Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan SEO placeringer garanteres? Specielt når alle Guruer og Eksperter siger, at det ikke kan!

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Smile Anders min ven slap nu lidt af mand   -   manden er jo for sej   han er sku ikke engang dansk  -  Der er sku ikke mange af anden etnisk herkomst - som klarer sig godt i vores lille racistiske land  :-)    -  så hatten af for Mohammad Dadkhah -        du er for sej   --->  http://ivaekst.dk/blog/hvad-er-ivaekst-bloggen

Amino er så indspiste af Thomas Rosenstand  og  Mikkel deMib Svendsen og det værste er at vores kære ven Martin Thorborg

tillader dette -  i et community forum for alle  - skam dig Martin Thorborg  -  og vores kære ven  Thomas Rosenstand    Bor bor ikke en gang i Danmark

Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand skulle du ikke være politimand I USA og ikke SEO Expert I DK.

hahahhahaha  

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 10 person

Uden at give nogen af parterne ret (det har jeg slet ikke den nødvendige indsigt til at kunne), så må jeg give Mohammed ret i, at det mindste man må kunne forvente, er en saglig debat og ikke kommentarer i stil med "Det må være en joke det her, ikk'?". Det er lidt respektløst.

Jeg har stor respekt for din kunnen og viden, Anders, men her skuffede du. Blander man sig negativt i en tråd, så man man også bruge energi på at redegøre for ens synspunkter.

Fair nok. Lad mig prøve at skrive noget helt hypotetisk her:

Hvis jeg nu havde et netværk af 260 splogs eller blogs eller hvad end, som jeg havde bygget på på de sidste 8 måneder, og jeg brugte min kontrol over alle de sider til at lave link building, så ville jeg 

1) ikke nogensinde fortælle potentielle kunder, at jeg altid overholder googles retningslinier (fordi jeg åbenlyst bryder dem så groft som jeg næsten kan)

2) jeg ville advare mine kunder kraftigt om at de risikerer at blive straffet hårdt af Google for de links jeg bygger med mit netværk

3) jeg ville aldrig skrive til mine kunder, at jeg aldrig leverede links fra kilder, som kunne være tvivlsomme, spammy eller skadelige - fordi det netop ville være præcis alle de ting jeg gjorde. 

4) og hvis mit netværk på 260 sider var sådan et som kunne optrevles af enhver seo-er på 5 minutter (og Google kunne vel gøre det samme på 3 minutter) og hvis sådan et kig på netværket ville afsløre at det er let gennemskuelige splogs der er i det, ville jeg have så røde ører, at jeg ikke ville sige et pip om noget i første omgang. :)

Mvh Anders Saugstrup 

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Viborg
Tilmeldt 22. Feb 08
Indlæg ialt: 232
Fra  larsholmgaard.dk Skrevet kl. 11:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

larsholmgaard.dk:

Thomas Rosenstand:

Tak for svaret - jeg blev meget klogere.

I saw what you did there. ;-)

Jeg ved ikke om personen, der gav mig 1 stjerne for ovenstående kommentar ikke kender udtrykket, men min pointe var at Thomas i én ultrakort sætning både var høflig, respektfuld og trak sig ud af debatten som en gentleman. Og at andre SEO'er nok også samtidigt fangede budskabet i udtalelsen uden at sige for meget. Det har jeg sgu stor respekt for.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:

TT Tekstforfatter:

Uden at give nogen af parterne ret (det har jeg slet ikke den nødvendige indsigt til at kunne), så må jeg give Mohammed ret i, at det mindste man må kunne forvente, er en saglig debat og ikke kommentarer i stil med "Det må være en joke det her, ikk'?". Det er lidt respektløst.

Jeg har stor respekt for din kunnen og viden, Anders, men her skuffede du. Blander man sig negativt i en tråd, så man man også bruge energi på at redegøre for ens synspunkter.

Fair nok. Lad mig prøve at skrive noget helt hypotetisk her:

Hvis jeg nu havde et netværk af 260 splogs eller blogs eller hvad end, som jeg havde bygget på på de sidste 8 måneder, og jeg brugte min kontrol over alle de sider til at lave link building, så ville jeg 

1) ikke nogensinde fortælle potentielle kunder, at jeg altid overholder googles retningslinier (fordi jeg åbenlyst bryder dem så groft som jeg næsten kan)

2) jeg ville advare mine kunder kraftigt om at de risikerer at blive straffet hårdt af Google for de links jeg bygger med mit netværk

3) jeg ville aldrig skrive til mine kunder, at jeg aldrig leverede links fra kilder, som kunne være tvivlsomme, spammy eller skadelige - fordi det netop ville være præcis alle de ting jeg gjorde. 

4) og hvis mit netværk på 260 sider var sådan et som kunne optrevles af enhver seo-er på 5 minutter (og Google kunne vel gøre det samme på 3 minutter) og hvis sådan et kig på netværket ville afsløre at det er let gennemskuelige splogs der er i det, ville jeg have så røde ører, at jeg ikke ville sige et pip om noget i første omgang. :)

Mvh Anders Saugstrup 

Tak for din redegørelse, Anders. Ud fra den (forholdsvis sparsomme) SEO-viden jeg har, så giver dine argumenter helt sikkert mening (læst dem en del gange før her på Amino), men jeg tænker bare, om I kaster jer lige lovligt hårdt over Mohammed? Thomas Frost udtaler selv, at I allesammen overtræder Googles regler til en vis grad (om ikke meget).

Hvor hårdt vil Google eksempelvis straffe en side for at have benyttet de nævnte "tricks", hvis kunden ellers har en toptunet side med masser af velskrevne og brugbare SEO-venlige tekster? Hvis de i samarbejde med kunden sørger for, at dette er tilfældet, vil det så ikke i sidste ende vægtes højere af Google, end de såkaldte "tricks", der blev benyttet for at komme hurtigt på side 1?

Bare en tanke, så beklager hvis det er sort snak :-)

Mvh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

larsholmgaard.dk:

larsholmgaard.dk:

Thomas Rosenstand:

Tak for svaret - jeg blev meget klogere.

I saw what you did there. ;-)

Jeg ved ikke om personen, der gav mig 1 stjerne for ovenstående kommentar ikke kender udtrykket, men min pointe var at Thomas i én ultrakort sætning både var høflig, respektfuld og trak sig ud af debatten som en gentleman. Og at andre SEO'er nok også samtidigt fangede budskabet i udtalelsen uden at sige for meget. Det har jeg sgu stor respekt for.

@Lars: Jeg gav dig ikke én stjerne, og jeg fangede den godt! Wink

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:58
Hvor mange stjerner giver du? :

TT Tekstforfatter:

Anders Saugstrup:

TT Tekstforfatter:

Uden at give nogen af parterne ret (det har jeg slet ikke den nødvendige indsigt til at kunne), så må jeg give Mohammed ret i, at det mindste man må kunne forvente, er en saglig debat og ikke kommentarer i stil med "Det må være en joke det her, ikk'?". Det er lidt respektløst.

Jeg har stor respekt for din kunnen og viden, Anders, men her skuffede du. Blander man sig negativt i en tråd, så man man også bruge energi på at redegøre for ens synspunkter.

Fair nok. Lad mig prøve at skrive noget helt hypotetisk her:

Hvis jeg nu havde et netværk af 260 splogs eller blogs eller hvad end, som jeg havde bygget på på de sidste 8 måneder, og jeg brugte min kontrol over alle de sider til at lave link building, så ville jeg 

1) ikke nogensinde fortælle potentielle kunder, at jeg altid overholder googles retningslinier (fordi jeg åbenlyst bryder dem så groft som jeg næsten kan)

2) jeg ville advare mine kunder kraftigt om at de risikerer at blive straffet hårdt af Google for de links jeg bygger med mit netværk

3) jeg ville aldrig skrive til mine kunder, at jeg aldrig leverede links fra kilder, som kunne være tvivlsomme, spammy eller skadelige - fordi det netop ville være præcis alle de ting jeg gjorde. 

4) og hvis mit netværk på 260 sider var sådan et som kunne optrevles af enhver seo-er på 5 minutter (og Google kunne vel gøre det samme på 3 minutter) og hvis sådan et kig på netværket ville afsløre at det er let gennemskuelige splogs der er i det, ville jeg have så røde ører, at jeg ikke ville sige et pip om noget i første omgang. :)

Mvh Anders Saugstrup 

Tak for din redegørelse, Anders. Ud fra den (forholdsvis sparsomme) SEO-viden jeg har, så giver dine argumenter helt sikkert mening (læst dem en del gange før her på Amino), men jeg tænker bare, om I kaster jer lige lovligt hårdt over Mohammed? 

Jeg ved ikke om jeg er for hård ved trådstarter. Jeg kender ikke manden og ved ikke hvordan han oplever situationen. 

Men jeg kan sige så meget, at hvis det var mig, der havde været i den hypotetiske situation og havde gjort alt det modsatte, ville jeg være ekstremt taknemmelig på både mine kunders og egne vegne, hvis nogen tog sig tiden til at fortælle mig, at jeg var ved at begå en alvorlig fejl. 
Jeg ville ikke bruge megen tid på at se på indpakningen i det tilfælde. Jeg ville bare bruge min energi på at få rettet op i en pokkers fart.

TT Tekstforfatter:

Hvor hårdt vil Google eksempelvis straffe en side for at have benyttet de nævnte "tricks", hvis kunden ellers har en toptunet side med masser af velskrevne og brugbare SEO-venlige tekster? Hvis de i samarbejde med kunden sørger for, at dette er tilfældet, vil det så ikke i sidste ende vægtes højere af Google, end de såkaldte "tricks", der blev benyttet for at komme hurtigt på side 1?

Bare en tanke, så beklager hvis det er sort snak :-)

Mvh

Thomas

Grunden til at jeg farer i blækhuset her er selvfølgelig at det er en dybt alvorlig sag. Det er ingen spøg for en webshopejer at tabe alle sine vigtigste rankings i Google i den hypotetiske situation, at han køber noget han derefter bliver straffet for.

Og nej, man kan absolut ikke være sikker på at undgå straf bare fordi man har gode tekster eller andre gode indgående links. Slet ikke.

Mvh Anders Saugstrup

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Århus
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 1721
Fra  Boligadvokater.info Connect Media Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mohammad Dadkhah:
Kom med dit bud på, hvorfor vi kan og tør!


Mit bud på hvorfor i kan og tør:

- Du vælger blandt kunderne og tager kun dem, der er "let arbejde"
- Du tør, fordi du gør ovenstående.

I dit første indlæg får du det til at lyde som om du tilbyder "No cure no pay" til ALLE, på ALLE tænkelige søgeord og fraser - men det er jo ikke tilfældet.
Derfor tør du heller ikke noget andre seo folk ikke tør og du kan heller ikke noget andre seo folk ikke kan.(alle kan lave den salgs tilbud og alle tør - de gør det bare ikke) Du vælger såmænd bare en salgsstrategi andre holder sig fra, fordi den kan opfattes som værende useriøs. Det useriøse ville i dette tilfælde være netop at tilbyde det du rent faktisk ikke tilbyder - alle keywords, uden fravalg af kunder.

Hvis du ikke ønsker kritik af din salgsstrategier, så er det nok ikke synderligt heldigt at smide dem vil vurdering på Amino.

17 års erfaring med hardcore SEO / søgemaskineoptimering - Alt fra Tier2 linkbuilding til CTR manipulation - Få en SEO ekspert på dit projekt, Læs om SEO og Connect Media

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Nov 10
Indlæg ialt: 229
Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi bliver bombarderet med seo-tilbud fra alle mulige forskelliger seriøse og useriøse seofirmaer. Så her kommer en lille kort redegørelse for hvad vores overvejelser går på som kunde, når vi (altid) siger nej tak.

Problemstillingen for en webshop-ejer er risikoen for, at seo'eren laver noget fuldstændigt vanvittigt, som vil skade den butik man har brugt oceaner af tid og penge på at opbygge.

Så derfor er det ikke prisen der afskrækker. Det er ikke en evt garanti for placeringer. Det er det misforhold, at seo'eren ikke har noget i klemme, såfremt at han/hun gør mere skade end gavn, der gør, at vi altid siger nej tak.

Og så kan man sige, jamen det er jo no-cure-no-pay.. de har en KÆMPE interesse i at gøre gavn. Ja det er sandt, men deri ligger så et andet problem. Linkstrategien bliver ofte alt for aggressiv ved no-cure-no-pay. Seo'eren kan give den fuld gas med splogs og kommentar tæppebombning, for de har intet i klemme såfremt Google bliver sur.

Så i stedet for at konkurrere på pris og garantier, så tror jeg der vil være et marked for at kunne tilbyde webshop-ejere en service, der giver flere kunder via Google, men som ikke giver medfølgende risiko for at katastrofen indtræffer, og netbutikken får et los i skridtet af Google pga for aggressiv/utidssvarende linkprofil.

Den hvide løsning må vel være en form for annoncering/skin af seo'erens egen opbyggede website indenfor webshoppens produkter. Altså en form for annonceringsløsning. En gateway ind til webshoppen, som ikke vil skade webshoppen direkte, hvis Google ser sig sur på seo'erens fremgangsmåder.

Det ville i hvert fald være interessant for os!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Anders Saugstrup:
Jeg ved ikke om jeg er for hård ved trådstarter. Jeg kender ikke manden og ved ikke hvordan han oplever situationen.

Vigtigere endnu, så ved du bestemt intet om, hvordan vi udfører vores arbejde i praksis, så derfor kan du på ingen måder hævde eller konstatere at vi bryder Google regler. Hvis jeg linker til en side fra en blog, er det så ulovligt? NEJ! Hvis jeg linker til en side fra en anden side (ikke blog men ren informativ side), er det så ulovligt? NEJ! Hvis jeg opretter en profil i sociale medier for kunden og promoverer deres side via der, er det så ulovligt? NEJ! hverken i dansk markedsføringslov eller i Google lov, så hold op med at konstatere noget, der ikke passer. Alle aspekter er linkbuilding, og ALLE bruger dem, for uden links vil du ikke få topplaceringer. Nøgleordet her er rationering, hvilket nok er det ord, som alle retningslinjer, opdateringer og best practices, kan kategorieres under. Hvis jeg skaffer 10 links fra relevante sider og 1 link fra en blog eller såkaldt splog, har jeg så overtrådet Googles regler? Problemet er, at du antager, at vi kun laver én type linkbuilding. Et større problem er, at du i et fora er ved at udstille vores nogle af vores forretningsværktøjer eller fremgangsmåder på et grundlag, som du ikke er 100 % sikker på eller må overhovedet udtale dig om. Uanset hvor meget du pakker det ind i ordet " hypotetisk "

Anders Saugstrup:

Det er ingen spøg for en webshopejer at tabe alle sine vigtigste rankings i Google i den hypotetiske situation, at han køber noget han derefter bliver straffet for.

Og nej, man kan absolut ikke være sikker på at undgå straf bare fordi man har gode tekster eller andre gode indgående links. Slet ikke

Nej det er det bestemt ikke. Men sjovt nok som du selv skriver til sidst, og du såvel som andre SEO eksperter skriver i andre tråde, så kan en shopejer heller ikke føle sig tryg, selvom man holder sig 100 % til reglerne.

Hvordan føler trådstarter det? Det skal jeg fortælle dig.

Som om jeg bliver ramt af jantelovstoget!

Vi har 3 pakkeløsninger på seofolk.dk, som henvender sig til specifikke målgrupper. Vores arbejde er ikke så meget anderledes end andres, forskellen er blot:

Nogen sælger baseret på "giv mig 6.000 kr. om måneden, jeg vil lave SEO for dig og jeg vil gøre mit bedste. Jeg kan og vil ikke love noget, heller ikke estimere tidshorisont for dig"

Vi sælger baseret på "giv mig 6.000 kr. om måneden, jeg vil lave SEO for dig og jeg vil gøre mit bedste. Hvis jeg så ikke har min. 50 % af dine søgeord på forsiden inden 3 MÅNEDER, så får du ALLE pengene tilbage" For hvis jeg ikke kan levere dig det, så fortjener jeg søreme heller ikke dine penge!

Vi sælger baseret på at simplificere vores arbejde forståelige pakker, priser og vise gennemsigtighed og ved at have vores handelsbetingelser på siden, så vi ikke skjuler noget som helst, hvorimod andre sælger baseret på deres navn, ry og at de har læst Googles Webmaster guidelines.

Som jeg skrev i en privat besked til Thomas Frost, så lægger folk desværre overhovedet ikke mærke til sagens kerne her. Mit spørgsmål var, hvordan kan og tør vi det?

Selvom det piner mig at skulle ned på dette lave niveau, så skal jeg uddybe vores arbejde, så det forhåbentligt giver mening, selv for den simple sjæl.

Hvis en kunde køber f.eks. Money Back Guarantee, så forpligter kunden sig til 6.000 kr. pr. mdr. Det er meget værdifuld kunde, og budgetstørrelsen giver også rammerne for mange timers arbejde. Vores første step er at gennemgå siden for fejl og mangler og rette disse. Dernæst at få siden gjort så informationsrig og relevant som muligt via de mest normale fremgangsmåder med Title, meta, H1 osv. Når siden så er "klar" så går linkbuilding igang, her starter først perioden! Nu har vi 3 måneder til at placere min. 50 % af søgeordene, dvs. 3 ord på forsiden for at vores garanti er opfyldt. Vi linkbuilder bredt og på alle 6 søgeord, da vi ikke kan være 100 % sikre på konkurrencen på ordet A er nødvendigvis så meget hårdere end på ordet B. Vi kører i forskellige faser, lige fra blogs til almene sider, sociale medier, internationale sider osv. Vi linkbuilder på lige fra domæneniveau til søgeordsniveau, både med ankertekster og uden. Vi skriver tekster for kunder på sider, hvor der ikke engang er links på. Vi laver en meget varieret linkprofil for kunden.

Anders hvis det er at bryde Googles retningslinjer, og din fremgangsmåde er anderledes end ovenstående og opfylder 100 % Googles retningslinjer, så vil jeg meget gerne booke en heldagskursus hos dig, for så er der søreme noget, jeg har overset!

Side 6 ud af 7 (68 indlæg)