Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM og muligheten for å lykkes

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)
Fra Trondheim
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 69
Fra  Geir Jensen Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

MLM er en stor virksomhet omtrent 20 000 selskap benytter i dag denne formen for markedsføring. Og dette er virkelig den riktige økonomiske måten for å bygge et sterkt økonomisk selskap. Om vi nå tar selskap X som skal ut å få kunder. Hva må da dette selskapet gjøre. Jo det må bruke ca 50-60% av sin omsetning på markedsføring. Og hvor mange kunder får man ut av dette vet man egentlig ikke. Men en synsing har man. Dette er en økonomisk usikkerhet i å bygge et selskap. I MLM er det motsatt. Her har man kundene som går ut i markedet å finner nye kunder. Selskapet har her ikke brukt en eneste krone i markedsføring men de har solgt sine produkter tjenester. Da i etterkant bruker selskapet markedsføringspengene å sender de tilbake til de distrubutørene som har skapt omsetning for selskapet. Dette er en økonomsk trygg måte å bygge et solid selskap på. Og dette er det flere og flere selskaper ser og det er nå en rivende utvikling på denne typen selskaper i verden. Smart og økonomisk trygg situasjon. Derfor blir dette selskap som ikke har gjeld og er økonomisk trygge. Og om du tar en sjekk på ølgende så er det faktisk MLM bransjen som skaper flest millionærer i verden. Hvorfor jo dette er a numbers game and some will some wont so what someone is waiting.

Dette er ikke en bransje for alle men av de som tenker langsiktig å setter seg sine visjoner og mål. Her er det ikke bare å starte opp å tro at man blir millionær men om man jobber litt hver dag i en 2-5 års plan vil man til slutt lykkes. Jeg har lært at her er det lurt å ikke høre på hva alle sier. Jeg har lyttet til de som har lyktes i denne businessen og det har gjort sitt til at jeg har greid dette godt. Jeg har kun fulgt oppskriften som andre har gjort før meg. Og jeg har ikke puttet salt i når jeg skulle ha sukker. Hadde jeg gjort det ville sluttresultatet blitt dårlig. Jeg startet min business for ca 2 år siden i Norge og med å starte opp 21 distrubutører har dette nå i dag blit til et team på 900 medlemmer i 12 land. Jeg har videre hjulpet 12 i mitt team til å få gjentagende inntekter og BMW betalt av selskapet. Dette har gjort sitt til at jeg i dag har et fantastisk liv. Jeg har nå reist 15 ganger i løpet av det siste året og gjør akkurat det som passer meg. Og hvem vil ikke ha det slik spør jeg. Selvfølgelig finnes det skeptikere og folk som er meget negative til MLM. Men jeg har erfart at det er slike som har vært inne i selskaper tidligere og misslyktes og skylder da selvfølgelig på at dette er en scam og lureri. Men egentlig er det deres egen feil og ikke selskapet. Om man bare hadde gjort litt og vært tolmodig ville livet deres også fått et annet sluttresultat. I do today things that others wont so I tomorrow can do what others cant. YOU DONT KNOW WHAT YOU DONT KNOW :) 

I know what I know og jeg vet hva denne bransjen vil skape i framtiden. Mange dømmer denne businessen nedenom og hjem men det er et fåtall. Donald Trump satt i et kjempestort talkshow i USA og fikk et spørsmål. Hva ville du gjort om du plutselig mistet all din rikdom og ble konkurs. Han tenkte litt hvorpå han svarte. Da ville jeg finne meg et godt MLM selskap og startet opp der med å bygge meg selv et imperium. Da begynte de i salen å bue på han. Han reiste seg da opp og så utover publikum å sa følgende. Det er nettopp derfor jeg sitter her oppe og dere sitter der nede....:)

Fra Malmö
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Inspired Living Application - independent associate Skrevet kl. 22:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Geir, 

Jag anser att MLM är som att spela golf, eller att spela gitarr eller köra formel 1. Det finns inget som säger att "bara för att du lägger ned ett antal timmar i veckan i ett antal år så kommer du lyckas" Bullshit :)

För hur övertygad du än är själv så kommer inte andra bli övertygade. Tror det handlar om rätt egenskaper, i rätt tid, med rätt produkt och en hel del tur, precis som allt annat i livet.

Gratulerar till din framgång för övrigt!

Fra Trondheim
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 69
Fra  Geir Jensen Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg er helt enig med deg. Det er akkurat som å spille golf. Men uansett hvor masse du øver med din dårlige sving så vil den alltid bli dårlig. Men om du lærer av de som spiller proff så vil du også lære dette riktig. Så det handler ikke om å legge ned et vist antall timer på et vist antall år. Jeg går til de som har lyktes å følger deres anvisninger. Og jeg lytter ikke til de som ikke har lyktes for de har tydeligvis gjort noe feil eller galt. Det er lett å legge skylden på bransjen om man misslykkes. Men i realiteten er det faktisk en egen feil da man ikke lytter til riktig kanal. Jeg lytter altid til de som har gjort de riktige tingene og prøver ikke å finne opp hjulet på nytt. Men dette er selvfølgelig ikke en bransje for alle. Lykke til videre til deg også :)

Fra København
Tilmeldt 30. Jul 07
Indlæg ialt: 2196
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,5 stjerner givet af 2 person

Hej Geir,

Du har troligen ret i det, du siger, men der er stadig mange "MEN".

Sagens kerne er, at ikke alle produkter egner sig til MLM marketing som afsætningskanal. Jeg kan nævne at forbrugerelektronik for eksempel ville være helt umuligt at markedsføre ad denne kanal, men derimod er noget, som forbrukes genialt til denne salgsmetode. Det kræver også, at der skal være visse kvalitetsforbedringer i forhold til det øvrige marked af lignende produkter og så skal de iøvrigt også være lidt komplicerede.

Det er jo her, at hele "person-anbefaler-person-et-produkt" vinder i forhold til andre afsætningskanaler. Personen, der introducerer den nye kunde, skal kunne forklare, hvad produktet giver af udbytte og hvordan det fungerer - bedre end reklamer, internet og alle andre markedsføringskanaler.

Du skriver mange rigtige ting i dit indlæg, men der hvor folk ofte ser rødt - er når det stort set altid skal nævnes hvor mange trillarder kroner eller dollars, der er i produkterne. Det er dumt og omsonst at skrive sådan noget, da alle godt kan regne. I TV-avisen igår nævnte man et spil til Apple (SMURFS VILLAGE) som omsatte i millarder kroner og de tjente svinemange penge. Det kan man altså i alle brancher.

Det der gør MLM interessant - specielt i disse tider - er følgende:

Ingen opstartskapital nødvendig.

Ingen binding af ressourcer.

Intet potentielt tab (andet end spild af tid)

Ligegyldigt hvad man skal starte, hvis man skal være selvstændig, vil koste penge. MLM koster typisk mellem 500 og 2000 kr. Penge som selv en hjemmeside med hosting og indhold minimum ville koste. Og alle har råd til at satse dette. Der er altså en lav indgangsbarriere. Det er netop derfor, at MLM ofte kaldes lykkeridderbranchen, da mange tror at man kan spinde guld på en lille investering uden at lave noget. Det kræver HÅRDT arbejde! Det er netop her den store fejl ligger. Og fejlen er oftere hos sponsoren end den nye distributør.

SPONSOREN SKULLE NEMLIG HAVE AFVIST AT STARTE DEN NYE DISTRIBUTØR OP; HVIS HAN IKKE TROEDE PÅ HAM!

Hvorfor gider sponsorer starte nye op, der ikke viser at de har evner indenfor salg og ved hvordan de skal gribe tingene an? Man spilder jo tiden som sponsor og firmaet får dårlig omtale, da sponsoren hurtigt mister interessen for den nye ikke-performende distributør og distributøren ender med at sige til alle, at produktet ikke var godt nok, at firmaet ikke er godt nok etc. Det er derfor sponsorens opgave at screene sine nye samarbejdspartnere og afstemme forventninger - til alles bedste.

Der er i Danmark en udtalt skepsis overfor MLM selskaberne, da distributørerne netop altid render rundt og snakker om multimillardvirksomhed etc etc og i Danmark har mange især ondt i bagdelen over, at nogen tjener på andres arbejde.

Men det er ikke anderledes end det vi jo kender i forvejen. Tager vi den almindeligste danske virksomhed, så er den organiseret som et linjediagram.

Nederst har vi f.eks. 1000 sælgere - så 100 salgsledere - så 10 varehuschefer - så direktøren - og øverst bestyrelsen.

Dette fungerer fint med lille ansvar og lav løn nederst og stort ansvar og høj løn øverst. Men når det gælder MLM, så hader danskerne denne metode og mener, at det er ulovligt pyramidespil etc.

Jeg kender også folk, som har ustyrlig succes i MLM og som for bare 2 år siden startede helt fra nul og nix - og idag er emigreret og styrer deres organisation fra solrige kyster rundt omkring i verden. Mulighederne er her skam, men man skal finde den mulighed og det koncept, som man befinder sig godt med. Man skal ikke starte op med et produkt, som slet ikke interesserer en, bare fordi man kan tjene penge.

Det er vigtigt at huske, at der kan tjenes penge på ALT. Men har man ikke interessen for varen, produktet, ydelsen, så opdager kunderne det også og så vil man kun få begrænset succes med det.

Hvis der er 20.000 selskaber, der driver med MLM, så bør det være muligt at finde et produkt, som passer til en selv og som man vil elske at arbejde med.

Slutteligt: Husk at den dygtige sælger finder de mennesker, der har behov for produktet og styrer derfor helt uden om sin familie og nærmeste venner. Man udnytter selvfølgelig sit netværk til at nå frem til de rette kunder/samarbejdspartnere, men det er ikke ensbetydende med, at alle i ens netværk er potentielle kunder for sit produkt.

Fra Malmö
Tilmeldt 9. Apr 13
Indlæg ialt: 15
Fra  Inspired Living Application - independent associate Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Like :-)

Fra Trondheim
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 69
Fra  Geir Jensen Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei Tejohn

Takk for ditt innlegg. Og jeg er fullstendig enig med deg. Ikke alle produkter egner seg for direktesalg men mange gjør det.

Jeg for min del har vært på utkikk etter det riktige selskapet for meg. Jeg har fått mange henvendelser opp igjennom tiden men aldri funnet det som har truffet mitt hjerte. Har forsøkt flere selskaper med relativt gode resultater. Men det har alltid vært dette jaget på å omsette alle disse produktene. 

Jeg fant det riktige selskapet nå for 2 år siden og her er det virkelig å være på riktig sted til riktig tid. Selskapet er nå 7-8 år gammelt og nå åpnet 20 land de siste årene i Europa. Norge er faktisk et de første landene dette selskapet åpnet utenfor USA og hadde i fjord en vekst på hele 57%

Jeg er sikker på at dette selskapet vil gjøre stort i hele verden da det omhandler reiser til innkjøpspris. Så her har man et produkt som alle ønsker seg. Det er verdens største industri Reiseindustrien og selskapet har ingen konkurranse pr dags dato.

Selskapet vokser nå med 1100% så dette vil du snart legge merke til. I løpet av disse to årene har jeg nå blitt profesjonell turist og fått et fantastisk liv. Har en kundegruppe som er kjempefornøyd da de sparer penger på alle sine reiser. En fantastisk stabil og sterk gjentakende inntekt.

Selskapet vil om et par år ha samme betydning som Apple har i dag alle vil vite hva dette navnet står for. Så ta gjerne en titt på dette selskapet som nå står klare for også å åpne Danmark. wwww.worldventures.com

Hilsen

Geir

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tejohn

Rigtig godt indlæg, men lige et punkt som jeg syntes er faktuelt forkert. Typisk koster...Det syntes jeg er meget misvisende. Vælger man at starte et MLM, så kan man jo starte fra 0 til 30.000 (måske mere, kender ikke dem alle). Der er også lidt forskel på at betale for at få lov til at gøre noget og få vare for sin investering.

Jeg syntes på det seneste vi er kommet væk fra lykkeridderne, det er sjældent jeg ser og høre "det er nemt" i branchen, så jeg vil ikke sige at sponsoren i 9 ud af 10 tilfælde er problemet. Sådan var det nok tidligere, man brugte i hvert fald nogle forkerte metoder tidligere. Nu har jeg de seneste par år talt været til mange forskellige præsentationer, og jeg har faktisk kun en gang været ude for at "det lød som hurtige penge". Så jeg tror meget af lykkeridder problemstillingen er pga. fordomme.

Din caps lock kommentar, forstår jeg slet ikke, men det er nok fordi vi kigger på MLM på forskellig vis. Mener du at man på forhånd kan vurdere om en person er egnet? Nu er der jo forskel på MLM forretningerne, så jeg mener absolut ikke at evner indenfor salg er et must.

Hvorfor styrer uden om familien? Jeg forstår godt at der er en balancegang med hensyn til at sælge til familien og de nærmeste venner, men langt fra alle MLM'ere arbejder med at sælge til kunder.

Hvis der er 20.000 selskaber så har du ret i at man bør kunne finde et match, men i mine øjne skal man passe på med at fokusere på produkt for det kan meget let betyde at man vælger noget fra som måske kunne være mere interessant, end man regnede med (eksemplerne findes formentlig i mange forretninger iblandt de succesfulde). 

Fra Trondheim
Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 69
Fra  Geir Jensen Skrevet kl. 18:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei Martin

Takk for et meget godt innlegg. Jeg er meget enig med deg. Vi er alle forskjellige og folk er folk. Noen ser det og noen gjør slet ikke det. Når det gjelder sponsor og valg av denne så spiller dette ikke noen rolle i de fleste selskapene. Man velger selv den i upline man vil bruke som sponsor. Så blir man sponset inn av en som ikke duger tl at samarbeide med eller rett og slett ikke får dette til. Ville jeg søke i min upline etter den nærmeste personen som har lyktes godt og benyttet meg av denne sin bistand. Det er dette som er MLM samarbeide og teamwork. 

Jeg har valgt denne modellen og lyktes med den. Hvorfor skal man finne opp hjulet på ny når noen har gått veien før og lyktes. Det er alltid snakk om duplisering og gjør man dette så fungerer det meget godt. Denne bransjen er enkel om man gjør det riktig.

Tilmeldt 30. May 13
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Til info så er World Ventures (som Geir her promoterer) satt under etterforskning av Lotteritilsynet i Norge med mistanke om ulovlig pyramidespill:

https://lottstift.no/lotteritilsynet/2013/05/30/lotteritilsynet-vurderer-mogleg-pyramide/

Dersom duplisering er viktigere enn salg til sluttkunder, så er det et pyramidespill.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

4brooker:
Dersom duplisering er viktigere enn salg til sluttkunder, så er det et pyramidespill.

Vrøvl! (med mindre I har andre regler i Norge?)

Men i DK er der kun tale om pyramide, hvis firmaets omsætning fra produktsalg er lavere end omsætningen på indskud fra nye partnere. 

Og det giver jo rigtig god mening at koncentrere sig om "duplisering" da det skaffer langt større produktomsætning i sidste ende - da du på en gang skaffer både kunder og flere partnere, som skaffer flere kunder = større omsætning til firmaet = større provision til partnerne. 

Det er helt almindelig sund forretnings-logik. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Side 1 ud af 8 (80 indlæg)