.
Hvis du mener det modsatte eller har en anden opfattelse af mine tidligere indlæg, så hører jeg gerne nærmere.
Dbh.
Tonny