Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Damn - de er ubehagelige, De Gule Sider

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 18:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Der kan være masser af gode grunde til at driftsaftaler - f.eks. på telefon, hosting, TV osv automatisk forlænges, men når annoncer automatisk forlænges skyldes det som regel en af to ting:


  1. Enten fordi leverandøren forsøger at "snyde" sig til gentegninger, da de ved at X % vil glemme at afmelde
     

  2. Eller fordi leverandøren (som nu DGS) har fået den højrøvede vildfarelse, at de er et så uundværligt opslagsværk, at det kan sidestilles med de føromtalte driftsløsninger.


Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 18:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-07-2007 18:37:09 Forfatter: Anders Christensen Ja, det er nogle trælse penge at skulle af med fordi man selv har glemt at læse tingene ordentligt efter i sømmen.


Hvis du læser hans indlæg igen, så står der at han købte firmaet og at den aftale allerede var der. Så har tidligere ejer måske glemt at den var der og ikke kunne fortælle det.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 04-07-2007 18:58:13
Forfatter: Niels Henriksen - Netopcom
Dato: 04-07-2007 18:37:09 Forfatter: Anders Christensen Ja, det er nogle trælse penge at skulle af med fordi man selv har glemt at læse tingene ordentligt efter i sømmen.


Hvis du læser hans indlæg igen, så står der at han købte firmaet og at den aftale allerede var der. Så har tidligere ejer måske glemt at den var der og ikke kunne fortælle det.



Det nævner jeg da netop også i bunden af mit indlæg.

Spørgsmålet er om man kan klandre den tidligere indehaver for ikke at have oplyst om løbende forpligtelser.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Ej, hør nu her... Det er jo ikke en børnehave - du er her sikkert, fordi du er iværksætter, korrekt? Rent forretningsmæssigt, er det en rigtig god måde (ej heller amoralsk, sådan som jeg ser det) at lave forretning på. Du laver en god forretning, og vækster denne med mindst muligt administration.
Det er en helt almindelig form for betalingsmodel. Lær at læs dine kontrakter igennem - så bliver du ikke "snydt" i fremtiden!!

Jeg deltager selv i forskellige fora, blogs m.m. hvor jeg betaler årlig/månedlig osv. betaling på denne måde.
Jeg synes først det er når der decideret laves badutspring for at mindske frafald, at man kan snakke om at det grænser til snyderi. Jeg mener Mikkel engang fulgte op på et udenlandsk indlæg efter en messe, om hvor "smart" det var at "Charge" forskellige beløb hver måned, så der ikke var noget der stak ud i en betalingsoversigt. Den grænser måske... på den anden side vil jeg absolut mene det er op til den enkelte aftale-tager, at være klar over, hvad man siger ja til!

Det er så en helt anden sag, hvorvidt du ender med at købe de dyreste klikpriser muligt på DGS (gælder sådanset også Enrio/Jubii mf....)

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Lakmus testen, Sebastian: Hvis den automatiske gentegning alene udbydes for at tjene kundens bedste, så gør det valgfrit. Vil DGS gøre det valgfrit? Hvis ikke har du selv svaret på om det er rimeligt :)

Jeg har selv stødt på mange services gennem tiden, hvor det netop var valgfrit, og meget ofte har jeg valgt det, fordi det er lettest, og fordi jeg gerne selv vil undgå det løber ud. Men det er så også mit valg at gøre det.

Jeg synes også det er fair nok, at eb virksomhed f.eks. giver rabat ved automatisk gentegning. Det svarer lidt til den rabat (eller afståelse af fakturagebyr, afgifter el.lign.) mange giver ved tilmelding til PBS for en løbende service.

Når man køber en virksomhed er det en del af opgaven at tjekke alle aftaler der er indgået. Og jeg vil mene at det normalt er fornuftigt at få sælger til at skrive under på, at der ikke eksisterer andre aftaler end dem man har fået mulighed for at se. Derefter er det op til en selv at tjeke alle aftalers betingelser, og notere sig evt. opsigelsesfrister etc. Jeg ved godt det er et dødsygt job - men hvis man ikke gider at gøre det, så må man jo bøde for sløseriet :)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for opbakningen, Mikkel... Dog:

Dato: 04-07-2007 19:33:00
Forfatter: Mikkel deMib
Når man køber en virksomhed er det en del af opgaven at tjekke alle aftaler der er indgået. Og jeg vil mene at det normalt er fornuftigt at få sælger til at skrive under på, at der ikke eksisterer andre aftaler end dem man har fået mulighed for at se. Derefter er det op til en selv at tjeke alle aftalers betingelser, og notere sig evt. opsigelsesfrister etc. Jeg ved godt det er et dødsygt job - men hvis man ikke gider at gøre det, så må man jo bøde for sløseriet :)


Det er nok mindre væsentligt, hvordan virksomhedsovertagelsen har foregået med henblik på denne konkrete sag med DGS. Der er dog en væsentlig grund til, at der ikke er blevet undersøgt indgåede aftaler i dybden... Det kan vi tage i en anden tråd.

Sebastian-> Har du overhovedet læst, hvad jeg skriver? Jeg forstår godt, at du mener at automatisk genfornyelse kan være godt. Jeg giver Mikkel 100% ret i, at en automatisk genfornyelse som udgangspunkt må være en service for kunden - hvis den ikke er, så er det en specialiseret pengemaskine.

Nu anfægter jeg så mange ting i forbindelse med DGS'' forretningsmetoder. Læs evt. mit indlæg igen for klaring på dette.

Men som jeg (desværre) læser dit indlæg, så mener du altså at iværksætteri handler om at tjene penge uden at lave noget - uanset konsekvenserne for andre. Hvis jeg har ret i dette, så vil jeg ikke spilde flere ord på dig.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

Ja, jeg har læst dit indlæg. Og jeg kan godt forstå din harme over deres manglende fleksibilitet og kan godt sætte mig ind i du er ophidset over så dårlig en kundeservice!! Og nej, jeg mener ikke iværksætteri handler om at tjene penge uden at lave noget uanset konsekvenserne!! Men jeg vil da bestemt ikke frasige mig drømme om at lave penge mens jeg sover - det er vel ikke en forkert drøm at have :)

De fleste har salgs- og leveringsbestemmelser man bør læse igennem. Jeg har også nogle produkter, med forløbende abonnement lignende betalingsmodeller, hvor jeg ikke spørger kunden først om han vil fortsætte måned efter måned, men blot lader ham fortsætte og fakturerer efterfølgende. Jeg har solgt et produkt, og gjort opmærksom på forholdene... vil kunden ud, må det være dennes ansvar at opfylde mine salgs- og leveringsbestemmelser, og selv melde fra som det foreskrives i mine bestemmelser. Jeg har lært at dette er god forretning og det mindsker også de ressourcer jeg bruger på gensalg.

Så ja - dårlig kundeservice - øvbøv... måske er det fordi de er sure over det går lidt trægt derinde og de har et utidssvarende produkt ;)
 
Med vedr. handelsbetingelserne, mener jeg bare, at folk bør sætte sig ordentligt ind i tingene, før de brokker sig over sådanne betingelser.

Held og lykke med din situation og paragrafferne.

CEO / Partner @ Deducta Online Marketing

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 22:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Peter

 

Det lugter sgu lidt af, din frustration også ligger en del i samtalen. Men du skriver selv, at DU skruer bissen på også lyver du ovenikøbet om at du har båndet samtalen. Du angriber, han forsvarer sig (og sikkert omvendt)....... hmm det er vist set/hørt før.

 

Du skriver i overskriften at de er ubehagelige.......som jeg læser dit indlæg var det vel dig der startede med at være ubehageligt? Ved at skrue bissen på?

 

 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Kenneth-> Du har fat i en god pointe :-P Enig, jeg var bestemt heller ikke behagelig at snakke med for manden - det er sikkert. Men lige for at give mig selv lidt credit, så er her indledningen på samtalen - efter bedste hukommelse:

Peter: "Goddag, jeg ringer vedrørende en faktura, som jeg er lidt overrasket over..."
DGS: "Lad mig få dit telefonnummer, så skal jeg slå den op i systemet"
Peter: (giver telefonnummer) "Det drejer sig om, at vi åbenbart ved en fejl har fået en automatisk forlængelse af en annonce, som underskriveren i sin tid var blevet..."
DGS: (afbryder) "hvis det drejer sig om en annonce, og du har overskredet opsigelsesfristen, så er der ikke noget at gøre!"
Peter: (forbavset over afbrydelsen) "OK, jeg bliver nok nødt til at snakke med én højere oppe i systemet, som har kompetance til at træffe en anden beslutning."
DGS: "Det findes ikke. Jeg er teamchef for kundeservice, og du kommer ikke højere op. Og vi har din underskrift, så det nytter ikke noget at klage".
Peter: (begynder at blive lidt pissed) "Det kommer vi nok til at slås om, i så fald..."
DGS: "Det er jeg ligeglad med. Vi har kæmpet den slags sager før, og vi vinder altid."
Peter: (pissed, nu) "Godt så... Det var ellers en spændende etisk servicemetode, som jeg lige har fået ned på bånd...!"

Jeg er altså klar over, at jeg gik over gevind. Men jeg vil nu mene, at jeg holdt min tålmodighed meget længe, før jeg smed min ikke-eksisterende trumf i hovedet på ham. Interessant er det dog, at han ligefrem indrømmer, at de kæmper den slags kampe... Det viser i mit hoved, at de er udmærket klar over den blakkede moral, men at så længe der er penge at hente, så bliver de ved.


Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6571
Fra  TextReactor Skrevet kl. 22:39
Hvor mange stjerner giver du? :
En ting der slog mig.

 

Hvad nu hvis det var en tidligere medarbejder der skrev under på det (for det var jo ikke dig da aftalen var der da du købte virksomheden) og ikke fortalte det til ledelsen.

 

Kan enhver skrive under i en virksomhedsnavn?

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)