Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde der ikke betaler?

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)
Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 05:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har meget mod min vilje en kunde der ikke vil betale sin regning. Trods gentagende rykker, opringning, besøg i hans forretning, han ar bare total ligeglad, og nærmest griner af mig hvergang jeg står og vil have mine penge, det gør mig rigtig gal i knolden.

Hvordan kan jeg gøre livet mest surt for denne kunde?

Beløbet er ikke afgørende for mig det er princippet i at alle skal betale for det arbejde de har fået udført.

Jeg vil reg. denne kunde i Experian gennem min advokat og debitor registeret, har jeg flere muligheder for at få denne kunde reg. som dårlig betaler? ud over de to nævnte?

Hvis det er vigtigt, så er beløbet der skyldes på kr. 2.761.62 - dags dato har dette cirkus stået på i 2½ måned og jeg er godt gal.

Venligst

René Buch

Venligst

René Buch

Fra København
Tilmeldt 19. Jul 10
Indlæg ialt: 353
Fra  Internetpriser.dk Skrevet kl. 06:20

Hr. Buch:

Hej

Jeg har meget mod min vilje en kunde der ikke vil betale sin regning. Trods gentagende rykker, opringning, besøg i hans forretning, han ar bare total ligeglad, og nærmest griner af mig hvergang jeg står og vil have mine penge, det gør mig rigtig gal i knolden.

Hvordan kan jeg gøre livet mest surt for denne kunde?

Beløbet er ikke afgørende for mig det er princippet i at alle skal betale for det arbejde de har fået udført.

Jeg vil reg. denne kunde i Experian gennem min advokat og debitor registeret, har jeg flere muligheder for at få denne kunde reg. som dårlig betaler? ud over de to nævnte?

Hvis det er vigtigt, så er beløbet der skyldes på kr. 2.761.62 - dags dato har dette cirkus stået på i 2½ måned og jeg er godt gal.

Venligst

René Buch

Kedelig situation, men jeg er i tvivl om han er privat eller det er selskab han ejer. 

Hvis det er et selskab, kan du indgive en konkursbegæring mod selskabet ved at udfylde denne blanket: http://www.domstol.dk/Selvbetjening/blanketter/Blanketter/Konkursbegaering%20mod%20et%20selskab.pdf det koster ca. 750 kr. men hvis manden virkelig er som du beskriver og har mulighed for at betale, men bare ikke vil, så gør det.

Hvis det er en privatperson, så er der ikke rigtigt mere at stille op end de 2 overnævnte registre, jo du kan tvinge ham i skifteretten i forsøg på at inddrive beløbet.

Held og lykke.

Internetpriser.dk - find og sammenlign internetforbindelser!

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 08:12

Nogle gange kommer man ud for det, desværre er der ikke meget at gøre.

Personligt ville jeg selv indgive en konkursbegæring for alle beløb over 1000kr der ikke betales efter gentagene forsøg, men jeg er også en arrig rotte som dig når det kommer så langt Stick out tongue

Fra Aalborg
Tilmeldt 1. Oct 09
Indlæg ialt: 292
Skrevet kl. 08:20

Kør en inkassosag mod ham, hvor du evt. kan få udlæg i hans hus og andre ejendele ved fogedretten. 

En konkursbegæring er ikke altid at anbefale idet, du skal stille en sikkerhed på 30.000/15.000 alt efter om der er virksomhedspant eller ej. Denne sikkerhed er ikke altid proportionel med fordringens størrelse. 

Du kan kontakte mig på en pm såfremt du ønsker at køre inkassosagen eller i øvrigt ønsker at drøfte sagen. 

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hr. Buch:

2½ måned Surprise nu ved jeg ikke hvad din time pris er, men prøv at regne ud hvor meget tid du har brugt på det her og så er du lige gået i gang .... Jeg mener bestemt man skal køre en inkasso sag før man kan indgive en konkurs!?! desuden er der også forbundet en udgift med dette ... alt dette for 2.761.62 og lidt stolthed ?

Mit råd til dig er kom du videre og tænk i stedet på hvordan du i fremtiden kan undgå dette problem;)

My 5 cent!

/allan

Tilmeldt 15. Dec 11
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 08:37

Vil lige komme med en bemærkning her..

Du siger han skal komme videre og lade sagen ligge, hvordan tror du så ikke den dårlige betalende handler næste gang ? det gik jo godt første gang, så kan han vel også gøre det anden gang ! Der ved vil dette gå ud over flere som skal bøvle med tab i omsætningen..

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 08:55

jakob_web:
Der ved vil dette gå ud over flere som skal bøvle med tab i omsætningen..

Korrekt men så længe man giver kredit på så små beløb til kunder vil problemet være der, derfor skal man måske ændre sin politik en smule for at undgå dette...

Jeg mener han skal lade den ligge ja men det er jo en vurdering sag om der faktisk er noget at hente, for er kassen tom bliver det kun en udgift for ham ....

/allan

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 09:15

Jeg mener klart han skal smide den til Inkasso, evt. nogle af dem der tilbyder no cure no pay.

For det er jo en princip sag, dropper man betalingerne fordi de er for små at forfølge, så kommer der sikkert også flere af dem, og dem der slipper godt fra det en gang, fortsætter så bare i samme spor, også er der lige pludseligt mange virksomheder der har penge til gode.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 09:22

Koludabyg:
Jeg mener klart han skal smide den til Inkasso, evt. nogle af dem der tilbyder no cure no pay.

Vil dette sige man uden nogen udgift kan køre en sag på en kunde?

Koludabyg:
For det er jo en princip sag, dropper man betalingerne fordi de er for små at forfølge, så kommer der sikkert også flere af dem, og dem der slipper godt fra det en gang, fortsætter så bare i samme spor, også er der lige pludseligt mange virksomheder der har penge til gode.

Enig som nævnt men det er vel også en vurderings sag, hvis manden skylder røven ud af bukserne skal han vente lang tid med sine penge, men kan man køre en sag uden beregning så er jeg meget enig i man skal slå ned på det....

/allan

Tilmeldt 19. Oct 08
Indlæg ialt: 1822
Skrevet kl. 09:25

DesignYOU:
2½ måned Surprise nu ved jeg ikke hvad din time pris er, men prøv at regne ud hvor meget tid du har brugt på det her og så er du lige gået i gang ....

Jeg er enig med DesignYOU i at det er alt for meget tid at bruge på alt for få penge. Jeg ville sandsynligvis prøve at køre en inkassosag på ham, men med den attitude har han nok gæld så mange steder, at han er fuldstændig ligeglad.

Og han er jo også ligeglad med, at du er vred. Så konklusionen er at du bruger en masse tid og ærgrelse og vrede, mens han (måske) bare går rundt og er ligeglad. Så lige nu er det dig, der betaler, mens han fortsætter med sit.

Hvis du kan, så læg det ned på et forretningsmæssigt plan. Som en opgave på linje med alle andre opgaver og kig på det en gang imellem, når du har sat det som et punkt i din kalender. Og så lad den ligge og slip din vrede, for den går meget mere ud over dig end ham!

Side 1 ud af 5 (49 indlæg)