Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad gør man når alle kortindløser afviser en?

Side 1 ud af 10 (92 indlæg)
Tilmeldt 18. May 13
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 09:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi startede en virksomhed, hvor der skulle sælge computere, hardware og software m.m.. Vi have alt på plads om manglede den sidste detalje. Indløsningaftale for at kunne modtage dankort og andre kreditkort på vores site.

Vi kontaktede nets, teller, Sweedbank, Euroline, handelbanken som er de eneste kortinløsere i Danmark. De nægtede alle sammen at tilbyde os en løsning. Vi kunne selvfølgelig vælge at bruge Paypal eller moneybookers, men disse løsninger har deres begrænsninger og er meget dyr at have.

Det skal siges at vores site blev godkendt og levede op til samtlige retningslinjer, men kredit/risikovurderingen bestod vi ikke, da vi er en ny virksomhed og ikke kan fremstille et regnskab, derudover fik ikke tilbudt muligheden for at stille sikkerhed mod en aftale.

Hvad skal vi gøre, hvordan kommer vi videre herfra. Vi har arbejdet hårdt på vores projekt, som kan være med til at skabe vækst og arbejdspladser, men der bliver spændt ben for os, og vi kan ikke komme videre uden en aftale.

Er der nogen der har et forslag til hvordan vi kommer videre?

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 09:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Har i spurgt specifikt til muligheden for at stille en bankgaranti ?

Jeg synes da jeg ser flere der må gøre dette gennem f.eks Nets.

Ingen nye virksomheder kan jo fremvise et regnskab.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 09:45

Start op med Paypal, og vis på den måde at I er vedholdende og stabile. Sørg for at have god kontakt til jeres bank, så I kan få en anbefaling derfra næste gang i søger om en indløsningsaftale.

Du skriver, at I ikke fik tilbudt mulighed for at stille garanti. Har I selv taget fat i den mulighed efterfølgende, i en dialog med diverse indløsere? Hvis ikke, var det måske værd at forsøge.

Tilmeldt 18. May 13
Skrevet kl. 09:46

Ja vi har spurgt om det var muligt at stille sikkerhed, i form af kontanter, bankgaranti osv... Men heller ikke der var der noget at komme efter.

Derudover kan vi dokumenterer et varelager på ca. ½ milion kr. men det var heller ikke nok til at overbevise dem.

Vi har fået samme besked fra alle indløsere, at vi er i høj risikogruppen pga. vores branche.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 09:49

Jeres løsning er en aftale med ewire!

Tilmeldt 18. May 13
Skrevet kl. 09:52

Vi overvejede Ewire, men de formidler ikke kortbetaling, men e-wallet, dvs. hvis man ønsker at betale ewire, så skal man have en konto hos ewire.

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 09:55

Hej Yomama

Ej hvor jeg føler med dig / jer. Når man læser hvad i har gjort og hvor seriøse i er, må man tage sig til hovedet.

Jeg har hørt godt om Quickpay. Og ved en hurtig søgning på Google fandt jeg nogle som hjælper jer i gang gratis de første 6 måneder:
http://www.westsoftdevelopment.dk/billig-quickpay?gclid=CMe0qqWVn7cCFS96cAodgnoA7w

Her er Quickpays egen hjemmeside:
http://quickpay.dk/

Som Tim ganske rigtigt skriver, ville jeg også starte op med sådan en løsning indtil jeg lever op til de krav Nets stiller og så konvertere senere. Jeg tror ikke der er de store ben i det - andet end at oprette en betalingsgateway hot Nets ALTID er et helvede.
SINDSSYG hvor er det usundt når der er monopol på et forretningsområde og ingen lokale konkurrenter puster én i nakken. (Er min holdning.)

Held og lykke

// Brokop

http://brokop.com/

Tilmeldt 18. May 13
Skrevet kl. 10:02

Jeg var lige ind og se på Quickpay.dk, det er samme problem igen, Quickpay er kun en gateway og det betyder at vi skal have en indløsningaftale inden vi kan benytte quickpay, men tak for tippet.

Fra København
Tilmeldt 30. May 05
Indlæg ialt: 409
Fra  Nanomedia Skrevet kl. 10:13
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 3 person

Hej Yomama

Så må du lige 'enlighten me' - og måske også nogle af de andre Aminoer. Nu har jeg prøvet at sætte flere shops op, både med Nets og Paypal — og den stopklods har jeg endnu ikke mødt.

Med fare for at lyde totalt noob og dum, kan du så bruge 2-5 minutter på at formulere hvad en indløsningsaftale er og hvorfor den kan fungere som en stopklods?
Måske det også vil hjælpe til at finde de rette kompetente mennesker der reelt kan rådgive dig.

/ Brokop

http://brokop.com/

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 10:20

yomama:
så skal man have en konto hos ewire

Sådan var det i gamle dage, som jeg er oplyst. I dag kan dine kunder handle igennem dig, uden at oprette konto først.

Side 1 ud af 10 (92 indlæg)