Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Der findes ikke noget der hedder "MLM-branchen" - BASTA!

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig iat det ikke er rart man selv SKAL købe produktet, og sammenligning med at ansatte tvinges til at indbetale til pension er helt ude luften
Vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Enig i at det ikke er rart man selv SKAL købe produktet, og sammenligning med at ansatte tvinges til at indbetale til pension er helt ude luften
Venlig hilsen

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld,

Pension har intet med dette at gøre, det er en del af din løn som du sparer op, en gode du formentligt ikke finder i MLM regi.

Ja, jeg mener at man er "slave" af nogen produkter og der findes der mange mennesker som sagtens kan bestride en stilling uden at være "forbruger" af virksomhedens produkt / produkter. F.eks er jeg ret sikker på at du gerne må beholde din mercedes selv om du laver mazda biler og omvendt. Ligesom jeg også er sikker på at Føtex synes det er fint hvis du handler i Rema 1000 engang imellem

Hvad nu hvis der er fyldt op med shampoo i dit skab og du SKAL bare handle for 700 kr selv om du ikke har et behov ?? Det er da lidt halvsurt....så er vi tilbage i at systemet kun fungerer hvis du ønsker at agere sælger og løbende køber ind. Så bliver du ikke længere belønnet for rent faktisk at anbefale firmaet og skaffe nye kunder, du SKAL også rende rundt og lege sælger selv om det ikke nødvendigvis er det som du ønsker. Her udelukker man så mennesker som ikke har lyst til at være sælgere, men som sagtens kan anbefale et produkt...

Fra Odense
Tilmeldt 2. Sep 06
Indlæg ialt: 426
Fra  Sturmglas Skrevet kl. 13:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Offtopic

JesperMoeller:
Jeg er på ingen måde interesseret i at deltage i en langvarig debat om MLM, men fandt denne konklusion særdeles sjov! :)

Fandt popcorn frem da jeg læste overskiften og antal svar Stick out tongue

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
Pension har intet med dette at gøre, det er en del af din løn som du sparer op, en gode du formentligt ikke finder i MLM regi.

Er enig i, at pension ikke kan sammenlignes med tvunget varekøb. Men når nu det er bragt på bane, så jo, der findes også pensionsordninger inden for MLM - og der findes også muligheden for at lade sit barn arve sit netværk

Peter Maler:
Ja, jeg mener at man er "slave" af nogen produkter og der findes der mange mennesker som sagtens kan bestride en stilling uden at være "forbruger" af virksomhedens produkt / produkter.

Jeg har aldrig forstået dette argument. Der er intet krav om, at du gør noget som helst, men hvis du ingen omsætning har, hvorfor i alverden skulle virksomheden så betragte dig som berettiget til provision? Det I efterspørger er, at alle - uanset om de har lavet noget eller ej, skal have en del af kagen. 

Jeg tror også I glemmer, at hvis MLM-firmaet udbetalte til alle - upåagtet om de lavede noget eller ej, så ville setup'et jo NETOP blive til en regulær pyramidestruktur, hvor man kunne kradse ind ved kasse et, lige så snart man havde oprettet et par personer under sig.

Derudover savler de fleste virksomheder ved tanken om, at gøre deres forbrugere afhængige af deres produkter - så for det første er det ENDNU EN GANG ikke blot et MLM-fænomen - men MLM har trods alt et bud på, hvordan det kan løses, nemlig ved at sørge for, at deres forhandlere altid er aktive - ENTEN ved at forbruge produkterne selv, ELLER ved at sælge de produkter videre, som de selv køber. 

Peter Maler:
Hvad nu hvis der er fyldt op med shampoo i dit skab og du SKAL bare handle for 700 kr selv om du ikke har et behov ??

Så køber man vel noget balsam eller noget deodorant i stedet, eller noget hårvoks eller noget håndcreme - og hvis man slet ikke mangler noget som helst, så kan man jo give noget væk i gave, eller man kan sælge produkterne videre - og oven i købet få lidt avance på dem.

ELLER - man kan selvfølgelig også bare lade være med at købe noget som helst. Men hvis du har 5000 kroner tilgode i provision - så skal man da være seriøst talblind for ikke at kunne regne ud, at det så er smartere at lægge kr. 600,- for at få 5000,-.

Hvis man derimod kun har kr. 400,- tilgode i provision, så kan man jo vælge, om man vil have sine sædvanlige produkter for kr. 200,- eller om man bare vil lade være med at købe noget den måned.

Er det ikke smart!? Wink

 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 14:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Du er på vej ud på en glidebane fordi dit indlæg var jo bare at MLM ikke var en branche og det må vi så konstatere at det er det !!!

Du elsker jo at debattere og forsvarer MLM, men det behøver du altså ikke, der er ingen tvivl om at MLM har været her mange år og forbliver her mange år endnu i fremtiden. Faktum er jo bare om man kan lide forretningsmodellen eller ej. 

Det er jo rigtig som du skriver at det konkrete MLM firma tilskynder at man selv køber varer for netop at opretholde en omsætning, hermed sagt er der ikke noget der hedder goodwill, fordi uanset hvor meget du har arbejdet på at rekruttere kunder igennem flere år vil virksomheden kræve af dig at du forbruger deres varer til evig tid. Hvis du ikke er forbruger af deres produkter, får du ingen penge for dit arbejde. Det er bare en vigtig pointe at have med i sine overvejelser - jeg siger ikke det er rigtig eller forkert.

Jeg købte faktisk for nogen tid siden for en 2-3.000 kr af en ven i LR produkter. Det viste sig at min kone ikke rigtig faldt for parfumerne og der gik hul på den shampoo jeg havde købt. Så produkterne virker ikke lige for mig. Skulle jeg derfor anbefale systemet til andre fordi jeg synes konceptet er ok, men jeg ønsker at bruge andre produkter, får jeg intet for mine henvisninger, medmindre jeg bruger deres produkter for et vis beløb pr måned.

Sidst men ikke mindst har arv intet med pension at gøre.

Lad os nu bare slå fast at MLM er et provisionsarbejde og kan ikke sammenlignes med et fastlønnet job indeholdende pension.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Maler:
Jeg købte faktisk for nogen tid siden for en 2-3.000 kr af en ven i LR produkter. Det viste sig at min kone ikke rigtig faldt for parfumerne og der gik hul på den shampoo jeg havde købt.

Det er jeg da ked af at høre - jeg håber, at I så gjorde brug af tilfredshedsgarantien, og fik jeres penge igen?

Peter Maler:
Så produkterne virker ikke lige for mig. Skulle jeg derfor anbefale systemet til andre fordi jeg synes konceptet er ok, men jeg ønsker at bruge andre produkter, får jeg intet for mine henvisninger, medmindre jeg bruger deres produkter for et vis beløb pr måned.

PERSONLIGT ville jeg finde det hamrende uetisk, at anbefale noget til andre, som man ikke selv kan stå inde for - så nej, i så fald skal hverken du eller konen jo være forhandlere, hvis I ikke kan lide produkterne. Men det er jo så trods alt kun 2 produkter ud af mange 100, så måske var der andre produkter som I kunne lide, og anbefale videre - men hvis ingen af produkterne er interessante for jer, så er den jo ikke længere, end at konceptet ikke er relevant for jer.

Og det er jo så bl.a. her, at MLM skiller sig lidt ud fra traditionel forhandling af produkter, for her kan man selvfølgelig godt forhandle produkter, som man ikke selv benytter - men hvis SILVAN-sælgeren står og anbefaler deres maling til kunderne, men selv går han i Dyrups og køber maling, så synes jeg det er amoralsk - og langt mere uetisk, end at MLM-firmaerne kræver af deres forhandlere, at de skal være aktive, hvis de vil have bonus. Men sådan er vi jo forskellige. 

Peter Maler:
Sidst men ikke mindst har arv intet med pension at gøre.

Har jeg heller aldrig påstået. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 291
Fra  Promaling.dk Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Allan,

Nej, jeg gider altså ikke fedte rundt med en garanti og vidste slet ikke der fandtes en. Jeg prøvede bare og kan konstatere at ihvertfald parfumerne står som pynt på vores badeværelse. Konklusionen er bare at det ikke nødvendigvis er noget for mig, men det betyder jo ikke at andre ikke kan have glæde af produkterne. Men det udelukker så mig fra at arbejde med modellen fordi jeg samtidig skal være slave af produkterne.

Dertil synes jeg ikke at det er uetisk at du sælger f.eks Dyrup maling og måske vælger at bruge en Beckers maling til en særlig opgave, hvor du mener det konkrete produkt hjælper bedre til den pågældende opgave. Som sammenligning kunne jeg give dig en dyr parfume i gave og du ville så nægte at bruge den fordi den ikke var fra LR. Nu ved jeg ikke om du har det sådan......

Men fordi du er forelsket i et MLM selskab og mulighederne betyder det jo ikke at alle deres produkter er de bedste i alle kategorier. Jeg mener godt man kan sælge forskellige produkter indenfor en masse kategorier og stadigvæk tale pænt om konkurrenterne´s produkter. Mange af dem laves jo samme sted og kan det samme, det er tit og ofte kun et spørgsmål om markedsføring og her adskiller MLM branchen sig jo fra øvrige brancher, ikke at der er noget forkert i det.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Simon Peter Langkilde Jakobsen:

Hvorfor skaffer forhandlerne mere omsætning end hvis man skaffede reelle kunder?

Lad mig gætte - Der kommer et ekstra medlemsgebyr i puljen.

Min påstand er at 95 % af folk der er beskæftigede inden for MLM er forblændet af muligheden for at tjene nemme penge på længere sigt, og de samme 95 % har intet økonomisk indblik i hvordan deres MLM firma tjener pengene.

Hvorfor ligger de ikke bare deres årsrapporter fladt frem og viser os, hvor indtjeningen kommer fra.

/Simon

Jeg har givet dig en stjerne for dette indlæg, for jeg syntes ærlig talt det er misvisende fra a til z.

1. Årsrapporter er til stede, jeg har haft møde med en som bad om dette, rimelig simpelt at tage knoglen og ringe til firmaet og få det tilsendt...

2. Medlemsgebyrer...??? Øhh hvem er medlemmer???

3. Dine 95% er jo rene gætterier, hvorfor skal vi gætte? Hvad kan vi bruge gætterier til?

4. Hvorfor der kan tjenes penge på at være flere, Carnegie Hall kan du læse lidt om, men hvorfor er der flere Matas butikker i DK? Hvorfor er der flere filialer af diverse ting, det er for at nå ud til flere. Hvis Allan har en forretning som har 1000 kunder, så kan han hjælpe mig til at opbygge lignende, og det er rimelig simpelt vi kender ikke de samme mennesker, hvordan kommer man ud til folk i netværk. Derfor har man mulighed for at tjene penge på at hjælpe andre. Hvis du f.eks. tager en franchise som f.eks. Paradis is, så kan den "nye butik" ikke bare smutte ned til nabo byens butik og blive hjulpet. Så modsat denne type forretning, så ligger der altså en gulerod i at hjælpe andre.

5. Når alt kommer til alt så handler det ikke om medlemmer og antal distributører eller hvad man nu kalder det, men det handler om omsætning og i mange tilfælde om omsætning på produkter der gerne skulle skabe loyale kunder.

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 19:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Peter Maler:

Jeg må give Nikolaj ret i at det ikke virker rimeligt at man SKAL købe varer til sig selv hver måned for f.eks 6-700 kr, for at have ret til en bonus for arbejde man rent faktisk har udført. Hvis man i MLM-Branchen "for det er kendetegnet og unikt for branchen" rekruttere nye forbrugere og optjener en bonus synes jeg egentlig det er et problem at MLM virksomheden kræver at du bliver "slave" af deres produkter og køber for et minimumsbeløb hver måned....selvfølgelig er det for at opretholde omsætning hvilket er kendetegnede for systemet, men det svarer jo faktisk til at du får et job i hvilken som helst virksomhed og ved jobsamtalen får du lige at vide at det er en forudsætning at du bruger penge på virksomhedens egne produkter hver måned hvis du skal have løn.........hov, du glemte lige at købe for 700 kr shampoo sidste måned, desværre....du får ingen løn for dine rekrutteringer......det er altså lidt æv...uden at vide om alle MLM virksomheder drives sådan...

Nu er det ikke helt korrekt at man selv skal købe for dette beløb hver måned, men jeg kan nu ikke se problemet når hele ideen med denne type forretning, er at stå inde for et produkt og anbefale andre. Hvis jeg ikke selv købte for 6-700 så har jeg mulighed for at løse dette uden omkostninger for mig selv, men hvordan er troværdigheden så? 

Hvordan ville du have det hvis du var ude for at kigge på en BMW og sælgeren selv kørte i toyota, mercedes eller peugeot?

Man kan i bund og grund sige at man er sin "egen bedste kunde", hvis man ikke selv kan stå inde for produktet, så skal man ikke arbejde med dette firma men finde et andet. Og da det er forbrugsvarer der er i rigtig mange af MLM forretningerne, så er det jo blot en ændring af købssted.

Side 4 ud af 8 (75 indlæg)