Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er du modstander af mlm ?

Side 2 ud af 11 (106 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa Kovacevic:
Jeg beklager hvis jeg forvirrer dig. Jeg er ikke 100 % inde omkring hvordan MLM fungerer, men da det startede for lang tid siden gik det meget ud på, at tale med venner og bekendte og få dem til at sælge de samme produkter.

Du forvirrer mig ikke - jeg kan bare ikke se det logiske i dine ræsonnementer. Smile

"Da MLM startede" - handlede det om at afsætte produkter - og det gør det stadig den dag i dag.

Om der skal afsættes produkter til moster Oda eller til vildt fremmede er så helt op til den enkelte forhandler. 

MLM er i princippet ikke "noget der startede" på et tidspunkt, da MLM bygger på direkte salg - hvilket er den ældste af alle afsætningsformer - og stadig praktiseres den dag idag - både inden for MLM og inden for de fleste andre brancher. 

Så "da MLM startede" giver heller ikke rigtig mening. Men du har ret i, at mange MLM firmaer opfordrer til, at man tager fat i sit nære netværk, såsom venner, familie, kolleger etc. Men dette hænger jo bl.a. sammen med, at de fleste der starter i MLM ikke har drevet forretning før - og så er det nu engang nemmere at tage fat i moster Oda end det er at tale med "fremmede". 

Hvis man så prøver at "pushe" et produkt til moster Oda, som hun ikke har behov for - så er man en dårlig sælger - og en dårlig nevø, men det skal hele MLM industrien vel ikke klandres for?

Hvis man derimod forsøger at sælge noget til moster Oda som man regner med, at hun bliver glad for, så er det vel ikke anderledes end at man tager fat i enhver anden potentiel kunde - som man regner med vil sætte pris på det man tilbyder?

Eller - jeg ved godt, at nogen mener det ikke er holdbart at præsentere produkter for venner og familie, men personligt går jeg ikke op i, om der sælges til ens eget netværk eller til fremmede personer. Det jeg går op i er, om MÅDEN man sælger på er i orden eller ej. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

C: Fakta: ACN og Call me har et direkte sammenligneligt produkt og her får du mindre for pengene hos ACN, der køber sig ind hos Call me.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Frost:
Selvom du kender nogen under dig som tjener mere end dig, er det stadig et faktum at de fleste MLM-firmaer har en udbetalingsstruktur der sender penge opad i pyramiden. Det betyder ikke at der ikke vil være tilfælde hvor folk længere nede tjener bedre en folk længere oppe, men det betyder at matematisk er der flere i toppen der tjener godt, når man ser på de fleste udbetalingsstrukturer, er det ikke korrekt?

Det har aldrig været nogen hemmelighed, at MLM firmaer sender penge OPAD i strukturen. 

Til gengæld er det åbenbart en DYB HEMMELIGHED, at det gør ALLE ANDRE FIRMAER også! Wink

Det interessante er derfor ikke, hvilken vej pengestrømmen går. Det interessante er, hvorfor folk kun lægger mærke til det, når man taler om MLM!?!?!?

I Danske Bank går hovedparten af firmaets overskud OPAD i systemet. I Jysk Sengetøjslager går hovedparten af firmaets overskud OPAD i systemet og jeg behøver vel næppe at blive ved...?

Hvis du ejer en Matas butik og forhandler L'oreal produkter, så tjener L'oreal MERE end du gør som forhandler.

Det er jo ikke nogen hemmelighed. Det er til gengæld dybt uforståeligt, hvorfor det er denne del af forretningsplanen, som folk går højest op i, og samtidig lader som om, at det ikke er tilfældet inden for alle brancher. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 18:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:

C: Fakta: ACN og Call me har et direkte sammenligneligt produkt og her får du mindre for pengene hos ACN, der køber sig ind hos Call me.

Og?

Du kan også købe ID hårvoks til kr. 75,- i Føtex - alligevel vælger nogen at købe den samme ID hårvoks til kr. 150,- hos frisøren. 

Du kan også købe et par Tommy Hilfiger Jeans på nettet til kr. 500,- Alligevel vælger mange at købe dem i butikken til kr. 999,- 

Det jeg prøver at sige er: - hvor vil du hen med prissammenligningen? :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Aalborg
Tilmeldt 27. Feb 11
Indlæg ialt: 784
Fra  Køreskole Ginnerup Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 18:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:

Nicolaj Thomasen:

C: Fakta: ACN og Call me har et direkte sammenligneligt produkt og her får du mindre for pengene hos ACN, der køber sig ind hos Call me.

Og?

Du kan også købe ID hårvoks til kr. 75,- i Føtex - alligevel vælger nogen at købe den samme ID hårvoks til kr. 150,- hos frisøren. 

Du kan også købe et par Tommy Hilfiger Jeans på nettet til kr. 500,- Alligevel vælger mange at købe dem i butikken til kr. 999,- 

Det jeg prøver at sige er: - hvor vil du hen med prissammenligningen? :-)

Det var et svar til Keld J, der forklarer den dyrere pris på mlm produkter med at det er bedre kvalitet - det er jo ikke tilfældet her. Kender du mlm selskaber, der har produkter, der også føres i andre butikker, men hvor mlm giver billigere produkter til forbrugeren? Det er jo et salgsargument jeg har set flere gange, at man sparer mellemmanden og derfor kan sælge produktet billigere.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 19:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,9 stjerner givet af 7 person

Mit synspunkt om MLM er at det er en forældret distributionsform som ikke har kunnet konkurrere med udbredelsen af e-handel og webshops.

Affiliate marketing har fx alle fordelene fra MLM for producenten uden at der er en hvervnings-kultur inde over.

Dermed ikke sagt at det betyder der er noget galt eller forkert med konceptet MLM. Fx gik mange jo direkte fra postordre svindel til email spam uden at det er en god forretningsmodel af den grund.

Før internettets rigtige udbredelse var MLM faktisk en rigtig smart måde at udbrede kendskabet til sit produkt uden det store reklamebudget. Men i dag er internettet langt mere indflydelsesrigt i forhold til social selling/social proof eller hvad vi skal kalde det.

Derudover tror jeg at de fleste der har success med MLM sagtens ville kunne få success med andre virksomhedsformer uden det stigma der kommer fra de (enkelte) rådne elementer i branchen.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Nicolaj Thomasen:
Kender du mlm selskaber, der har produkter, der også føres i andre butikker, men hvor mlm giver billigere produkter til forbrugeren?

Ja - vores Aloe Vera drik koster kr. 210,- for en liter. Opretter man abonnement kan man få den til kr. 175,- pr liter. I Matas koster det kr. 220,-

MEN - de er stadig ikke direkte sammenlignelige - for vores har certifikat fra IASC - og Institut Fresenius på, at det er den højeste Aloe Vera kvalitet der findes. Det har Matas ikke. Vores emballage er også 100% biologisk nedbrydelig - og man støtter samtidig fattige børn i DK, når man køber vores aloe vera.

Derudover har du mulighed for at prøve vores aloe vera hjemme hos dig selv - uden at du behøver flytte dig fra sofaen, og du kan levere den tilbage, hvis du ikke er tilfreds. 

Så selv med alle disse EKSTRA FORDELE er vi stadig billigere end Matas.  

Men det er jo ikke en debat der giver mening at tage. De fleste vil nok mene, at en Mercedes er en bedre bil end en Kia - og at det giver mening at en Mercedes koster mere - men du kan også finde mange som mener, at det er snobberi, og at både en Kia og en Mercedes blot er et transportmiddel, der skal bringe dig fra A til B - og de vil til enhver tid vælge det billigste alternativ. 

Hvem har ret i denne situation? Jeg mener at begge har ret. Det er jo et spørgsmål om præferencer. 

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Hamre:
Affiliate marketing har fx alle fordelene fra MLM for producenten uden at der er en hvervnings-kultur inde over.

Ikke helt - for i Affiliate Marketing kan du miste din kunde efter første handel. Altså - næste gang de handler, går de direkte til den primære shop.

I MLM får du provision af din kundes omsætning - hver eneste gang de handler.

Erik Hamre:
Derudover tror jeg at de fleste der har success med MLM sagtens ville kunne få success med andre virksomhedsformer uden det stigma der kommer fra de (enkelte) rådne elementer i branchen.
 

Dette tror jeg så til gengæld du har helt ret i - men MLM har stadig den fordel, at det er en af de billigste måder at starte selvstændig virksomhed på - så jeg vil stadig mene, at det er en stor fordel, for dem, der ikke er så risikovillige - eller som ikke har den store startkapital. 

Derudover får du jo i MLM også både salgstræning og produkttræning - så for dem, der starter på helt bar bund med deres første "forretnings-eventyr" vil jeg mene, at MLM er et rigtig godt alternativ. 

(at RIGTIG MANGE forhandlere så vælger IKKE at få træning er jo så et sørgeligt faktum - og en helt anden snak) Wink

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Tilmeldt 21. Dec 09
Indlæg ialt: 238
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 4 person

Allan I:
Er vi ikke enige om, at disse PERSONER nok også havde været belastende, hvis de havde været ejendomsmægler, mobil-forhandler, håndværker, forsikrings-sælger, arbejdsløs, advokat eller whatever?

Nej det er vi ikke, for i MLM der er sælgeren som oftest blevet "forført" til selv at smide en startinvestering, og denne investering er tabt + det går op for dem, at de er holdt for nar, hvis ikke de får nogle andre ind i konceptet. 

BTW - jeg er også træt af at se MLM tråde her på Amino. Sjovt nok handler det AAAAAAAAALTID om at forsvare konceptet. Og hvis det altid er nødvendigt, så er der jo nok noget om snakken. 

Side 2 ud af 11 (106 indlæg)