Pas på med hvad du gør her. Det kan nemlig være ulovligt. |
At beskrive min oplevelse af googles behandling er vel ikke ulovlig ?
Pas på med hvad du gør her. Det kan nemlig være ulovligt. |
At beskrive min oplevelse af googles behandling er vel ikke ulovlig ? |
Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.
|
Hvis du tjener penge via AdSense er du en kommerciel virksomhed. Du har indgået en kontrakt med Google da du accepterede deres retningslinjer. Hvis du ikke kan stå inde for de ting der står i den kontrakt skulle du ikke have indgået den. Dette er en sag mellem to erhvervsdrivende. Hvis du mener at have en sag må du få fat i en advokat og lægge sag an. Dette er totalt spild af politiets tid. |
Du må anlægge et civilt søgsmål. Jeg ved det sker ofte i USA, hvor de i nogle stater har 'Small claims court' hvor man ikke må medbringe en hær af advokater og hvor det derfor er muligt reelt at afholde udgifterne. Den slags demokratiske domstole har vi, så vidt jeg ved, ikke i Danmark, så jeg gætter på det kan blive rigtig dyrt. Men hvis du kommer igennem, så vil jeg tro du har en god chance for at få nogle eller alle af dine penge, da dette har været udfaldet i USA. Du må jo nok starte med at finde en advokat og eventuelt kunne der jo være flere som var friske på et søgsmål, så kan I deles om udgifterne. |
|
Nu er man jo ikke - i lovens øjne - en privatperson hvis man indgår en kontrakt om at sælge reklamer på sin hjemmeside, så er man kommerciel virksomhed. Så er man selv ansvarlig for at læse, forstå og acceptere det man skriver under på. Der står i deres betingelser at de kan lukke en konto uden varsel og ikke udbetale pengene. Hvis man ikke mener at det er fair, skulle man ikke have accepteret betingelserne. |
Jo, i og med at det omtvistede beløb er under 50.000 kr. er det muligt at køre sagen for domstolene som en småsag. Det koster langt mindre end en traditionel retssag og er også en del hurtigere. Jeg synes dog også det er spild af tid, uanset hvor fair eller ikke fair situationen er. Google er i deres gode ret til at gøre, hvad de gør, og jeg tvivler meget stærkt på, at trådstarter får andet end tidsspilde og vrede ud af at gå videre ind i sagen. Uanset om det er fair eller ej. |
Lad os lige slå nogen ting fast: 1 Der er tale om et civilt søgsmål, det har intet med politiet at gøre. 2. Der er tale om et erhvervsforhold, så glem alt om forbruger klagenævnet og lign. Du kan muligvis sagsøge google i danmark, hvis de har et kontor, eller bare en server her i danmark (efter regelerne om godsværneting) selvom der evt. er en værnetingsaftale (=en aftale om hvor en retssag skal foregå) Sager med en værdi på max. 50.000 behandles normalt efter de regler der heder småsagsprocessen retsafgiften for en småsag er kun kr. 500,- Hvis du kommer igennem med at anlægge sagen i danmark, så vil åbenbart urimelige vilkåe i en evt. aftale kunne tilsidesættes efter aftalelovens § 36. Jeg tager hatten af for at du vil sasøge google, det kræver lidt hår på bollerne, men man skal også nogen gange tænke på hvordan man bruger sin tid og vælger sine kampe ellers ender man som Don Quijote, ridende ud mod vindmøller. Hvis du skulle beslutte dig for at "prøve lykken" så hjælper jeg dig gerne med at lave en stævning (uden beregning)
Det har vi som sagt også i danmark, Det heder småsagsprocessen (retsplejelovens kapitel 39) hvor du godt nok må medbringe alle de advokater du vil, men hvor der er et stramt loft på hvor meget der kan tilkendes i omkostninger. (ca. 1.500 til den vindende part i sager op til 5.000)
|
Lyder godt... Hvordan vil procedure være samt andre udgifter ? |
Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.