Hej Jeg har meget mod min vilje en kunde der ikke vil betale sin regning. Trods gentagende rykker, opringning, besøg i hans forretning, han ar bare total ligeglad, og nærmest griner af mig hvergang jeg står og vil have mine penge, det gør mig rigtig gal i knolden. Hvordan kan jeg gøre livet mest surt for denne kunde? Beløbet er ikke afgørende for mig det er princippet i at alle skal betale for det arbejde de har fået udført. Jeg vil reg. denne kunde i Experian gennem min advokat og debitor registeret, har jeg flere muligheder for at få denne kunde reg. som dårlig betaler? ud over de to nævnte? Hvis det er vigtigt, så er beløbet der skyldes på kr. 2.761.62 - dags dato har dette cirkus stået på i 2½ måned og jeg er godt gal. Venligst René Buch |
Hr. Buch:Hej
Jeg har meget mod min vilje en kunde der ikke vil betale sin regning. Trods gentagende rykker, opringning, besøg i hans forretning, han ar bare total ligeglad, og nærmest griner af mig hvergang jeg står og vil have mine penge, det gør mig rigtig gal i knolden.
Hvordan kan jeg gøre livet mest surt for denne kunde?
Beløbet er ikke afgørende for mig det er princippet i at alle skal betale for det arbejde de har fået udført.
Jeg vil reg. denne kunde i Experian gennem min advokat og debitor registeret, har jeg flere muligheder for at få denne kunde reg. som dårlig betaler? ud over de to nævnte?
Hvis det er vigtigt, så er beløbet der skyldes på kr. 2.761.62 - dags dato har dette cirkus stået på i 2½ måned og jeg er godt gal.
Venligst
René Buch
Kedelig situation, men jeg er i tvivl om han er privat eller det er selskab han ejer.
Hvis det er et selskab, kan du indgive en konkursbegæring mod selskabet ved at udfylde denne blanket: http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/Blanketter/Konkursbegaering%20mod%20et%20selskab.pdf det koster ca. 750 kr. men hvis manden virkelig er som du beskriver og har mulighed for at betale, men bare ikke vil, så gør det.
Hvis det er en privatperson, så er der ikke rigtigt mere at stille op end de 2 overnævnte registre, jo du kan tvinge ham i skifteretten i forsøg på at inddrive beløbet.
Held og lykke.