Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Retslig skridt mod adsense - hvem og hvordan ?

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)
Fra Stoke
Tilmeldt 16. Nov 11
Indlæg ialt: 866
Skrevet kl. 15:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hadsten Computer:

Lyder godt...

Hvordan vil procedure være samt andre udgifter ?

Proceduren vil være at du taber. Jeg har læst SÅ mange sager om folk der har fået lukket deres adsensekonto kort før udbetaling, og det er i yderst sjældne tilfælde at de har fået dem tilbage. Hele situationen er dækket ind under den aftale du har indgået med Google, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke gider lytte til alle de kommentarer i tråden der råder dig til at droppe det.

Den ENESTE måde der virker, er at lave en appel i google's eget system:

https://support.google.com/adsense/bin/request.py?contact_type=policy_disabled_appeal

Jeg er ked af din oplevelse med Adsense, men du er bestemt ikke den eneste. Google gør det for at beskytte integriteten af deres program og annoncørernes penge.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 935
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 20:13

Kristoffer Broholm:

Hadsten Computer:

Lyder godt...

Proceduren vil være at du taber. Jeg har læst SÅ mange sager om folk der har fået lukket deres adsensekonto kort før udbetaling, og det er i yderst sjældne tilfælde at de har fået dem tilbage. Hele situationen er dækket ind under den aftale du har indgået med Google, så jeg forstår ikke hvorfor du ikke gider lytte til alle de kommentarer i tråden der råder dig til at droppe det.

Den ENESTE måde der virker, er at lave en appel i google's eget system:

https://support.google.com/adsense/bin/request.py?contact_type=policy_disabled_appeal

Jeg er ked af din oplevelse med Adsense, men du er bestemt ikke den eneste. Google gør det for at beskytte integriteten af deres program og annoncørernes penge.

Standard svar "nej" fra google i den process...

Computer reparation i Favrskov, Randers Hammel, Hinnerup og Hadsten.

www.hadstencomputer.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 20:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Hadsten Computer:

Du kan læse om hvordan det foregår på domstol.dk 

Men forløbet vil være noget i retning af:

1. stævningen bliver sendt ind (og der betales retsafgift kr. 500)

2. Retten sender stævningen til forkyndelse for sagsøgte (google)

3. Sagsøgte svare på stævningen, svarskrift (og hvis de ikke gør bliver de dømt efter din påstand)

4. der bliver typisk holdet et forberedende retsmøde pr. telefon

4. du svare på sagsøgtes svar.. og sagsøgte svare på det..

5. retten laver en fortegenelse over hvem der mener hvad...

6. Hovedforhandling (den store dag i retten)

7. der afsiges dom.. thi kendes for ret, tre slag i røven med et brædt.

Hvis du vinder skal google betale. Hvis du taber skal du betale sagsomkostninger. Når sagen køre som småsag så er omkostningerne maksimalt, 1.500 kr hvis påstanden er under 5.000 kr. hvis påstanden er mellem 5.000 og 10.000 er omkostningerne maksimalt 2.500.-

Fra Aabenraa
Tilmeldt 13. Nov 11
Indlæg ialt: 915
Skrevet kl. 21:21

Det var et meget informativt svar!

Men jeg tænker på hvad der sker hvis store "arrogante" Google vælger at ignorere afgørelsen (hvis de taber "småsagen") og ikke betaler alligevel?

Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 224
Skrevet kl. 21:44

AdSenses kundesupport er stort set ikke-eksisterende - og det på trods af at Google lever af at sælge reklamer. Hvis Facebook lancerer en lignende service, skal jeg være den første til at hoppe over.

Drop at føre sag mod Google - de har vundet på forhånd. Da du oprettede din AdSense konto, accepterede du, at Google kan lukke din konto uden varsel og uden begrundelse. Hvis du skal føre sag mod Google, skal det være mod retningslinjerne, som du finder urimelige og i strid med loven.

Kontant tager næppe et så specifikt emne op, der kun vedrører få mennesker. Prøv med Version2 eller ComeOn i stedet for.

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 21:51

Tritonus:

AdSenses kundesupport er stort set ikke-eksisterende - og det på trods af at Google lever af at sælge reklamer. Hvis Facebook lancerer en lignende service, skal jeg være den første til at hoppe over.

Drop at føre sag mod Google - de har vundet på forhånd. Da du oprettede din AdSense konto, accepterede du, at Google kan lukke din konto uden varsel og uden begrundelse. Hvis du skal føre sag mod Google, skal det være mod retningslinjerne, som du finder urimelige og i strid med loven.

Kontant tager næppe et så specifikt emne op, der kun vedrører få mennesker. Prøv med Version2 eller ComeOn i stedet for.

Send mails til begge :o)

www.hadstencomputer.dk

Fra Hadsten
Tilmeldt 1. Jun 06
Fra  Hadsten Computer ApS Skrevet kl. 22:06

http://www.nichepursuits.com/i-just-got-banned-from-google-adsense-now-what/

www.hadstencomputer.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Slå dig sammen med David og kør sagen mod Google. Der er en teoretisk chance for at du kan vinde ved at aftaleloven giver mulighed for at tilsidesætte urimelige vilkår.

Ellers kunne alene værdien af omtalen ved at sagsøge Google overstige omkostningerne ved at føre sagen. Davids kamp mod Goliat.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 22:29

Jeg må tilstå, at jeg ikke ville orke det. Og skal jeg være helt ærlig, så tror jeg, at du ret hurtigt kommer på andre tanker. Det er simpelthen ikke et stort nok beløb at gå igennem så meget for - også selvom de penge bestemt havde været rare at have. :-). Derudover er Google alt, alt for magtfulde, og jeg tvivler stærkt på, at de ville have handlet, som de har gjort, hvis de ikke havde argumentationerne i orden.

Men jeg kan sagtens forstå din vrede og frustration. Det handler jo ikke kun om pengene, men også om, at man ikke bare vil finde sig i at blive holdt for nar. Jeg skal ikke kunne udtale mig om deres begrundelse herfor, det lader jo til, at du virkelig ikke selv kan finde årsagen. Det, der bare slår mig, er, at hvis du IKKE har overtrådt nogle af deres regler (det vil jeg næsten tro, at du har, helt ubevidst), så ville det jo for dem give meget mere mening at bevare "samarbejdet". Det ville de jo meget muligt kunne have tjent flere penge på i længden.

Det er præcis den slags historier, der gjorde, at jeg i sin tid valgte ikke at benytte mig af Google Adsense, men udelukkende Affiliate-kampagner. Det er møghamrende frustrerende, at man ikke kan komme i kontakt med Google.

Mit bedste råd må være, at du glemmer denne dårlige oplevelse og nyder julen og nytåret! :-). Fokuser på den positive energi! Det får du langt mere ud af.

De bedste hilsner

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12857
Skrevet kl. 22:39

Henrik Koudahl:
Ellers kunne alene værdien af omtalen ved at sagsøge Google overstige omkostningerne ved at føre sagen. Davids kamp mod Goliat.

Det er sådanne sager noget presseen elsker, så skal der nok komme medie omtale dig og David!    Se at komme i gang du har jo intet at tabe.

Held & lykke

Ravn

Side 4 ud af 7 (65 indlæg)