Der er godt nok mange konspirationsteoretiker i denne verden.
Faktum er jo, at Nets gerne vil have at så mange som muligt benytter seres kort... Sådan tjener de jo deres penge. - Men ser de en risiko, så vil de selvfølgelig have den afdækket.... Lige som alle os andre.
Det samme gør sig gældende med banker.
Hvad de lige ser som risiko i dette tilfælde kan jeg jo ikke vide, jeg har jo ikke tilnærmelsesvis de samme oplysninger som Nets, men hvis de mente at alt var i skønneste orden, så var aftalen jo nok i hus allerede nu.
Jeg kan udfra dine indlæg læse mig frem til at du ikke har erfaringer med banker og kortindløsere, for en ny startet virksomhed, i nyere tid. i 2007 Oprettede man en virksomhed og 3 dage senere havde man en indløsningaftale. Men tiderne har ændret sig. Er du klar over hvor svært det er i dag, bare at oprette en konto for en ny startet virksomhed, ikke låne penge eller oprette kassekredit. Bare et ganske almindeligt indlånds konto, til at sætte omsætningen på.
Der er ikke tal om konspiration, men fakta, generelt er det sådan, at finansielle institutioner har for meget magt og kan spænde ben for nye fantastiske ideer og forretninger, fordi de ikke har pligt til at samarbejde. De behøver ikke låne penge til nystartede virksomheder, men bare oprette en konto, og måske give dem muligheden for at kunne modtage betalingskort, som betaling.
Problemet er jo at de behandler en indløsningaftale som om man skulle låne penge af dem. Det er jo ikke tilfældet, virksomhederne skal blot have muligheden for at modtage betaling mode den vare og ydelse de leverer.
I en ny op-startet virksomhed skal man bruge tiden på at køre virksomheden op og koncentrere sig om driften, ikke kæmpe mod danske finansielle institutioner, der nægter at lade nye virksomheder blomstre og derved få skabt nogle arbejdspladser.