Så må vi jo bare sørge for at sige det nogle flere gange. Jeg ville til enhver tid hellere arbejde ekstremt hårdt end at skulle være i lommen på debile banker eller VCs med alt for kortsigtede mål. Jeg ville gøre det igen i morgen, hvis det var nødvendigt (og faktisk så er det egenligt det jeg gør - jeg arbejder fortsat 70-90 timer om ugen - en del af tiden med kunder og eksisterende selskaber, og en del af tiden på nye projekter og nye selskaber. Kunderne "betaler" udviklingen af de nye projekter) |
Salg af billige CMS-hjemmesider - Hvordan?
|
Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.
![]() Jeg tror vi gør det, at vi giver det en uges tid mere, hvor vi sender en lille tryksag ud til nogle virksomheder der geografisk er tæt på os, samtidig med at vi kan se deres behov for en "idiotsikker" cms-løsning. Herefter vil vi igen vurdere om det kan betale sig, eller om vores timer var bedre brugt, arbejdende for andre. Vi står i den heldige situation at vi alle er på SU, og har fået stillet gratis kontor til rådighed, derfor har vi endnu ingen faste omkostninger, så det eneste vi står og skal finansiere er sådan set vores privatforbrug ved siden af firmaet. Vi regner dog med at have brug for noget kapital til når vi går på markedet med 3d-scannerne, som nævnt i første indlæg. Vi er alle tre studerende ved siden af virksomheden, og derfor bliver det knapt med timer, der kan bruges til f.eks. fabriksarbejde, men hvis vi kunne finde noget der var relevant at lave i forhold til virksomheden, er det selvfølgelig en god mulighed. Så vil jeg lige benytte lejligheden til at gentage, hvor imponeret jeg er over dette forum. Skulle der være en, der sidder med en skæv vinkel på, hvordan man kan lave markedsføring af hjemmesiderne, når vi nu alligevel er lidt stædige og giver det et par dage mere(fordi vi allerede har det færdigudviklet), er denne selvfølgelig meget velkommen. |
Enig. Jeg startede i fritiden for 10 år siden på min søns PC når han skulle sove. Han var 6 år den gang så han skulle jo tidlig i seng og så kunne faderen jo lige så godt overtage. Han fik sin nattesøvn ![]() Husker stadig hvor jeg kæmpede med Cypercitys indvalgsmodems og skulle refreshe siden hvert minut for ikke at blive "smidt af" ![]() Sådan kørte det i 3 år i fritiden indtil kundeportefølgen var stor nok til at slippe "sikkerheden" ved at være ansat. Så jeg gør lige som dig, Mikkel - låner ikke en krone og kunne aldrig drømme om at gøre det. Venlig hilsen, Christian |
Hvis man ikke ved noget om CMS eller som det lader til med jer, at man har været ude af "kampen" i en længere periode, ja så er det mere end almindeligt langt ude i hampen at begynde at sælge CMS-løsninger. Det at I tror at en wysiwyg-editor er noget stort samt at I kalder det et CMS-system (lille ting, men grinagtigt... beviser at I ikke ved hvad der sker i branchen) synes jeg langt hen af vejen beviser, at I helt ærligt ikke ved hvad det er I vil sælge. Jeg er sjældent bleg for at svine min egen branche som værende værre end brugtbil-branchen... CMS-branchen er fuld af svindlere, uvidende fjolser, hurtigttalende sælgere og systemer der er så elendige at havde de været en hest, havde man skudt dem på stedet. Hvis det er fordi I vil gøre noget seriøst omkring CMS, så finder jeg det mere end okay. Jeg har intet problem med konkurrence (der er alligevel mellem 200 - 300 konkurrenter i forvejen - alene på det danske marked). Men er I blot endnu en af dem som prøver at høste nogle hurtige penge på delvist at vildlede kunder, delvist at levere en elendig service så er I i min bog ikke bedre end storsvindleren Henrik Bruhn. En CMS-baseret hjemmeside kan stadig den dag i dag, sælges for langt over 15-20.000,- kroner. Jeg har forhandlere som jeg ved gør det, men jeg ved også at de ikke gør det på basis af licensen alene. Når man tager sådan en pris for et standardprodukt, så skal det kobles med mange timers konsulent- og/eller programmeringstimer; et unikt og gennemtænkt design, dybe tanker om brugervenlighed, grundig implementering med ordentlig kode, gode dokumentationer osv... |
Jeg driver dykkersitet DIVE.in og freelancer med Bottomline
Hvis jeres omkostninger er små, ville lidt arbejde ved siden af, eller jobs for kunder med ren implementering i stedet for systemsalg, jo ikke blive så voldsomt. Hvis jeg var jer ville jeg lidt mere nøgternt se på hvor i kan skrabe den bedste timeløn hjem - og hvor hurtigt. Det er helt almindeligt at de første versioner man sælger af et produkt i princippet giver underskud - eller en ekstrem lille indtjening. Men det er så de første kunder man byger videre på til flere, og på et tidspunkt er der sorte tal. |
Hejsa - salg af CMS-baserede web-sites??? det er sådan set let nok. Dana-web og andre har pt stor succes med at tilbyde disse på månedlige ydelser - i en afballanceret periode / f.eks 400,- pr måned i 48 mdr. feks inkluderet hosting. Dette vil give et provenu på små 20.000,- pr ordre - kontrakter som enten kan belånes eller frasælges løbende til en investor / factoring (evt AL-Finans) Alt andet lige - det er noget nemmere at "hale" en løbende aftale i land med mindre virksomheder - som oftest er dem der har dette behov - frem for at sælge en likvidetsmæssig tung post. Jeg ville gå efter noget i denne retning (ca 80% af vore kunder har løbende aftaler på udstyr). Kan web-sider / hosting sidestilles med f.eks. serviceaftaler - så skulle der ikke være problemer med finanssiering. Håber I ka´ få solgt nok - mvh. Bent |
Hej Orientium Jeg vil tildels tilslutte mig mange af de andre, der mener at det ikke bliver nemt at tjene hurtige penge på et sådant produkt. Men jeg mener dog heller ikke man skal give op af den grund. På citat siden står der følgende "Forhindringer er det man ser når øjnene flytter sig fra målet". Mit bedste råd er en masse markedsføring af den slags som kun koster tid. Grib telefonen og ring rundt, det er måske irriterende at blive ringet op af en sælger fra Berlinske eller et andet dagblad. Men det må jo sælge, ellers gjorde de det ikke. Gå ud og bank på hos potentielle kunder, det er sværere ikke at lytte, når der står en velklædt ung fyr. Find mail adresser på alle potentielle kunder. Det er gratis, men lad være med at lave en standard mail til dem alle. Alt dette koster tid, og giver muligvis ikke noget salg nu og her. Men jeres navn bliver en smule mere kendt. Og den dag der er en potentiel kunde, så husker de måske jer. Held og lykke med projektet MVH Hans Poulsen |
Find mail adresser på alle potentielle kunder. Det er gratis, men lad være med at lave en standard mail til dem alle. Det er også hamrende ulovligt, så det er nok en rigtig dårlig ide. |
Hej Alsc Jeg trænger vist til at få opdateret min juridiske viden :-) Jeg har søgt rundt på internettet, og fundet omkring 40 - 50 virksomheder og konsulent huse som jeg godt kunne tænke mig at arbejde sammen med. Jeg har herefter sendt en mail til dem hvor jeg gør opmærksom på mig selv. Jeg har fået masser af positive henvendelser, men der er også nogen der ikke har svaret. I mine øjne svarede det til at slå op i telefon bogen, og sende et brev til 40- 50 potentielle kunder. Er det også ulovligt?? Eller er det kun decideret spam der er ulovligt?? MVH Hans Poulsen |