Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilket program til programmering af hjemmeside??

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)
Tilmeldt 29. Nov 11
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle (igen);) 

Jeg er nødt til at spørge om der er nogen der kan linke til et godt tutorial til at komme igang med Wordpress?? Er fuldstændig på bar bund, ved godt det sikkert er meningen men det ser meget mærkeligt ud at åbne wordpress mappen og se alle mulige filer ved ikke hvor jeg skal starte:(

Ved godt jeg lyder som en der ikke kan lære det her, men jeg vil og jeg skal! Så please hjælp:)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 18:09

Hejsa

Wordpress skal uploades til en server for at kunne virke, og det skal installeres direkte på serveren, via din webbrowser. Det er også via din browser, at du arbejder med det, ændrer udseende, laver sider og menupunkter etc.

Du kan afprøve og eksperimentere med Wordpress ganske gratis, ved at oprette en konto på wordpress.com og oprette din egen blog/hjemmeside der. Dette kan ihvertfald give dig et indblik i hvad wordpress er, og hvis du synes det er svært, og gerne vil prøve noget andet, så lad være, og prøv hellere wordpress én gang til, for der findes ikke noget lettere end det Wink 

Tilmeldt 29. Nov 11
Skrevet kl. 18:12

Tak!!!! Så jeg skal gå ind og oprette e blog ikke? og så bare øve mig på den. :)

Eller???

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 18:14

Tobias Steffensen:
Tak!!!! Så jeg skal gå ind og oprette e blog ikke? og så bare øve mig på den. :)

Ja, lige præcis :) Der kan du lære mange grundlæggende ting om Wordpress.

Tilmeldt 29. Nov 11
Skrevet kl. 18:16

Ok tusind tak :) men jeg kan ikke finde det sted hvor man kan skrive koder?

Tilmeldt 29. Nov 11
Skrevet kl. 18:39

Skal man købe den der "custom design" pakke for 30 dollar for at ændre css osv...???

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 18:49

Tobias Steffensen:
Ok tusind tak :) men jeg kan ikke finde det sted hvor man kan skrive koder?

Det er ikke nødvendigt at kunne skrive kode, for at bruge systemet. Det er lige til at gå til, så du kan gå i gang med at bygge strukturen i din hjemmeside, indsætte sider, ændre design, og andre funktioner.

Jeg vil anbefale, at du lærer systemet og dets funktioner og opbygning at kende, før du giver dig i kast med at ændre i koderne. Det er nu engang nemmest at kode, når man ved hvad man skal bruge det til, og hvilke funktioner man ønsker at ændre på. Når du så er dus med systemet, skal du installere wordpress på dit eget domæne og webhotel, så har du fri adgang til at ændre alt hvad du har lyst til. Det er ikke muligt, når du bruger servicen via wordpress.com.

Og nej, jeg synes da bestemt du skal vente med at købe noget som helst, indtil du har prøvet systemet af, og fundet ud af om det er noget du har lyst til at arbejde videre med.

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 19:28

En fundamental ting i tråden her er vel om trådstarter gerne vil have en hjemmeside eller lave en hjemmeside.

Der er peget i mange retninger i denne tråd.

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Tilmeldt 9. May 11
Skrevet kl. 20:01

Dan Storm:
En fundamental ting i tråden her er vel om trådstarter gerne vil have en hjemmeside eller lave en hjemmeside.

Det fremgår ret klart, at trådstarter ønsker at lære at lave hjemmesider, og der er ingen som har tolket det anderledes, så vidt jeg kan se af de svar som er kommet.

Dan Storm:

Ja, for der er mange måder at lave hjemmesider på Cool

Fra Aarhus
Tilmeldt 7. May 13
Indlæg ialt: 967
Skrevet kl. 20:58
Tim J. Nielsen:

Dan Storm:

Det fremgår ret klart, at trådstarter ønsker at lære at lave hjemmesider, og der er ingen som har tolket det anderledes, så vidt jeg kan se af de svar som er kommet.

Dan Storm:

Ja, for der er mange måder at lave hjemmesider på Cool

Det forklarer en del besynderlige henvendelser, hvis det at installere en WordPress og et tema skal forstås som at "lære at lave hjemmesider".

Men lad det bare være en fortolkningsmæssig barriere...

PHP Freelancer med speciale i Laravel og API integrationer

Side 3 ud af 5 (41 indlæg)