Som Tim ganske rigtigt skriver, ville jeg også starte op med sådan en løsning indtil jeg lever op til de krav Nets stiller og så konvertere senere. Jeg tror ikke der er de store ben i det - andet end at oprette en betalingsgateway hot Nets ALTID er et helvede. SINDSSYG hvor er det usundt når der er monopol på et forretningsområde og ingen lokale konkurrenter puster én i nakken. (Er min holdning.)
Helt enig - og verdens fedest forretning at stå i spidsen for :) Kan fint forstille mig glæden ved at hører NETS kasseapparat spinde guld i sådan en fart de fleste iværksættere drømmer sig til hver nat :)
Sikke noget svineri at stå i den situation! Faktisk den slags der gør man slet ikke ØNSKER at bruge NETS hvis ikke det nu var fordi man bare ikke rigtig har et alternativ.
Hvis jeres server står i udlandet altså fysisk i et andet land, kan man så måske ikke gøre brug af en kortindløser fra et andet land? Skal det være en Dansk kort indløser? Jo vist ryger muligheden vist nok for vores danske Dankort -men resten ville I så kunne modtage, samtidig med man forsat kunne have paypal ind over?
Et bud kunne jo være at stikke snude rundt på alverdens shops tilsvarende det i tænker og se på hvad de gør - og helt til sidst skulle det ikke løses sig og i tror nok på jeres produkt / ide så start dog med de muligheder der er fx paypal, moneybooks, netseller osv.
Sådan var det i gamle dage, som jeg er oplyst. I dag kan dine kunder handle igennem dig, uden at oprette konto først.
Det er korrekt. Man kan modtage betaling, uden at kunderne skal oprette Ewire konto. Dette er helt klart en mulighed også, og med Ewire kan man - i modsætning til Paypal - modtage rene Dankort.
Jeg kender til flere som har startet og lavet sin egen webshop for 500-4000 kr. fordi de har lavet det meste selv. Også har de skulle tage penge fra deres kunder og have lavet en indløsningsaftale med netts og herefter blevet stillet med krav om at stille med en bankgaranti på 50.000 kr.! Det er totalt uhørt. De tvinger iværksættere som starter op i det små og som selv har finansieret at skulle i banken og låne penge for at kunne modtage penge fra kunder via. nettet!
En anden ting er deres behandlingstid. Det bærer meget præg af at de har monopol. Har hørt om rigtig lange behandlingstider.
De reklamerer med en behandlingstid på 4-6 uger på deres website (hvad jeg også synes er alt alt for længe!).
Da vi skulle have indløsningsaftale med Startopmagasinet tidligere var ventetiden over 2 måneder! Og der måtte rykkes rigtig mange gange for at fremskynde processen.
Er der tale om en enkeltmandsvirksomhed eller interesseselskab, så hæfter du personligt. Og derfor skal du eje noget af værdi for at blive godkendt hos nets (f.eks. hus) Gør du det, går du lige igennem.
Gør du ikke - skal du stille garanti i banken, hvor du indsætter 25.000,- De låses og kan kun hæves med nets accept - og det sker først når du ejer noget eller skifter selskabsform.
Sådan startede jeg også selv tilbage i 2007 og jeg ser det stadig til tider blandt vores kunder.
Nææ - men nu bruger vi det selv i vores shop, og der har vi ikke haft nogle problemer overhovedet, selv med en stor ordretilgang :-)
Jeg bruger dem ikke selv, så jeg kan kun forholde mig til hvad der står.
Men når jeg nu læser alle anmeldelserne, så synes jeg det er bemærkelsesværdigt, at alle shopejerene er godt tilfredse, og alle kunderne er utilfredse.
Det ville jeg ikke turde bruge på min shop..... - Men hvis det virker for dig, så bliv endelig ved..... If it works, don't fix it!