Sidder her på Chaweng Beach, Koh Samui, Thailand og kigger ud over det turkis vand. Har trukket strøm ned til solsengen under sandet så jeg kan være på Amino konstant Jeg sidder her fordi jeg gav op. Jeg havde startet en fritidsvirksomhed, der var underleverandør af elektronik i slutningen af 80'erne. Kedede mig og begyndte at starte en mindre produktion op. Salget floppede totalt. Da jeg solgte produktionsudstyret og lukkede virksomheden stod jeg tilbage med en gæld på 150.000,- kr. Det var der ingen der havde fortalt mig før jeg var i situationen, så jeg blev hevet til torskegilde og sad alene mand over for 12 personer i kommunen og skulle forsvare udgiften. Det kunne jeg ikke, så jeg skulle ud og tjene 300.000,- før skat for at betale gælden. Jeg var vild med tanken om at være selvstænding; men jeg havde lært, at
Vi spoler frem til 1997. Internettet var kommet. Jeg ville ikke investere en krone - skat skulle ikke have den fornøjelse een gang til. Jeg ville lære at sælge - nu skulle det lykkes. Så jeg startede egen Internet virksomhed på en PC som min søn havde fået i fødselsdagsgave når min søn sov. I dag tager vi på ferie 4 gange om året og runder en omsætning i år på over 4 millioner kroner - fordi jeg gav op. Venlig hilsen, Christian PS: Har læst alle tidligere indlæg i tråden. Dem der kæmper med at få kunder kan jeg se har det grundlæggende problem, at det skyder med spredehagl. De bruger altså en MASSE energi på at markedsføre sig steder hvor det er meget lidt sansynligt, at der findes virksomheder/mennesker med behov for netop deres ydelser. I bør altså fokusere på dem, der reelt har behov for jeres ydelser. Gør jeres bedste for at målrette skytset efter disse virksomheder/personer. Når i har gjort det og er overbevist om, at nu kan I ikke gøre det bedre - så skal I arbejde på at gøre det mindst 10 gange bedre. Hvis der er ting I ikke kan, så spørg om hjælp til det her på Amino. Når I er klar til virkelig at rykke så betal for ekspertbistand. Det er det værd og bringer dig langt hurtigere videre end du kan ved egen kraft. |
Rigtig gode historier Anette og Christian. Og tak fordi i deler.
At i har lukket firmaet, er ikke at i har givet op. Men i har besluttet og anerkendt at det ikke ville gå, og det bedste ville være at lukke ned. Derefter har i taget erfaringen med og kommet videre.
Mit første indlæg, gælder lige så meget i livet som forretningen.
Der vil altid komme nye gode dage, lige meget hvor sort det ser ud. Men det kræver arbejde. Og vilje.
Giver man op. Er der ingen vilje til at forsætte. Og man kommer ikke videre