|
Dato: 03-07-2007 12:09:55 Forfatter: pbtryk.dk Lasse-> Igen en pusseløjerlighed af rang :-) Udfra dit ensidige synspunkt, hvor du er bestyrelsesformand i en lokal børnehave, kan du generalisere og sige, at de danske institutioner faktisk er velfungerende nok, hvis de bare gad finde de skjulte ressourcer, så kan jeg vel tillade mig også at hive en kanin op af hatten: Jeg er uddannet pædagog. Jeg har arbejdet i institutionslivet i 12 år. Og jeg er dig komplet uenig. Godt så. Så fik vi hevet rang op på diskussionsplan. Pusserløjerlighed af rang.. den har jeg ikke hørt i lang tid ![]() Retter så lige min sætning til: "qua mit engagement i lokal børnehavebestyrelse" med henvisning til at jeg blot ikke ser og oplever helt de samme problemstillinger der omdiskuteres flittigt i medierne. I en anden diskussion her på Amino - mener det var om den lille pige, hvis plejeforældre, holdt hende skjult - blev jeg "beskyldt" for ikke at ane en pind om børn med problemer - dertil måtte jeg så refere til mit tidligere arbejde i en børnehave hvor netop børn med særlige behov var tilknyttet - derfor refere jeg til mit virke i bestyrelsesregi - VELVIDENDE at de gode forhold, den måde hvorpå vores børnehave fungere bestemt ikke gør sig gældende overalt i Danmark - men jeg mener helt bestemt det jeg pointerede tidligere. Det der fis med at lønnen ikke matcher jobbet gider jeg simpelthen ikke kommentere - for selvfølgelig er der enormt ansvar og mange opgaver - men samtidig er der jo MASSER af tid hvor jobbet indebærer regulær hygge, skæg og "frihed"; ikke ret mange andre jobs giver mulighed for at sidde en hel dag i en skov, nyde solen og kaffe - eller for den sags skyld grille pølser, spille rundbold, lege tagfat, hyggelæse og-jeg-skal-komme-efter-dig af alverdens ting der OGSÅ gør jobbet som pædagog interessant og givende. Lige netop de ting jeg her har ridset op er selvfølgelig en provokation - men de fleste af ugens dage har min søn da hygget max - på ture i skoven, ved stranden, busture, togture - besøg i diverse andre børnehaver - masser af leg, skæg og ballade... det overskygger da så langt alt det skidt og kanel der hele tiden sættes fokus på. Det er naturligvis en FORUDSÆTNING at pædagoger ikke lades alene om at sikre børns udvikling, at de har det godt - det er i allerhøjeste grad en forældreopgave - derfor bør man kigge på om de midler pædagoger (nogle..) skriger på, ikke var bedre givet ud på initiativer der ligger forud for børnehaven... så man netop som pædagog har "ryggen mere fri" til det man er god til og ansat til. Det er fuldstændig korrekt at en gennemsnitlig pædagog har langt flere adminstrative og øvrige papirmæssige opgaver; en masse ting, som kan virke - og ofte er - helt hen i vejret. Men det hjælper en højere løn altså ikke på --- ej heller flere penge til en given institution. Her bør vi jo istedet kigge på om det nu ER nødvendigt, hvis vi i højere grad fokusere på helt andre værdier. MVH |
Dato: 03-07-2007 10:10:44 Forfatter: Ronni - etrix design
Hvis du bruger penge, så bliver der da ikke trukket 25% ekstra på dette - dem FÅR du jo.
Siden hvornår har jeg som forbruger FÅET moms for at købe en varer, mad, tøj, tingel-tangel.... den forstår jeg ikke helt...!
MVH
Bliv gratis medlem