Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad mangler vi i Danmark?

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)
Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 27-07-2007 22:15:41

Nu er det jo interessant at notere sig, at mange af de ting vi gerne vil have i Danmark faktisk har sit udspring i USA - og jeg kan i den grad tilslutte mig StarBucks, men som nævnt en vurdering af markedspotentialet er sandsynligvis hovedårsagen til vi ikke ser dem i eks. Århus og Aalborg.

Netop potentialet er en afgørende faktor.. Danmark er jo total tiny - af samme grund skal jeg nok se langt efter en Coyote Ugly bar i Frederikshavn... i Las Vegas bringer den smilet frem. Konceptet er enkelt og taler direkte til det vi knægte har mellem ørerne... har du set filmen Coyote Ugly, then you know what its all about.

En ting som jeg synes er rigtig cool ved de forskellige malls jeg har været i, bl.a. i Las Vegas og Salt Lake City er et koncept hvor en masse forskellige fastfood og cafekæder ligger på en lang stribe, nærmest i en halvcirkel, små franchises hvor alle disse udbydere deler siddepladser - dermed kan man vælge lige det man vil have UDEN at skal gå på kompromis.

Forestil dig Starbucks, McD, Subway, China-whatever-grill, Thaibox osv. ligger ved siden af hinanden - og har fælles sidde-spise miljø...

Det synes jeg er cool ;-)

Det koncept kunne muligvis gå i nogle af de største butikscentre i DK...

MVH

Det findes sørme - I Fields. Men ja, det er rigtig smart - Man skal ikke nødvendigvis spise fra det samme sted, men man kan spise sammen.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:02

Det findes sørme - I Fields. Men ja, det er rigtig smart - Man skal ikke nødvendigvis spise fra det samme sted, men man kan spise sammen.

Ja, men det er jo skodmad alt sammen! Hvordan kan det være at rigtig sund fastfood ikke rigtig slår igennem i DK? Sandwiches med et ton lyst brød er ikke sund mad og for mig at se, er det det tætteste vi er kommet rigtig sund mad på fastfoodfronten.

Mette

Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 09:17
Skulle www.sunset-boulevard.dk ikke være et godt bud på det ?
Siger de da selv, om ikke andet :-) Om det så passer.... :-)

Man burde have en lille elektronisk handy lomme "converter" til junglen af kcal, kj, energi & fedt procenter. Lige til at tage med på shopping turen :-)

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 09:36
Der hænger en tavle med kalorie indhold på væggen hos Sunset som kan fortælle dig at du rent faktisk får 1/3 af de kalorier du skal have hver dag i ET måltid (for en gennemsnitsvoksen) - det er fint hvis du så ikke spiser mere end tre gange om dagen, men sundhedsstyrelsen anbefaler 6 måltider - 3 store og 3 små - og det er der altså ikke plads til med sandwich.

En dag om måneden er det selvfølgelig ingen skade til at spise hverken MCD eller andet junk - alt med måde, men hvis man spiser det flere gange om måneden så ryger der altså noget ind som bliver siddende.

100 kalorier for meget om dagen giver 5 kilo på bagen om året - mange bække små giver en ordentlig ladeport af en røv

Det er faktisk vældig nemt at købe ind:

Udskriv f.eks. denne http://www.hjerteforeningen.dk/graphics/Hjerteforeningen-dk/OmHjerteforeningen/indkobsguide_2007.pdf eller gå efter at du ikke må købe noget som indeholder mere end 10 % fedt eller sukker - du vil blive overrasket over hvor mange varer du ikke kan få med hjem.

PS. Jeg arbejder også som sundhedscoach og rådgiver om sund mad og livsstilsændringer

Mange hilsner

Mette

Fra Haslev
Tilmeldt 26. Jul 07
Indlæg ialt: 1525
Fra  Billigt Speak Uforklarbar v/Anja Lysholm Skrevet kl. 10:30
Dato: 28-07-2007 08:19:34
Forfatter: MetteSkagen
Tak for tippet, men deres side er nede, jeg må prøve igen senere.

Hmm, den er ikke nede, men mit link blev åbenbart underligt. http://www.bravissimo.com hedder adressen.

~
Anja

Fra valby
Tilmeldt 29. Nov 06
Indlæg ialt: 112
Skrevet kl. 12:58
[QUOTE]Dato: 27-07-2007 17:28:48 Forfatter: Thomas R.
Jerkey Beef (tørret kød)

Det er jeg ret sikker på jeg lige er stødt på i 7elleven

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 14:55
starbucks er også åbnet i danmark - den første ligger i kastrup lufthavn og har allerede så stor succes derude at der bliver åbnet en til på "airside"
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:01
HURRA! Fremover vil familien blive tvunget til at flyve fra Kbh i stedet for Ålborg! :)
Fra Kbh
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 145
Skrevet kl. 15:49

Forstår ikke hvorfor clairvoyanten blev smidt ud af tråden?.. Hard0n må da om nogen vide hvad fremtiden bringer.

Fra Vestjylland
Tilmeldt 24. Jan 06
Indlæg ialt: 90
Skrevet kl. 19:23
Hej Mette

Hvad Sunset angår, så tager jeg det til mig, tænkte nok det var for godt til at være helt sandt..
Så undgår jeg forhåbentlige ladeporten.. !

Jeg printer sedlen og ser og den kan hjælpe på min til tider dårlige samvittighed :-) Og går i tankeboks efter andre ideer til DK:-)

God aften...

Bogholderi, Regnskab & Administration
http://www.secondaccount.dk

Side 4 ud af 5 (45 indlæg)