Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny virksomhedsform for selvstændige (Iværksætterselskab IVS)

Side 2 ud af 8 (76 indlæg)
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg synes, det lyder som en rigtig god idé - og den med de 25% af overskuddet er også ok med mig. Jeg synes det er fair nok, at der følger krav med, når der også er en belønning  - og  belønningen er jo, at man ikke skal stå med 80.000 i hånden  for  at starte en virksomhed - at  man må "spare op" efter virksomheden er  startet, gør det da meget lettere.

Fra Aars
Tilmeldt 26. May 11
Indlæg ialt: 233
Skrevet kl. 09:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Martin Thorborg:
Ideen med IVS er god, nu må vi håbe politikerne ikke fucker det op med mærkelige regler.

at den er god? Der er jeg sku ikke helt enig med dig Martin - hvorfor er der lige så vigtig at kunne starte et selskab for 1kr?

Jeg kan godt se at dem der ønsker at starte et selskab får, letter ved at rejse kapital og der sikkert kommer flere selskaber med begrænset ansvar– men er det det værd for os og samfundet generelt på længere sigt- eller er det kun godt for den enkelt - er det ikke bare at pisse i bukserne på en kold vinterdag?

Må vi ikke også overveje at der på den måde kommer rigtig mange flere urentable og uovervejet forretninger på banen, ”perlesyning APS”, ”papir flyver folder APS” osv.? – for mig virker det jo til at man gerne vil starte noget op og have chancen /risiko for at tjene kassen – men man vil ikke tage ansvar for hvis det ikke går, den deler man på den måde ud på dem som man gør forretninger med hvis man ikke kan betale sit - så det er ikke den som har chancen for gevinst der taber, men dem der er med til at give chance en- er det rimeligt?

For mig virker det lidt til at jeg køber et skrabelod til 25 kr., hvis jeg ikke vinder vil jeg gerne have at andre betaler for mig så jeg i hvert fald ikke mister mine 25 kr.- hvis jeg vinder, putter jeg bare gevinsten i lommen.- min pointe, det skal koste noget at tab hvis du også vil kunne vinde!

Jeg tror at bagslaget med at der kommer endnu flere firmaer er større end gevinsten på længere sigt?- jeg tror ikke der er nogle der har tænkt eller beregnet den samlede ulempe ved de ekstra ubetalte regninger ved alle de nye og nogle af dem som er tvivlsomme firmaer – det kan jo trække lige så mange andre firmaer ned som der opstår – hvor er pointen? - jeg ved også at der vil komme rigtig mange gode forretning som er guld værd for det hele-enig!

Jeg er selv iværksætter så jeg er slet ikke imod vækst, muligheder og begrænsninger mv.- og det er kun fedt at staten tænker på iværksætteri og firmaer nu, det har de glemt alt for lang tid.

Vi kan alle starte et enkeltmandsfirma hvis vi tror på en ide, så det er ikke fordi vi ikke har muligheder for at komme i gang for 0 kr. – og her må du også gerne skrabe 80.000 sammen, og når du har dem ændre det til et APS.

Aps, a/s osv. jo selvfølgelig skal der være disse muligheder med begrænset hæftelse som der er nu - helt enig - men der skal være rimelighed med at der er en lille konsekvens for dig selv også hvis du fucker et firma op og skader andre også.

Bedste hilsner

Bo Schønemann

Fra Årslev
Tilmeldt 16. Aug 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det lyder interessant. Der er jo både fordele og ulemper i det.

Det bliver nemmere at blive iværksætter uden at skulle risikere sine basale leveomstændigheder.

Virksomhedstypen vil dog næppe give adgang til financiering uden personlig kaution.

Virksomhedstypen vil afskrække visse typer kunder i kraft af det begrænsede ansvar. Derfor vil det også være en god ide at "opgradere" senere.

Regeringen bør samtidig se på en reformering af krav til ledige/kontanthjælpsmodtagere, så optjeningsprincippet ændres. Både som ny iværksætter eller som vikaransat, hæmmes man i dag. Det bør ikke straffes, at gøre noget for sin egen selvforsørgelse.

Fra Odense C
Tilmeldt 24. Jul 10
Indlæg ialt: 821
Fra  Compware Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

I starten lige da jeg læste om ideen synes jeg den var rigtig god, men så begyndte jeg at tænke lidt over tingene.

Den eneste forskel på en gratis enkeltmandsvirksomhed, med selskabsform. - og en iværksætter virksomhed er du ikke hefter selv, hvis jeg har forstået det ret.

Det giver rigtig gode muligheder for svindlere, ved blandt andet at købe en masse ting, og så melde sig selv konkurs.

Det giver også en rigtig god mulighed for iværksætter til at vide, at de ikke mister noget ved det og så kan motivationen godt falde lidt en gang i mellem.

Når det så er sagt, så kommer der sikkert så mange regler for den selsskabs form, at det bliver tåbeligt.

I 2016 startede jeg siden http://compware.dk/

Fra Esbjerg
Tilmeldt 19. Jul 12
Indlæg ialt: 273
Fra  BackupBox.dk Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Eric aka Seiven - Tekstspot.dk:

I starten lige da jeg læste om ideen synes jeg den var rigtig god, men så begyndte jeg at tænke lidt over tingene.

Den eneste forskel på en gratis enkeltmandsvirksomhed, med selskabsform. - og en iværksætter virksomhed er du ikke hefter selv, hvis jeg har forstået det ret.

Det giver rigtig gode muligheder for svindlere, ved blandt andet at købe en masse ting, og så melde sig selv konkurs.

Det giver også en rigtig god mulighed for iværksætter til at vide, at de ikke mister noget ved det og så kan motivationen godt falde lidt en gang i mellem.

Når det så er sagt, så kommer der sikkert så mange regler for den selsskabs form, at det bliver tåbeligt.

Jeg er rimelig enig. Jeg var også selv meget glad for idéen i starten, men efter jeg har tænkt over det kan jeg også bare se en masse ulemper.

Der vil sikkert komme en masse kontrol ja og denne kontrol vil højst sandsynligt enten sætte en masse begrænsninger eller en nogle ekstra omkostninger for firmaet og/eller staten. 

Dette tænker jeg vil være nødvendigt, men en ulempe ved konceptet.

BackupBox er Danmarks billigste tilbyder af online backup

25 kroner om måneden eller 250 kroner om året. BackupBox.dk

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Det er et super tiltag.

Det er tanken, at IVS'et skal erstatte SMBA'et, som har sine problemer. Det er klart, at der vil blive svindlere på IVS'et, men sådan vil det altid være.

Der kommer til at være fastere rammer om IVS'et end SMBA'et, hvor der i en periode har været usikkerhed om, hvad der faktisk gælder.

Jeg tror det er en illusion, at anpartskapital i sig selv - 1 kr. eller 80.000 kr. - skulle sikre kreditorerne mod tab eller luge ud i useriøse iværksættere.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Fra Helsinge
Tilmeldt 11. Sep 10
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 10:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig med Kristian Holte.

Der bliver fjernet/mindsket en barriere og det kan kun være positivt.

Hvordan ser det egentlig ud med "iværksætterskatten", er den elimineret med indgangen i 2013 eller stadigvæk på "tegnebrættet" ?

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 184
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogen nyheder om hvornår virksomhedsformen skal træde til? :)

Er kommet i tvivl om jeg skal starte min enkeltmandsvirksomhed næste måned eller vente..

Andreas

Tilmeldt 18. Mar 10
Indlæg ialt: 455
Fra  Cicoor Host & Saas ApS Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Ideen er god nok, men jeg ved ikke hvor meget det rykker i praksis.

Når du skal starte en virksomhed op har du i mange tilfælde brug for kapital, med mindre at du vil være konsulent og har det hele i hovedet. Hvis du har sparet lidt penge op kan du lige så godt lave et ApS fra dag et.

Har du brug for at låne penge i banken vil banken alligevel forlange at du hæfter personligt for det beløb du vil låne, og så er du nærmest lige vidt.

Jeg tror desværre ikke at det vil komme til at gøre så stor forskel, men det er positivt at vi får næsten de samme betingelser som f.eks. England.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg hører til dem der tror det kan gøre en lille forskel om folk trods alt skal kunne stille 50 eller 80.000 eller 1 kr. Ikke så meget for planlæggende svindlere, men for at sikre en vis, selv ganske ligge kapital.

Jeg synes dog det er fint nok, det får nyt navn og kreditorer kan jo genkende det helt som SMBA og ud fra det afgøre, om de vil yde den ene eller anden kredit.

Der skal stadigt opbygges en kapital og omdannes til ApS, som jeg har forstået det i løbet af 2 eller få år og der må ikke hæves udbytte før det er sket. Jeg har ikke forstået om der må betales løn til ejeren, men det vil jo gøre det mindre betydningsfuld at der ikke må hæves udbytte.

Jeg har også forstået, og her er det vigtige for mig, at kravene til direktionens kontrol med kapitalberedskabet øges. Det vil være godt, for selv om det MÅSKE gav en sikkerhedsfornemmelse, at der var indbetalt en vis anpartskapital til en smule bevis for seriøsiteten, så blev det jo helt ødelagt af, at selskaberne, med mindre de blev meldt konkurs af en kreditor, let kunne ha negativ egenkapital med flere hundretusinde, uden det medførte noget som helst, max en standard text i regnskabet om, at næste år blev bedre.

Jeg mener at EOS burde sende auto meddelelse ud til alle der har tabt ½ del af den forpligtende kapital, at de skal underskrive overfor EOS, at de er bekendt med kapitalberedskabskravene, og gentager det sig året efter, kunne der være yderligere krav, som kunne medføre karantæne/lukning, indtil problemet var løst

Det ville stille selskaberne langt mere seriøst - og også tage hånd om nye IVS som måske allerede efter 1 år eller 2 har klart negativ egenkapital, uden at ledelsen virker til at ha en plan

venligst

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 8 (76 indlæg)