Du forvirrer mig ikke - jeg kan bare ikke se det logiske i dine ræsonnementer. "Da MLM startede" - handlede det om at afsætte produkter - og det gør det stadig den dag i dag. Om der skal afsættes produkter til moster Oda eller til vildt fremmede er så helt op til den enkelte forhandler. MLM er i princippet ikke "noget der startede" på et tidspunkt, da MLM bygger på direkte salg - hvilket er den ældste af alle afsætningsformer - og stadig praktiseres den dag idag - både inden for MLM og inden for de fleste andre brancher. Så "da MLM startede" giver heller ikke rigtig mening. Men du har ret i, at mange MLM firmaer opfordrer til, at man tager fat i sit nære netværk, såsom venner, familie, kolleger etc. Men dette hænger jo bl.a. sammen med, at de fleste der starter i MLM ikke har drevet forretning før - og så er det nu engang nemmere at tage fat i moster Oda end det er at tale med "fremmede". Hvis man så prøver at "pushe" et produkt til moster Oda, som hun ikke har behov for - så er man en dårlig sælger - og en dårlig nevø, men det skal hele MLM industrien vel ikke klandres for? Hvis man derimod forsøger at sælge noget til moster Oda som man regner med, at hun bliver glad for, så er det vel ikke anderledes end at man tager fat i enhver anden potentiel kunde - som man regner med vil sætte pris på det man tilbyder? Eller - jeg ved godt, at nogen mener det ikke er holdbart at præsentere produkter for venner og familie, men personligt går jeg ikke op i, om der sælges til ens eget netværk eller til fremmede personer. Det jeg går op i er, om MÅDEN man sælger på er i orden eller ej. |
C: Fakta: ACN og Call me har et direkte sammenligneligt produkt og her får du mindre for pengene hos ACN, der køber sig ind hos Call me.