Hej Tobias. Professionelt arbejder jeg med SharePoint / ASP.NET, og udvikler således i Visual Studio. Til PHP brugte jeg i en periode Zend Studio, forsøgte så med Netbeans for PHP, men begge virkede simpelthen for klodsede og performance-tunge, så jeg valgte at gå tilbage til en helt simpelt tekst-editor (gEdit). Ulempen er at der ikke er hjælp til at skrive koden (altså at programmet ikke viser dokumentation og foreslår kode-funktioner). Hvis du bruger Windows, ville jeg anbefale dig at kigge på TSW Web Coder. Kasper der arbejder med det har gjort det i - så vidt jeg husker - mere end 10 år. Jeg havde æren af at lege "distributør" for ham da jeg var en ung knægt. Han er hamrende dygtig og laver fantastiske programmer. Nu jeg lige har dig, så vil jeg da gerne invitere dig til et kursus jeg afholder (det er gratis). Nu skriver du jo netop at du ønsker at arbejde med udvikling af hjemmesider specifikt, og det er netop det vi kommer til på kurset. Det er en fordel hvis du har kendskab til HTML, CSS og evt. PHP for at få det fulde udbytte. Men der bliver også en masse hjælp som ikke kræver kendskab til disse ting. Kurset afholdes først d. 13. juli, så du har god tid til at lege lidt med det først. Held og lykke med det :-) |
Jeg bruger Sublime Text 2 til at kode i og Transmit til FTP/SFTP/etc.