Pension har intet med dette at gøre, det er en del af din løn som du sparer op, en gode du formentligt ikke finder i MLM regi.
Er enig i, at pension ikke kan sammenlignes med tvunget varekøb. Men når nu det er bragt på bane, så jo, der findes også pensionsordninger inden for MLM - og der findes også muligheden for at lade sit barn arve sit netværk.
Ja, jeg mener at man er "slave" af nogen produkter og der findes der mange mennesker som sagtens kan bestride en stilling uden at være "forbruger" af virksomhedens produkt / produkter.
Jeg har aldrig forstået dette argument. Der er intet krav om, at du gør noget som helst, men hvis du ingen omsætning har, hvorfor i alverden skulle virksomheden så betragte dig som berettiget til provision? Det I efterspørger er, at alle - uanset om de har lavet noget eller ej, skal have en del af kagen.
Jeg tror også I glemmer, at hvis MLM-firmaet udbetalte til alle - upåagtet om de lavede noget eller ej, så ville setup'et jo NETOP blive til en regulær pyramidestruktur, hvor man kunne kradse ind ved kasse et, lige så snart man havde oprettet et par personer under sig.
Derudover savler de fleste virksomheder ved tanken om, at gøre deres forbrugere afhængige af deres produkter - så for det første er det ENDNU EN GANG ikke blot et MLM-fænomen - men MLM har trods alt et bud på, hvordan det kan løses, nemlig ved at sørge for, at deres forhandlere altid er aktive - ENTEN ved at forbruge produkterne selv, ELLER ved at sælge de produkter videre, som de selv køber.
Hvad nu hvis der er fyldt op med shampoo i dit skab og du SKAL bare handle for 700 kr selv om du ikke har et behov ??
Så køber man vel noget balsam eller noget deodorant i stedet, eller noget hårvoks eller noget håndcreme - og hvis man slet ikke mangler noget som helst, så kan man jo give noget væk i gave, eller man kan sælge produkterne videre - og oven i købet få lidt avance på dem.
ELLER - man kan selvfølgelig også bare lade være med at købe noget som helst. Men hvis du har 5000 kroner tilgode i provision - så skal man da være seriøst talblind for ikke at kunne regne ud, at det så er smartere at lægge kr. 600,- for at få 5000,-.
Hvis man derimod kun har kr. 400,- tilgode i provision, så kan man jo vælge, om man vil have sine sædvanlige produkter for kr. 200,- eller om man bare vil lade være med at købe noget den måned.
Er det ikke smart!?