må jeg spørge dig om en ting , jeg har ikke kunne gennemskue igennem dine indlæg om du er MLM hader i hvert fald nogle gange dit sprogbrug band ord det gavner ikke lige frem det positive lys på MLM en ting er sikkert jeg kunne ikke find på det sprogbrug for det skader MLM og det er dette produkt for godt til at man skal bruge sin tid på skade en god markedsførings måde som MLM er |
Allan I:Jeg vælger så bare at være konsekvent i min holdning - da jeg mener, at det jo også bare er LifeWave-forhandlerens personlige mening, at hans plaster kan fjerne smerter - sådan er reklame jo.
Der gælder bare nogle andre regler, når det handler om lægemidler. Her er et lille udsnit fra lægemiddelstyrelsen:
Reklamen skal være saglig. Det betyder, at lægemidler ikke må markedsføres lige så pågående og forbrugsstimulerende som almindelige forbrugsvarer.
Reklamen må ikke være vildledende eller overdrive lægemidlets egenskaber. Det betyder, at der ikke gennem en reklames udformning og indhold må bibringes medicinbrugere og personer, der ordinerer eller udleverer lægemidler, en fejlagtig opfattelse af lægemidlet, herunder af dets virkning, bivirkninger, pris, indhold osv. Reklamen må heller ikke stille lægemidlet i et gunstigere lys end andre tilsvarende og måske endda mere velegnede lægemidler.