Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

banken tager penge for at have en konto der

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Dianalund
Tilmeldt 11. Apr 09
Indlæg ialt: 888
Fra  Ringhus.dk Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Daniel · Shoopster:

kigger:
det er at folk på kontanthjælp skal stå for regningen som altid i det her system og de rige går stadig fri

Men det kunne også være at det ville have den modsatte effekt og motivere bare 10% af kontanthjælps modtagerne til at få sparket gang i en karrierer og komme op af stolen. 

Jeg tror ikke du skal forvente at dette får dem ud af stolen :D

Karsten Sønderup Hansen:

Michael R. Gertz:
Men at Danske Bank er begyndt at tage 25kr om måneden for at man har en lønkonto hos dem syntes jeg er helt urimeligt, og jeg håber da alle som skal betale dette beløb straks finder et andet sted at have deres penge.

Nu er jeg kunde i danske bank, og jeg har indtil videre hverken betalt for privat eller firmakonti. Jeg ser intet problem i at banken opkræver et mindre gebyr fra de kunder de ikke tjener noget på, og dermed har udgifter til.

En bank er en privat virksomhed, så hvorfor skulle de yde en gratis service????

I danmark er man tvunget til at have en bankkonto, hvis man skal modtage penge fra staten, om det er formeget indbetalt skat, kontanthjælp, find selv på flere. 

Så derfor syntes jeg ikke det er fair de opkræver det.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Michael R. Gertz:

I danmark er man tvunget til at have en bankkonto, hvis man skal modtage penge fra staten, om det er formeget indbetalt skat, kontanthjælp, find selv på flere. 

Så derfor syntes jeg ikke det er fair de opkræver det.

Nu er det ikke banken, der har lavet disse regler, så hvorfor skulle banken så dække omkostningerne.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12910
Skrevet kl. 15:28

kigger:
det er at folk på kontanthjælp skal stå for regningen som altid i det her system og de rige går stadig fri

Ja det er dyrt at være fattig!  

Du glemmer lige at banken faktisk tjener penge på de rige kunder.    

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46612
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:10

Man er vel også i dag mere eller mindre tvunget til internet for bare at kunne kommunikere med det offentlige, lave skat, modtage beskeder fra det offentlige, og andet.

Man er vel også ind imellem nød til at transportere sig - og spise mad - men det må åbenbart trods alt godt koste. 

Hvorfor er det lige et bankgebyr der skal være gratis i en privat bank - som selv Mybanker har udregnet de koster ca 600 kr om året at lade folk have en alm. lønkonto (rent tab altså)

Hvorfor ikke gratis internet til kontanthjælpsmodtagere - og mad er vel mindst lige så vigtigt - alt koster desværre og internet og mad er vel ikke nemmere at undvære for en kontanthjælpsmodtager.

Jeg er enig i, at det ikke er let at klare sig som kontanthjælpsmodtager og påstår ikke det er så let at få job for alle, og jeg kan sagtens føle med arbejdsløse men jeg undrer mig bare over, at lige præcis en privat virksomhed skulle være forpligtet at forære varer bort, når man stadigt betaler for internet, tog og - ja - mad faktisk uden at kræve det gratis?

Jeg tror der ligger en eller andet historisk modstand mod store virksomheder som bare kunne forære bort - endskønt det er helt klart, at ex DDB tjener klart for lidt (ja det er store tal, men alt for lidt i forhold til det de SKAL tjene for at være en sikker bank)

Til de som skriver de håber alle der nu skal betale gebyr vil søge bort fra DDB vil jeg bare sige, I skal ikke skrive det som hævn over DDB, for den vil ikke tabe på det.

Spørgsmålet er hvor lang tid der går før de andre følger trop bare - jeg tror mange banker tager penge for netbank til basiskunder f.eks.

Jeg er dog ikke mere religiøs, end hvis staten mener at pengeinstituter som del af få lov at drive virksomhed skal stille ÉN basis konto uden netbank og uden dankort (men måske type visa elektron uden overtræk - eller ligende statskort uden overtræksmulighed) til rådighed gratis - så lever jeg med et sådan indgreb

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 16:16

Jeg mener at det er meget absurd at det bare sådan er tilladt!

Du er nødsaget til have en lønkonto for at modtage løn, bistandshjælp o.l. for at kunne få dine penge fra dit arbejde. Derfor synes jeg at det er absurd at banken lige absolut skal tjene lidt flere penge! De kan da umuligt mangle penge!

Vh. Mathias B

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:29
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mathias B:
De kan da umuligt mangle penge!
Du har da vist ikke lige fulgt med i aviser og TV. JO for pokker masser af banker mangler penge og selv de rige som Nordea skal efter krav fra regering (via centralbankerne) ha yderligere indtjening på kernekapitalen (systemiske banker og DDB s mål skal være 13% - hvilket de er MILEVIDT fra).

Bankens netto resultat var ex i 2007 knapt 15 Mia og i 2011 kun 1,7 Mia. I 2007 hvor aktieantal derfra til 2011 er ens, var aktiekursen lige knapt 200 - idag er den omkring 108 - aktionærene har blødt

DDB har været i noget man vist roligt kan kalde vanskeligheder og mangler penge i høj grad. Det er ikke let at forstå, at man kan tjene mia - og at det stadigt er alt for lidt, men du skal ha risiko med i billedet

vh

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Jan 13
Indlæg ialt: 139
Skrevet kl. 16:35

Hm. Det har du selvfølgelig ret i..

Jeg havde bare svært ved at se hvordan man - som du siger - kan tjene milliarder og så stadigvæk have for lidt! 
Jeg forstår bedre nu.

Tak for svaret. :-)

Vh 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:43

Mathias B:
Jeg havde bare svært ved at se hvordan man - som du siger - kan tjene milliarder og så stadigvæk have for lidt! 

det er du også langt fra at være ene om at ha svært ved. Det er helt enkelt et møj vanskeligt område, de ser rige ud, og de har faktisk et vist overskud - men det er så langt fra nok. Du har også helt ret, man kan ikke leve uden bankkonto, så det må føles hård - det er bare at skifte, men jeg tror en del får svært ved bare at få en ny bank, for alle tal viser, at en bankkonto som løn konto - uden andet at tjene på for banken, koster den 6-700 kr om året, og det er fælles for alle bankerne. Nogen banker vil dog sikkert satse på, at det er kan være en kontakthjælpsmodtager i dag, kan være en god kunde om 3 år - det synes jeg da kunne være en værdig satsning, men hver bank må afgøre det

vh

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 16:45

Man er vel også i dag mere eller mindre tvunget til internet for bare at kunne kommunikere med det offentlige, lave skat, modtage beskeder fra det offentlige, og andet.

Det offentlige stille også redskaberne til rådighed. Dem som ikke har Internet kan GRATIS benytte internet på bibliotekerne eller i kommunebutikkerne.
Men du kan ikke få en bankkonto på kommunen eller på biblioteket.

Kommunerne yder en stor indsats for at efterleve reglerne. Bankerne burde også gøre det og deltage lidt i fællesskabet.
Men mange kører desværre deres eget løb!!!

Cookie:

Mangler bankerne penge? Vi har lige solgt noget til en stor dansk bank, som de ikke fik brug for alligevel.
Nu står det og samle støv i en kælder.
Beløbet behøver ikke blive oplyst. Men et betydeligt beløb banken lige "smid ud af vinduet".
De har sikkert et anlægsbudget... men alligevel???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:57

Jeg forstår ikke jeres holdning.

Det er ikke et spørgsmål om hvad bankerne har eller mangler.

Bankerne er private virksomheder og skal ikke dække det offentliges omkostninger. Eller for den sags skyld de fattiges udgifter.

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)