Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er CO2 og den globale opvarmning verdens største markedsførings-stunt?

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)
Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for alle udmeldingerne.

Jeg fulgte Tommys links til DMI, og så, at DMI et sted refererede til IPCC, dog uden at linke.

Ved af søge på IPCC fandt jeg http://www.ipcc.ch, hvor der står rigtig mange gode ting.

Bl.a nederst i denne helt nye, meget interessante PDF rapport står der nederst, at det ER CO2, som er den væsentligste faktor til den globale opvarmning...

Så det kunne godt være, at vi som samfund skulle se at få plantet nogle flere træer og få stoppet skovhuggeriet i urskoven effektivt og genplante i en fart.

Venlig hilsen, Christian

Fra 8200 Aarhus
Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 00:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Hej tommy,
Jeg tror ikke dmi og tv2 vejret bevidst forsøger at fylde os med usandheder, men mere sandsynligt er det at de blot er medløbere på den generelle holdning.
Jeg synes man kan drage mange paralleller til middelalderens kristne kirke (ved ikke om det var det du mente med langskægede der kigger op i himlen :P). For det virker som om hovedparten af befolkningnen har en religion, som de fleste dybest set ikke aner hvad handler om, men hvis man stiller spørgsmåltegn ved den er man en kætter og har solgt sin sjæl til djævlen (olieselskaberne)

Fra en af dine link
Forskningsresultater fra bl.a. DMI i
samarbejde med en række internationale klimacentre, demonstrerer dog at
det ikke er muligt for en enkelt begivenhed med ekstremt vådt vejr at
bevise en direkte sammenhæng med klimaforandringerne. ”Men sådanne
begivenheder støtter forventningen om en langtidsøgning af nedbøren i
takt med øgede emissioner af drivhusgasser”

Er det ikke endnu et tegn på at forskerne reelt ikke ved noget, men de prøver at få resultater der kan støtte deres teorier/forventninger?

Jeg kan mærke at jo mere jeg borer i emnet, jo dårligere smag får jeg i munden over de enorme summer der bruges på at forske i emnet (forsøge at opstille klimamodeller osv), og bliver mere mistroisk overfor de resultater der opnåes.. hvis man istedet brugte de milliarder til ekstra forskning i fusionskraft, kunne det være man kunne have rentabel energi fra fusionsreactorer betydeligt før 2050.. Det vil løse problemerne ved at benytte fossile brændstoffer, men vil selvfølgelig ikke bremse udviklingen, så den løsning er nok ikke acceptabel..
Men hvis det haster sådan, med at mindske forbruget af fossile brændstoffer, hvorfor tøver vi så med at bygge atomkraftværker som fx Finland og Kina.. ?

Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 09:55
Jeg giver op! At sammenligne med middelalderen... ja, så kan jeg vel sammenligne denne diskussion med Hitlertyskland eller med at rygning ikke er skadeligt, min moster er 100 år og har røget siden hun var 14...

Beviser, drop det... jeg appelere til sund fornuft. Men lad os da fælde alle træer og brænde alt af... "Mon det var derfor, ja vi skulle da have gjort noget".

Det er der bare ikke tid til... jeh henviser atter til Mads Ellegaard indlæg længere oppe!

Tommy Duus

Fra Valby
Tilmeldt 3. Oct 05
Indlæg ialt: 40
Skrevet kl. 13:20
Beviser, drop det... jeg appelere til sund fornuft.

Det er sørgeligt at se, at når der går fanatisme og politik i et emne, så ryger videnskab og fakta ud.

Morten, problemet er, at vi ikke er enige om, at der frigives for meget CO2.

Stigningen af CO2 i atmosfæren over de sidste 100 år har kun bidraget med ca. 27% til temperaturstigningen på Jorden over samme periode.Effekten på temperaturen af at øge en drivhusgas i atmosfære (drivhuseffekten) aftager med mængeden af drivhusgassen i atmosfærren.

Herudover forudsætter du at det er en dårlig ting at temperaturen stiger, uden rigtigt at uddybe hvorfor. Jordens temperatur svinger altid og jeg vil da hellere have det varmere end koldere. Det ville fx være betydeligt sværrer at brødføde verdens befolkning hvis det blev koldere.

Det er også rigtigt som du skriver at nordpolen smelter, dette gælder dog ikke for sydpolen.

Dit argument er desuden meget subjektivt og er derfor en holdning og ikke et argument. Jeg tror jeg bedst kan forklare det med et eksempel:

"Vi ved ikke om Saddam har masseødelæggelsesvåben, men

Vi kan ikke sidde og vente på den endegyldige sandhed, for den har vi først når resultatet kommer og sparker os bagi, og så er det for sent..

Du har dog fuldstændig ret i, at den globale opvarmning er her nu og at den bliver svær at stoppe. Selv hvis vi stoppede al menneskeskabt CO2 udledningen i morgen.

/Marcus

-- ScanvoX --

Tilmeldt 28. Dec 06
Indlæg ialt: 137
Skrevet kl. 12:20

Uanset om man bør gøre noget ved den globale opvarmning eller ej, er der kun 4 scenarier det kan munde ud i, og de bliver meget godt beskrevet i. Denne video, ret skræmmende hvis du spørger mig, med tanke på hvor denne debat egentlig bærer i retning af......ingen vegne.

I videoen siges der at vi reelt kun har to valg !!  Gør noget ved det - Eller gør intet ved det .....Jeg vil satse på det sidste !!!

Se videoen her    &eurl=http://forstyrrelsen.squarespace.com/rants/how-lucky-do-you-feel.html">

&eurl=http://forstyrrelsen.squarespace.com/rants/how-lucky-do-you-feel.html

Side 4 ud af 4 (35 indlæg)