Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad mangler vi i Danmark?

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-07-2007 15:32:20
Forfatter: ExportInnovation
Dimitri er åbenbart selvudnævnt Forum Politimand og smagsdommer på samme tid...

Jeg skal nok holde min mening om dig, for mig selv ;)

Fra Sønderborg
Tilmeldt 28. Jun 07
Indlæg ialt: 902
Skrevet kl. 15:38
Jeg er 17 år gammel og har skrevet flere tusinde nytteløse indlæg i dette forum, jeg samler nemlig klemmer .... bla. bla. bla.  - Grow Up.

Success is a journey, not a destination. The doing is often more important than the outcome.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 15:41
Dato: 21-07-2007 15:38:07
Forfatter: ExportInnovation
Jeg er 17 år gammel og har skrevet flere tusinde nytteløse indlæg i dette forum, jeg samler nemlig klemmer .... bla. bla. bla.  - Grow Up.

ILM.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 15:50
Dato: 21-07-2007 15:32:20 Forfatter: ExportInnovation

Tilbage til det Mette spurgte om;

- Vi mangler mere økologiske produkter, Kosmetik, tøj, boligtekstiler, legetøj

- Vi mangler mere produkter til at gøre vores hverdag lettere og sundere, møbler, arbejdspladser, løftegrej

- Der vil blive endnu mere salg i luxus og super luxus artikler af alle slags

- Vi mangler ordentlige Sunde Fast Food koncepter, og nej MCD salaten tæller ikke

- Der vil blive endnu mere salg i underholdnings industrien, naturparker, underholdning m.m..

- Der vil blive mere salg i alle former for wellnes m.m.. massage, ophold

- Spændende stærke drikke og mad, tror det næste store bliver caribiske/latinamerikanske

Det var lidt bud fra min sidste USA ferie, der er meget mere...

/Glenn

Det lyder spændende - kan du give nogle konkrete eksempler på ovennævnte - jeg synes tit jeg oplever at der kommer ting på markedet som vi ikke vidste vi ikke kunne leve uden.

Mht MCD salat, så ja, det er skammeligt at snyde folk på den måde. Det burde være en del af skolernes undervisning at lære børn at checke kalorie indhold på det de putter i munden og ikke bare falde for reklamer eller flotte titler - selvom det er fristende 

Mette

Tilmeldt 24. Jun 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 16:04
Jeg har på P1 for et par dage siden hørt om CalCars. Det er en organisation, der promoverer ombyggede hybridbiler.

Vi mangler for det første hybridbiler i Danmark - men det er sikkert kun et spørgsmål om tid før de vinder markedsandele. Når det er sagt, så er det næste skridt at ombygge hybridbilerne. Det handler om at gøre det muligt at oplade bilerne via en stikkontakt og gøre batteriet i hybridbilerne større, så skulle det være muligt at opnå 50 km/l.

Jeg har læst om et firma i går i Børsen, der laver brint-biler, så det er klart at det er en rivende udvikling og man har mange konkurrenter - men jeg føler at det er et perfekt start-up projekt, fordi man ikke sælger bilen - man opgraderer allerede eksisterende biler, så skal man fremskaffe mindre kapital. Desuden har man heller ikke infrastruktur til brint-bilerne endnu, så løbet er ikke kørt i mange år endnu...

Hvis man vil læse mere, så kan det gøres på...

P1s indslag
http://www.dr.dk/P1/P1Morgen/Udsendelser/2007/07/19/100311.htm

CalCars
http://www.calcars.org/

Jeg har i øvrigt hørt fra en ven, at Risø har et lignende projekt, men det har jeg ikke læst om endnu...

Det kræver nok lidt viden om biler at gå i gang med projektet, men det er måske interessant for nogle? Jeg synes i hvert fald at det lyder interessant - på trods af min manglende viden om biler... Jeg tror i hvert fald at dette har et potentiale, eftersom brændselscellerne ikke er på trappen inden for den nærmeste fremtid og brint-bilerne mangler infrastruktur.  : o )

Det er klart, at nogle af de overnævnte ting er politisk bestemt. Men - det har aldrig været min intention at starte en politisk debat. Politikken kan vi diskutere et andet sted, hr. clairvoyant...  : o )

Jeg håber at det er noget i den retning du søger, MetteSkagen.
Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 16:19
Kan i huske da der gik rygter om, at der var opfundet en bil som kunne køre på vand og opfinderen var blevet bortført og slået ihjel af Shell? Det var da en af de mere sejlivede vandrehistorier for omkring 15 år siden.

Ja, det er lige hvad intentionen var med tråden - der er mange muligheder, store og små - og nogen vil måske blive inspireret af tråden og finde på noget nyt :)

"Pølsevogne", men med sund mad f.eks. - det ville også være kanon!

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 16:34
Hejsa.

Kan ikke lade være med at blande mig lidt... vi spiser ind imellem salater fra MCD. og det er ganske udemærket... i hvert fald hér hvor vi bor. men ja, variationen er måske ikke så stor... den kunne sagtens være bedre, for der ER jo flere og flere der lever sundere... SUBWAY er kun et andet alternativ, som heller ikke lever op til vores ønsker om at få sund fastfood... så jeg synes klart at der mangler noget ala drive in HealthyFOOD4YOU agtigt! Hvor ligemeget hvad man vælger fra menukortet... så behøver man ikke tænke på kalorier o.l. og selv desserten skal være "sund" (blandet frugt etc). Og skulel man gå linen helt ud... skulle produkterne også være økologiske hvis det stod til mig. Jeg betaler MED GLÆDE mere for et sundt måltid uden tilsætningsstoffer!!!

Vores største dilemma er jo at når man ikke gider lave mad og man tager turen ned på restaurant den gyldne måge (MCD) så tager man salaten... men bliver jo ofte fristet til cola og gulerodskage... ;-)

Så er vi lige vidt!!! Så en sund fastfood kæde ville glæde...

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 17:00
Helt enig - en sundhedsdrivethrough ville også være et hit hos mig, selvom manden og jeg jo nok ville få en hurdle vi skulle over - måske kunne vi tage MCD hver anden gang og den sunde hver anden gang, så ville det være knap så usundt :)

En MCD salat giver dig 300 kalorier uden croutoner og dressing! Jeg synes salaterne smager ok, men som du siger - så frister cola og kage til kaffen (med softice) og så er man lige vidt =(

Du får 850 af en salat med croutoner og dressing, en mellem cola og en gulerodskage. For mig, som ifølge MCD's GDA udregning skal have 2000 kalorier dagligt for at holde vægten, svarer det jo til at jeg ar fået næsten halvdelen af de kalorier jeg har brug for på en hel dag.

Længe leve Fiber Plus knækbrød med skrabet Becel til de dage hvor vi får MCD :) (45 kalorier pr. stk)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 17:28
Hej Mette,

Spændende tråd - jeg er sikker på at en masse iværksættere leder efter deres idéer ved at enten

* finde ting i samfundet, som kan gøres bedre

* finde ting, som andre har, men vi mangler

eller

*finde på ting, som ingen har, men kan læres at mangle :P

Herunder får du lige et lille udvalg af "forretningskoncepter", som jeg selv har fundet ud af mangler i DK (verden?)

*Slankerestaurant. De Danske Vægtkonsulenters kostplan VIRKER. Problemet er ofte at det er MEGET DYRT, hvis man ikke skal blive træt af at spise frosne grøntsager hver dag. Samtidig kræver det RYGRAD at holde planen samt at registrere, hvad man spiser, måle og veje.

Min kæreste oplevede, hvor svært det var at spise på restaurant. Det er umuligt at bestille 300 gram grøntsager og 160 gram kød UDEN flødesovs og kartofler. Og hvad skal man så skrive på kostplanen, når man er ude at spise? Skal man have sin køkkenvægt med?

Slankerestauranten følger DDVs kostplaner og tilbyder samtidig at registrere (online?) dit kostindtag. Ud for alle retter står de relevante mål, så det er nemt at følge med. Muligvis tilbyder slankerestauranten også takeaway og udbringning.

*Bedstemorhjælpen. Langt de fleste ældre i samfundet har svært ved "nymoden teknik", men er i nogen grad tvunget til at bruge den. Det drejer sig om alt fra mobiltelefoner over TV og video til computer og internet. Konceptet er simpelt: Faste priser på indstilling af TV-kanaler, og andre services.

*Wellness er i HØJ HØJ KURS! Jeg oplevede, da jeg selv skulle finde et sted, at det var nærmest umuligt at få en hot stone massage for TO PERSONER! Det var svært nok at få én, oven i købet. Så mere af det. Tag en rejse til Asien og oplev de lokale wellness-teknikker. Brug noget tid på at lære dem - og start en klinik i DK.

*"Det Søde Liv" er et koncept, hvor du finder (og træner) en række personer til at være utroligt servicemindede. Disse personer skal nu lejes ud (til virksomheder og private) til at yde en personlig service indenfor næsten ethvert område - på timepris. Mangler man altså en person, der gider at handle for sig - og tager det 2 timer - så kan denne serviceperson altså gøre det. Eller gå en tur med hunden. Eller massere dine fødder, mens du ser TV-avisen. Kun fantasien sætter grænsen. Ingen sexuelle ydelser, dog...!

Bare lidt til "inspirationstarmen" fra mig. Ganske gratis! (Og Borisz fra den anden tråd om indsatsløse pengemaskiner - du er velkommen også til at nappe, hvad du kan bruge. Måske kan noget af det med tiden laves om, så du er boss for andre, der arbejder for dig.)

Vh

Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Thisted
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 176
Skrevet kl. 23:46
Hej!

Fed tråd.

Jeg kunne godt ønske mig, at der blev importeret nogle flere af de miljøvenlige biler, som for eksempel Lexus/Toyota og Honda laver.

Problemet er at de bliver alt for dyre her hjemme med afgifter...

Og nu vi er ved de miljøvenlige biler, vil jeg lige tilføje et sjovt koncept fra Japan eller kina (tror jeg)

I de lande er der en regel der siger, at du SKAL have en plads (dvs carport eller parkeringsplads) til en bil, før du må eje den. Reglen er vist nok blevet lavet for at dæmpe antallet af biler i centrum og deromkring. Medmindre bilen har mindre end 64 hestekræfter, en slagvolumen på 600, og en bestemt længe/bredde/højde. Bilmærket Daihatsu har derfor lavet en bil, som lige præcist opfylder kravene, så mange unge, som typisk ikke har den store mængde kvadratmeter at boltre sig på, kan eje den. og samtidigt er den så billig, at de fleste har råd til den. Jeg siger ikke det ville være aktuelt med sådan en bil her i dk, men vi ville sørge for at unge kunne få en lidt pænere, billig bil, og ikke skulle køre rundt i skrot osv. faktisk er den også ganske flot, og fås i cabriolet, så den kunne snildt blive en succes herhjemme.

Jeg linker lige til en side med bilen:

Det var lige mit foreløbige indlæg, jeg skriver hvis jeg finder mere....

Mvh

Jakob

Side 2 ud af 5 (45 indlæg)