Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rabatmino – er det fremtiden?

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Indlæg ialt: 1843
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 19:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:

1. Er pointen at man ikke må kalde sig iværksætter hvis man går mere op i sine produkter, netværk og kundeservice, end man gør i sit WP template?

Vi har en kunde som driver en shop i et helt standard template hvor det bare er nogle af farverne der er ændret. Han skulle i gang billigt. Han sælger i øvrigt tøj og det går kun fremad for ham. Han er virkelig god til at udnytte facebook og bruger meget at netværke. Der går ikke langt tid før denne unge iværksætter kan leve af sin shop. Han får hele tiden nye ideer og når jeg taler med ham er han altid i gang med noget nyt omkring markedsføring af hans shop, og han har et fint flow af nye produkter han markedsfører. Med andre ord, han sætter hele tiden noget i værk.

Næh, det er skam ikke pointen - men det er nemt at trække få sætninger ud af en række indlæg og drage sine egne konklusioner. Som jeg har skrevet tidligere og nu skriver igen: Jeg er klar over, at jeg har sat tingene på spidsen. Og  jeg er også klar over, at mine holdninger nok ikke altid er lige populære. Du kan anse det som en provokation, det er skam helt i orden. Og vi kan sagtens være uenige, hvis alle var enige, så ville der nok være temmelig kedsommeligt på Amino.

Jeg har ikke sagt der var noget galt med at starte billigt, det jeg har pointeret var, at der er værdi i selvstændig visuel identitet og den får man ikke, ved et WP-theme som bruges af andre. Det kan der sikkert skabes fin omsætning med, som man næsten kan leve af, som du selv er inde på. Man kunne så stille spørgsmålstegn ved, om omsætningen var kommet hurtigere, hvis der var startet med en shop, der ikke var "en kopi af naboens". Det bliver nok en ørkenvandring at give endeligt svar på det.

Thomas Frost:
2. Hvorfor går du egentlig op i hvornår andre er iværksættere eller ej? Er det ikke bedøvende lige gyldigt for din forretning?

Jo, det er dybest set også bedøvende ligegyldigt om facaden på naboens ejendom er hvid eller gul. Men derfor tillader jeg mig alligevel at have en holdning til det - og jeg tillader mig endda at kommentere det. At man så er uenig i mine kommentar, det er det helt fint.

Nogen gange tror jeg man skal huske på, at enighed ikke altid skaber kreativitet og de bedste resultater.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 19:55

Thomas:
Næh, det er skam ikke pointen - men det er nemt at trække få sætninger ud af en række indlæg og drage sine egne konklusioner.

Jeg håber du læser at jeg stillede et spørgsmål og netop ikke dragede nogle konklusioner. Efter dine mange delvist modstridende indlæg var jeg simpelthen ikke sikker på hvad du mente.

Thomas:
Det kan der sikkert skabes fin omsætning med, som man næsten kan leve af, som du selv er inde på. Man kunne så stille spørgsmålstegn ved, om omsætningen var kommet hurtigere, hvis der var startet med en shop, der ikke var "en kopi af naboens". Det bliver nok en ørkenvandring at give endeligt svar på det.

Selvfølgelig kunne han have startet hurtigere hvis han havde haft mere kapital. Det siger vel sig selv.

Spørgsmålet for ham var om han skulle vente eller komme i gang. Men han er iværksætter, så han ville bare i gang. Jeg synes bestemt det var det rigtige valg. I stedet for at vente sprang han ud i det og har gjort en masse rigtigt omkring det med at holde lille varelager og stadig tjene på sine produkter.

Der er så mange andre ting man kan gøre rigtigt at det rigeligt opvejer at der måske er andre rundt om i verden der bruger samme design som en selv.

Der er folk der køber dyre løsninger, men som ikke ved noget om logistik, SEO, sociale medier osv. De falder til jorden.

Det er fint at have kapital til at starte op dyrt, men jeg respekterer bestemt dem der starter op for næsten ingenting og stadig laver en super god forretning og senere køber den fede shop.

Thomas:
Men derfor tillader jeg mig alligevel at have en holdning til det - og jeg tillader mig endda at kommentere det.

Det er bestemt i orden du har en holdning til det, og det er fint at være uenige. Jeg forstår bare ikke hvorfor du overhovedet bruger energi på denne tråd og på at kommentere på om folk er iværksættere fordi de starter med en WP blog og arbejder sig op derfra.

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:17

Thomas Frost:
Efter dine mange delvist modstridende indlæg var jeg simpelthen ikke sikker på hvad du mente.

Og det er ikke at drage konklusioner? Du kan da sagtens kalde det et spørgsmål, men dybest set er mit svar jo ligegyldigt - da du allerede har taget stilling. Vi er endt i en debat her, der lige så godt kunne handle om hvilken farve der er pænest - blå eller grøn.

Thomas Frost:

Der er så mange andre ting man kan gøre rigtigt at det rigeligt opvejer at der måske er andre rundt om i verden der bruger samme design som en selv.

Der er folk der køber dyre løsninger, men som ikke ved noget om logistik, SEO, sociale medier osv. De falder til jorden.

Ja, der er også folk der bruger gratis WP-themes og intet fatter af selve forretningsdelen. Det er temmelig meget "stating the obvious" at intet kan stå alene.

Thomas Frost:
Det er bestemt i orden du har en holdning til det, og det er fint at være uenige. Jeg forstår bare ikke hvorfor du overhovedet bruger energi på denne tråd og på at kommentere på om folk er iværksættere fordi de starter med en WP blog og arbejder sig op derfra.

Jamen du har helt ret, jeg burde nok holde mig til mere populistiske indlæg og rygklapperi.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 20:26

Thomas:
Og det er ikke at drage konklusioner? Du kan da sagtens kalde det et spørgsmål, men dybest set er mit svar jo ligegyldigt - da du allerede har taget stilling. Vi er endt i en debat her, der lige så godt kunne handle om hvilken farve der er pænest - blå eller grøn.

Jeg stillede et spørgsmål fordi jeg ikke var sikker på om jeg havde forstået dig korrekt. Det havde jeg ikke, så det var godt jeg spurgte, og godt du svarede, så vi kunne rydde den misforståelse af vejen.

Thomas:
Jamen du har helt ret, jeg burde nok holde mig til mere populistiske indlæg og rygklapperi.

Det behøver du ikke. Men mit råd er at du overvejer om din kommunikation herinde er godt for dit salg. Amino er jo en salgskanal for dig (kan jeg se med diverse indlæg om tilbud osv.) og det er måske ikke sikkert at en så hård tone overfor dine mediværksættere gør særlig meget godt.

Man behøver ikke blive populistisk, nogen gange skal man måske bare sige tingene lidt pænere.

Jeg tror en hjemmeside med et template og en person med en venlig tone, ville sælge mere end en med unikt design, som taler ned til folk ;)

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 20:28

Thomas:

Årh get over yourself. Du har da iøvrigt fået masser af rygklap for denne tråd, så du burde kunne tåle lidt uenighed også Wink

Fra København
Tilmeldt 2. Jul 12
Fra  N/A - N/A Skrevet kl. 20:36
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:

Det behøver du ikke. Men mit råd er at du overvejer om din kommunikation herinde er godt for dit salg. Amino er jo en salgskanal for dig (kan jeg se med diverse indlæg om tilbud osv.) og det er måske ikke sikkert at en så hård tone overfor dine mediværksættere gør særlig meget godt.

Man behøver ikke blive populistisk, nogen gange skal man måske bare sige tingene lidt pænere.

Jeg tror en hjemmeside med et template og en person med en venlig tone, ville sælge mere end en med unikt design, som taler ned til folk ;)

Tak for dit råd ;) Men jeg mener også der er plads til virksomheder med holdninger - og det kan da godt være jeg ikke er meldt ind i flinkeskolen, men min opgave er at skabe resultater for mine kunder, det kan også gøres ved at være hudløs ærlig, selv om det til tider nok kan være dybt irriterende :)

Mine kunder opfatter mig i øvrigt som værende ualmindelig venlig, men de ved også, at de får et ærligt svar, hvis de stiller et spørgsmål. Og det selv om svaret måske ikke altid falder i deres smag.

Igen, sådan er vi jo heldigvis så forskellige.

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:43

man kan vel godt starte billigt og med et flot design og super hjemmeside bare man få et godt tilbud den dyrere hjemmeside kan jo sagtens være et dårligere side man får 

den dyrere har bare har bare en mere salgs taler , den billigere siger ikke så meget levere det bare bedre men det viste man ikke ,  så de dyrere er tit gode til sælge sider dette siger ikke om de levere en god hjemmeside ,

jeg synes alt det billigt eller dyrt ikke kan sammenlignes for meget tit er dyrt ikke lige med høj kvalitet og billigt er ikke lige med lav kvalitet , der er så stor forskel på webmaster at det er en jungle finde ud ad , hvem er det bedste tilbud man får ud ad sine penge

der er jo stor forskel på folk en arbejder konstant for laver 100 timer perfekt arbejde kræver 500 kr

en anden kræver 900 kr i time og laver ikke perfekte arbejde og vis er rigtige uheldige får man ingenting vis betaler forskud stort

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 14:25
Boysen:

Jeg lever af min webshop der sælger sikkerhedsskilte, som mange andre på nettet. Intet unikt der...

Mit design er et template http://www.templatemonster.com/prestashop-themes/35380.html med få ændringer. Intet unikt der...

Min billeder, produkter og priser er som mange andres. Intet unik der...

Nu for jeg så at vide at jeg ikke er iværksætter... hvad fanden er jeg så?

Selvstændig
Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 15:08

Anders S:
Boysen:

Jeg lever af min webshop der sælger sikkerhedsskilte, som mange andre på nettet. Intet unikt der...

Mit design er et template http://www.templatemonster.com/prestashop-themes/35380.html med få ændringer. Intet unikt der...

Selvstændig

Chief Kickass Officer (CKO)

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 15:48

Anders S:
Boysen:

Selvstændig

Sådan! Altid rart at finde ud af hvad man er :)

Så skal jeg forstå det således at for at kalde sig iværksætter, skal jeg opfinde noget?

Side 7 ud af 8 (72 indlæg)