Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ICQ.. hvad blev der af det?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det er ved at være en del år siden jeg brugte ICQ (det var tider, med det gode gamle modem), på et tidspunk slettede jeg min gamle mailadresse. I den forbindelse havde jeg ændret min ICQ mail til den nye. Men et eller andet gik galt, så der var en eller anden fra Hviderusland, som oprettede "min gamle mailadresse" og vupti så havde jeg ikke noget ICQ adgang længere... Og nu er der en fra Hviderusland som har min tidligere ICQ konto (Hvilket resulterede i nogle mistede kontakter... )

Dog kan jeg stadig huske nummeret på de 7 cifre, men hvad nytter det?

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 12:19

Sune Christesen:

Jeg fandt Miranda (som ikke er kommercielt) for at få dækket samme behov, og jeg fortsætter stadig med at anvende det nu hvor jeg har droppet ICQ - det giver bl.a. mulighed for at være online med flere forskellige MSN konti på samme tid.

Jeg har forsøgt at hitte ud af hvorvidt der er en begrænsning i antallet af kontakter på sin MSN... er der det?

Er det årsagen til du er online med flere MSN konti samtidig?

MVH
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 12:28
Lasse Burholt:

Jeg har forsøgt at hitte ud af hvorvidt der er en begrænsning i antallet af kontakter på sin MSN... er der det?

Er det årsagen til du er online med flere MSN konti samtidig?

MVH
Lasse

Der var tidligere en begrænsning på 150 kontakter, som så blev skruet op til 300 kontakter. Jeg ved ikke om den fortsat er 300, eller om den er blevet fjernet helt. Årsagen til at jeg er på med flere MSN konti, er at jeg ønsker at have en privat og en i firmaet - det er rart at kunne skille det ad :)
Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 17:15
Jeg sidder på Mac og blev ret hurtigt træt af Messenger til Mac, der er svinagtigt ustabilt, så jeg skyndte mig at installere Adium, der er langt federe. Adium har (ligesom Trillian) mulighed for, at man samler forskellige typer IM-accounts. Blandt andet ICQ. Så jeg fik gravet mit gamle (7cifrede) ICQnummer frem og er nu online dagligt.
Adium understøtter dog ikke, hvad jeg i sin tid elskede ved ICQ (og har savnet på MSN) - at man fik besked dagen før folks fødselsdage. Kald mig nørdet udover alle grænser, men jeg synes det var så hyggeligt, at få beskeder fra flere hundrede mennesker, der ønskede tillykke, på ens ellers kedelige fødselsdag.
En anden ting, jeg elskede ved ICQ var deres livechat-funktion (kan ikke huske hvad den hed), men hvor man kunne se hvad folk skrev, inden de sendte beskederne. Det var sjovt at følge med i, når folk skiftede mening og ændrede deres beskeder. Ærlig chat. Det var the shit! ;-)

... og så savner jeg den skide irriterende funktion, hvor man kunne sende den anden en tågehorns-lyd og få deres opmærksomhed. Er du vild, det var irriterende - men ganske effektivt! :-)
Derudover savner jeg ICQ2GO, som man kunne bruge på Netcaféer (Årh, kan I huske dem) og muligheden for, at JEG bestemte hvad folk på min liste hed, fremfor at de (som på MSN) bestemmer.

Faktisk var ICQ bare rockerfedt. Hvordan MSN nogensinde vandt, er mig en gåde. Især hader jeg MSN for, at jeg dengang jeg signede up, skulle bruge min hotmailadresse, som jeg allerede dengang synes var pinlig. Nu, mange år efter - og i alt 10 år efter jeg registrerede hotmailadressen, hænger jeg stadig på et MSN-login der indeholder tallene "69". Jeg eeelskere at give den adresse ud til mine kunder. *suk*
Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 09:31

Lone S. Hansen:
Faktisk var ICQ bare rockerfedt. Hvordan MSN nogensinde vandt, er mig en gåde. Især hader jeg MSN for, at jeg dengang jeg signede up, skulle bruge min hotmailadresse, som jeg allerede dengang synes var pinlig. Nu, mange år efter - og i alt 10 år efter jeg registrerede hotmailadressen, hænger jeg stadig på et MSN-login der indeholder tallene "69". Jeg eeelskere at give den adresse ud til mine kunder. *suk*

I dag kan man jo bruge hvilken som helst e-mail-adresse, så du kan jo lave en ny. Smile

Men jeg var også ICQ-tilhænger dengang - efterhånden brugte alle andre bare Messenger, og så måtte jeg overgive mig (øv). Mange af de funktioner Messenger har i dag, havde ICQ jo laaaaaaang tid før. Bl.a. savnede jeg længe muligheden for at være usynlig over for nogle og ikke andre hvis jeg kun lige var på for at tale med en bestemt person. På messenger kan man nu blokere folk - det andet lød bare pænere. Angel Har for nylig været logget på min ICQ, og der var ingen af mine tidligere kontakter på længere - suk.

~
Anja

Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 09:52

Du kan da også være usynlig på Messenger (lad os nu blive enige om at det hedder Messenger eller WLM - MSN-navnet er udfaset!). Når du så skriver til én kan den person og KUN den person se at du er online. For alle andre vil du fortsat stå som værende offline.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 10:14

Uffe Fey / Idenion:

Du kan da også være usynlig på Messenger (lad os nu blive enige om at det hedder Messenger eller WLM - MSN-navnet er udfaset!). Når du så skriver til én kan den person og KUN den person se at du er online. For alle andre vil du fortsat stå som værende offline.

Det er jeg klar over, men så står der hos den person man skriver til, at man er offline, og det synes jeg (som modtager) er forvirrende.

~
Anja

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)