Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhedsform for selvstændige (Iværksætterselskab IVS)

Side 4 ud af 8 (76 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi :
Det gode i dette er, at de comitter sig til at "binde" 25% af overskuddet til på et tidspunkt at konventere til et APS
Jep - det dårlige er så, at de ikke comitter sig til at få overskud, og lur mig, om ikke mange af dem om 3 år er lukket og har kostet kreditorer penge. 

Det kunne så også ske for en del gamle ApS, men man øger nu nok risikoen med 1 kr selskaber og ingen hæftelse. Nu får de jo chancen og værre end SMBA kan det vel ikke være, så lad os se - Jeg skal gerne handle med dem men vil ret oplagt ha mere konservativ kreditvurdering med et IVS end med et ApS (der endnu ikke har spist sin kapital, for dem er der jo også nok af)Smile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 17:41
Hvor mange stjerner giver du? :

cookie...Ja det er klart, der er den mulighed de bruger "overskuddet" så der intet er, men jeg vil tro der er en timeline, hvor man skal have konveteret inden.

Men lad os nu se hvordan det hele ser ud, jeg ser det fra den lyse side og ser dette som en mulighed for at få flere iværksættere ;-) 

Vh Jimmi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimmi :
Ja det er klart, der er den mulighed de bruger "overskuddet" så der intet er, men jeg vil tro der er en timeline, hvor man skal have konveteret inden.
Ikke som jeg læser loven - ingen deadline.

Jeg ville ønske man i alle fald skærpede kravet generelt til kapital beredskabet

Mange selskaber - også nuværende ApS kommer i negativ egenkapital, og fravælger omg revisor (som ellers kan stille ??) Hvorfor ikke ha en regel om, at hvis et ApS (eller IVS) kommer under en grænse - måske 2 år i træk, så SKAL der revisor gennemgang af ledelses erklæring om, at kapitalen skal vil være genetableret om et år. Det er jo rene symbol erklæringer og ofte forsætter nedturen, uden budget, og uden egentlig going koncern. Det burde være enkelt, at ved indberetning og tastning af MINUS egenkapital (evt flere år i træk) så reagerede systemet med at stille krav til check af kapitalberedskabet. For min skyld mildt check første år, og næste år, krav om revisor erklæring om det rimelige i kapitalberedskabet.

En fordel ved IVS er, at regnskabet bliver offentligt går jeg ud fra, modsat personlige virksomheder, og selv om det bliver uden omsætning vil man dog kunne se egenkapital og resultat

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimmi :
Det er jo ikke det, dette handler om. Det handler om, at få nogle flere iværksættere som måske ikke har modet til at gå ud og låne de 80.000

jeg tror den største fejl ligger i ordet MODET som kan defineres med LYSTEN -og iværksætter er defineret af både MOD og LYST Der er jo intet ved at have enorm mere flow  af iværksætter hvis ikke mængden forøger positivt tilsvarende på bundline, eller hvis problemerne stiger tilsvarende med mere flow. 

Jimmi :
Og fordi du har 80.000 og kan starte et APS betyder det ikke at du er bedre til at drive et firma, hvor du kun har 1 kr til det

Nej, men du gør mere for at holde på den for ikke at miste de 80.000 der er vild forskel ned til 1 kr som vi alle jo nok kan leve med at tabe - du smider måske en flaske ud med pant på fordi du ikke gider bære på den, men de færreste prober 80.000 i skraldespanden fordi pungen er uhandy at gå med når den er fyldt.

Jimmi :
jeg tror der kommer nogle flere kvinder ind i billedet som tør at starte op

Jeg tro da alle tør noget mere hvis ikke ens handlinger følger med ansvar uanset om det er mænd eller kvinder.

/B0

Fra Flensburg Schleswig-Holstein -Deutschland
Tilmeldt 22. Jan 13
Indlæg ialt: 9
Fra  Germana Group GmbH Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vidste du at du allerede kan få Tysk UG (Unternehmergesellschaft) selskab til 1 € i kapital, eller en engelsk (limited) LTD. til 1 £. Med hensyn til det Tyske selskab, kan det have hjemadresse i Danmark. Har man eksport eller forventer eksport, kan man med fordel få selskab lavet i Tyskland, og dermed opnå de fordele der følger med, som eksempelvis den Tyske bankkonto med diverse kreditkort, samt den Tyske bil. Finansiering er noget bedre i Tyskland at opnå end det er i Danmark, så hvis man yderligere har problemer med at finde finansiering kunne Tyskland måske være en ide. Der er i Tyskland en betydelig bredere kreds af investorer, der søger efter forretningsideer, der kan give et afkast med tiden. Tyskland er Danmarks største handelspartner. Den bredeste barrierer er det Tyske sprog.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo...Jeg tror stadig på, at der er flere som ville springe ud i det og der er jo ingen garanti for at din virksomhed bliver en succes, ligemeget om du har 80.000 eller om du har en krone. Det handler om, om du er en god forretningsmand og en god leder. Er du klar over, hvor mange der bukker under i dag, med den virksomheds struktur vi har i dag??? men omvendt, så vil den nye struktur ikke give bedre ledere, men mit argument er, at jeg tror der vil komme flere kvinder på banen, som har lysten, men ikke 100% har modet. Kvinder er bare mere forsigtige end os mænd.

Der er jo ingen der siger, at du mister dine 80.000 fordi du lukker, så det kan jeg ikke se som et argument.

Nej der er mange flere mænd som springer ud som iværksættere end kvinder, dog er kvinderne kommet bedre med de sidste 3-4 år.

Og ang svindel, igen tror jeg at vil du svindle så gør man det også som det er i dag ;-)

Vh Jimmi 

Fra Fredericia
Tilmeldt 13. Mar 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt overordnet må det vel siges at være positivt, at der er fokus på iværksætternes muligheder og vilkår. Jeg kan se både for og imod IVS'et, men før vi kender de nærmere detaljer er det jo svært at sige noget konkret om. Men selvom du kan starte et selskab for 1,- tvivler jeg på der er ret mange, der vil låne dig penge på dit glatte ansigt uden sikkerhed og så vidt jeg er orienteret, er det også forudsætninger for, at du ikke hæfter personligt... Men jeg kunne også godt forestille mig, at IVS'erne kunne få svært ved at blive taget alvorligt - selv Aps'erne har jo ikke altid haft for godt et ry og måske kunne det for nogle ende med, at det bliver sværere at finansiere iværksætterprojekter. Glæder mig i hvert fald til at høre de nærmere detaljer Smile

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jimmi :

Bo...Jeg tror stadig på, at der er flere som ville springe ud i det og der er jo ingen garanti for at din virksomhed bliver en succes, ligemeget om du har 80.000 eller om du har en krone. Det handler om, om du er en god forretningsmand og en god leder. Er du klar over, hvor mange der bukker under i dag, med den virksomheds struktur vi har i dag??? men omvendt, så vil den nye struktur ikke give bedre ledere, men mit argument er, at jeg tror der vil komme flere kvinder på banen, som har lysten, men ikke 100% har modet. Kvinder er bare mere forsigtige end os mænd.

Der er jo ingen der siger, at du mister dine 80.000 fordi du lukker, så det kan jeg ikke se som et argument.

Nej der er mange flere mænd som springer ud som iværksættere end kvinder, dog er kvinderne kommet bedre med de sidste 3-4 år.

Og ang svindel, igen tror jeg at vil du svindle så gør man det også som det er i dag ;-)

Vh Jimmi 

Jeg tror ikke vi bliver enige - og det skal vi jo nødvendigvis heller ikke ( ihvertfald ikke hvis det ikke er mig der får ret Stick out tongue) - for så var det da godt nok kedeligt at debattere - vi må vente nogle år og se hvem af os der havde ret - det kan jo også være at der kommer så mange andre ting ind i de nye regler som man ikke lige har set komme,  så det bliver er en indlysende god ide!

Jeg har ihvertfald tænk mig at gå ud og tømme den store cola i køleskabet, så jeg er sikret at have kapital til de næste 2 selskaber, så krydser jeg finger for at jeg ikke må lukke og bunde endnu en flaske for at samle kapital til nye:

LAd os skrives ved om 3 år ????Yes

Go aften Skype-TongueOut

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Der er absolut intet kontroversielt i det her. Med denne lov kommer Danmark på linje med naboerne England, Baltikum og Tyskland samt en lang række andre lande inkluderet Hong Kong og Singapore.

Med disse nye selskaber sender regeringen et signal om at man er venligstillet overfor folk der gerne vil være selvstændige. Man behøver ikke være huhej venture capital iværksætter for at være selvstændig. Og vi har brug for langt flere freelancere på det fremtidige arbejdsmarked.

Næste skridt kunne være at fritage disse selskaber for SKAT i de første 3 år, sænke momsen, og fokusere indsatsen på momskaruseller i stedet for.

Banker og kreditorer må så lave lidt mere due dilligence og det er nok bare godt, de seneste 10 års historie taget i betragtning.

Et sjældent glimrende forslag fra regeringen.

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 20:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Bo...Hehe om 3 år har der inden der været nogle andre kloge hoveder som laver noget nyt og der ser verdenen hel anderledes ud. Det er slet ikke sikkert, der findes de selskabsformer, som findes nu ;-) 

Bund du bare løs, men er ikke sikker på det er en god forretning for dig ;-))))))) 

vh Jimmi

Side 4 ud af 8 (76 indlæg)