Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Linkbuilding ved oprettelse af små hjemmesider

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 19:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Er der nogen af jer, som ved, om det kan være en god idé at lave et antal små hjemmesider, som peger til ens eget websted? Dvs. købe x antal domæner (udover hoveddomænet hvor den primære hjemmeside ligger på) og lave nogle mindre produktspecifikke sider, som fortæller om en specifik produktgruppe og leder kunden hen til den rigtige hjemmeside for at de kan købe produktet? Vi snakker ikke om en dårlig hjemmeside, hvor der bare er links og en gentagelse af den samme tekst, som der er på hoved-hjemmesiden, men en simplificeret udgave, som tilføjer ekstra viden om produktet.

Vil det give værdi SEO mæssigt?

Mange tak for hjælpen!

Fra Rask Mølle
Tilmeldt 17. Feb 09
Indlæg ialt: 339
Fra  Legehjulet Skrevet kl. 20:03

Mit svar hertil er både ja og nej.

Ja, for laver du små tema hjemmesider. Hvor du skriver om en niche og får skabt en lille autoritet - kan linket være værdifuldt. Men jeg vil nok hellere blive blogger på anden side med samme autoritet.

Mit råd: brug kræfterne på dit hoveddomæne og skaf hellere links fra sider som allerede selv har mange indgående links.

Få gerne links fra offentlige firmaer - det er noget der batter.

Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 20:08

Hvis du laver en side som tilføjer værdi for brugerne, så vil jeg mene at det er en udemærket ide.
Jeg har selv lige lavet en side om doro telefoner hvor jeg har mulighed for at præsenterer doro telefonerne ud fra mange specifikke behov og faktisk har jeg gjort det så godt at danskhandicapforbund har valgt min side som dagens nyhed. se http://danskhandicapforbund.dk/nyheder_og_debat/telefoner-fra-doro-til-mennesker-med-saerlige-behov/
Jeg vil mene at du skal satse på at lave nogle få sider af høj kvalitet så andre får lyst til at linke til din side. Det er også meget sjovere at lave en side med ordentligt indhold som kan bruges af andre Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1747
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 21:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ElisabethDencker:
Vil det give værdi SEO mæssigt?

Det virker rigtig godt, hvis du gør det gennemført.

En nicheside, der er meget informativ og har meget content, vil ofte have gode ranking muligheder i Google.

Der er dog en del ting du skal huske:

- Hosting skal gerne være ved et andet selskab end hoved domainet.
- Registrant på domainnavn, kan fordelagtigt vælges at være et andet end hoveddomain.
- Hver niche site skal have sit eget "Liv" dvs du linker til den fra helt andre kilder end til dit hoveddomain.
- Link ikke mere end en enkelt gang til hoveddomainet, og gør det ikke med et kæmpe banner, der fylder det halve af siden.

Jeg har rigtig gode erfaringer med støttesites. Det er dog et voldsomt stort arbejde, da de kontinuerligt skal tilføres nyt content og links.

18 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Svendborg
Tilmeldt 5. Oct 10
Indlæg ialt: 313
Fra  Rockz Jewelry Skrevet kl. 21:38

Du kunne eksempelvis lave backlinks fra squidoo til din egen hjemmeside/blog

Squidoo ranker i forvejen ret højt hos google.

Mvh. Gustav - Ha' en go' dag

Vil du hæve konverteringen på din webshop? Jeg opsætter Facebook remarketing kampagner til nogle af Danmarks skarpeste priser! Send mig en besked og få et godt tilbud.

Fra København
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 08:38

Det vil i hvert fald hjælpe noget, om det er tiden værd er svært at vurdere - er du inden for en branche som ikke er så stor og hvor det kan være svært at skaffe relevante links er det en god måde at bygge de relevante links selv.

Der hvor du får alvor slår to fluer med ét smæk er hvis du får den nye side til også at ranke i google, for eksempel med et 'exact match domain'.

Det kan f.eks. være at du sælger diverse boligtilbehør - her kan du så oprette sider som

www.pietheinlysestager.dk

www.bono-uldtæpper.dk

www.billigevoksdue.dk

(skal selvfølgelig være noget der passer til din side, og noget hvor der ikke er for meget konkurrence).

Nu får du så både den ekstra værdi som det link giver, + alle de besøgende som kommer ind på siden via Google og klikker videre på dit link

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 17. Feb 11
Indlæg ialt: 175
Fra  Xpress Tryk ApS Skrevet kl. 08:54

Hej Aminoer

Spændende tråd som jeg gerne vil følge

Tilmeldt 3. Apr 12
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:05

Mange tak for alle jeres rigtig gode svar! Jeg kan godt se, at der er mange aspekter i det, og at det ikke "bare lige" er løsningen på at få flere links. Det, som du skriver Philip var meget af det jeg havde tænkt mig - det er en niche jeg arbejder inden for, og selv om der naturligvis er konkurrenter, så tror jeg det kunne have en effekt at få et domæne med netop det specifikke produktnavn og så tilføje siden en masse gode oplysninger kun om det. Jeg vil prøve at gå videre med ideen til en webudvikler, og så må jeg derfra beslutte hvad der skal gøres - set i forhold til tid og mulig fremtidig  trafik.

Mht. blogs har jeg godt læst, at det er det absolut mest optimale at gøre - jeg ved dog også at det er et ekstremt tidskrævende arbejde, og i en lille virksomhed med mange kasketter, tror jeg desværre ikke der er timer nok i døgnet til det hele. Derfor håbede jeg på, at man kunne oprette de små hjemmesider (hvilket tager en del tid at starte op), men som så kun krævede et minimum antal timers løbende vedligeholdelse fremover.

Endnu en gang mange tak for jeres svar indtil videre - det er super input :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)