Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde der ikke betaler?

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)
Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu står der desværre en del ting i denne her tråd der ikke er korekte.. desværre har jeg ikke tid til at lave en ordentlig gennemgang af de forskellige muligheder og virkemidler lige nu (jeg skal nok prøve at nå det senere)

Men eller så er du velkommen til at give mig et ring på mandag, så gennemgår vi de forskellige muligheder..

Fra Herlev
Tilmeldt 25. Jun 12
Indlæg ialt: 478
Fra  Rikke MY og dimseriet Skrevet kl. 12:18

Hej :)

Prøv engang at lure Martin Thorborgs podcast om "fjender" ;)

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 16:24
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej alle sammen 1.000 tak for i har givet jer tid til at skrive jeres mange gode indlæg.

Der er ikke tale om arbejde der er udført i 2½ måned, det er denne sag der har stået på i de mange sure uger. Selv gælden kommer fra vores service gennem en enkelt uge hos denne kunde. Hvis jeg skal lægge alle rykker beløb og udgifter til diverse rådgiver, så er det skyldige beløb nu oppe over 6.000 kr.

Desværre er min forretning skruet sådan sammen at det er umuligt at få betalinger up front, da der er tale om time pris baseret service, hvor regningen tidligst kan sendes engang ugentligt, hvilket jeg så gør, for god orden skyld skal nævnes dette er den ENESTE kunde jeg har bøvl med, alle andre overholder deres betalings frister da det hele køre via PBS.

Ham her har opsagt PBS aftalen og derfor er han jo kasseret som kunde, men jeg VIL have mine penge hjem, det er et enkeltmands firma jeg har mine penge i klemmen ved, og han er pt. reg. i Experian og Debitor reg.

Men det har desværre ikke hindret ham i at købe ny bil for 2 uger siden, en bil til mere end 300.000 kr., efter mit kendskab til den bil type, men naturligvis kan den være letter brugt, men den ser HELT nye ud.

Han bor i eget hus, i den dyre ende af skalaen for det område han bor i. Ifølge tinglysningsbogen er det ham personligt der ejer det hus, selv om han er gift, så står konen ikke som medejer af huset.

Så det er vist den hårde skyldner jeg har fået en sag med, men tro mig han skal nok komme til at betale, for jeg vil ikke finde mig i at blive gjort til grin på den måde, fra omveje der ved jeg han har masser af penge, og at hans forretning går rigtig godt, med en ret så stor omsætning.

Jeg tror mit næste skridt vil være at stævne han i foged rettet og hjælper det ikke, så må jeg kigge på muligheden for at få ham erklæret personligt konkurs, jeg er ret ligeglad med om jeg skal stille et sikkerheds beløb på de nævnte 15.000 - 30.000 kr. for at føre min sag ved domstolene, det er jo helt tydeligt han skylder de penge, dels via mine fakturaer, dels via de efterfølgende mange, mange mails, båndet telefon samtaler, og samtaler ansigt til ansigt der er optaget på diktafon, der lå i min lomme under mine besøg i hans forretning, og hjemme ved ham, han er så fræk så han bare står i døren og lader som alt er guld og glade dage for os BEGGE, det er denne holdning der bringer mit pis i kog.

Heldigvis for mine partner der har udført, de opgaver hos denne kunde er gået helt fri rent økonomisk, selv om jeg kunne sende regningen til dem, men min ære byder mig at det er mig der tager denne sag, da mine partnere jo stoler fuldt og fast på at jeg har total styr på min del aftalen, som blandt andet er at få vores tilgodehavende ind på kontoen.

Jeg lever af procenter af mine partners omsætning hos mine kunder, så mit personlige tilgodehavende i denne sag er ikke ret stort, under normale forhold, men det er jo nu er det jo det fulde beløb, da jeg for længst har betalt min partner, der har udført den service hos denne kunde.

Kunden har fra dag 1 været bekendt med den meget hårde politik jeg har overfor folk der ikke betaler rettidigt, og i de første 5½ måned han var kunde ved mig var der ingen problemer med betalingen, som gik ligesom alle de øvrige, let og smertefrit via PBS, men lige med et kom der ikke flere penge fra ham, mit regnskabs program er sat sådan op at fakturaerne udskrives hver fredag, med 3 hverdages kredit, så alle betalinger skal ske senest onsdag (i en normal uge). Dette virker helt fint ved resten af mine kunder.

Et eller andet sted har jeg lyst til at vende vrangen ud på ham, men det nytter jo ikke noget at gøre det, dels risikere jeg et længer ”hotel ophold” og miste min ellers gode forretning, det er denne sag ikke værd, I mine forretnings betingelser står der tydeligt at alle udgifter til indkrævning af tilgodehavende betales af skyldneren og dette skriver alle mine kunder under på gennem vores samarbejdes kontrakter.

Jeg mener selv jeg står med en god sag til retten, hvad mener i?

Håber på masser af gode svar og gerne hvad jeg skal være opmærksom på af fælder i system Danmark.

Håber i får en dejlig weekend sammen med jeres familier og venner.

Venligst

René Buch

Venligst

René Buch

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 16:28

Hr. Buch:
Jeg mener selv jeg står med en god sag til retten, hvad mener i?

Helt sikkert, ingen tvivl om det.

Hr. Buch:
Håber i får en dejlig weekend sammen med jeres familier og venner.

I lige måde...:)

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 16:56
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Jeg ville starte en indsamling til butikken.
Vi havde for år tilbage en kunde der skyldte os en del penge, det var den samme historie han nærmest grinede af os, samtidig med han hældte vand ud af ørene om at butikken gik dårligt.
Der opsatte vi en kæmpe gadesælger foran butikken med teksten
Støt din lokale xxxxxxxbutik
Giv et bidrag så xxxx kan fortsætte
Er tæt på konkurs.
Der gik ca. 15 min. Fra vi havde sat op til han havde fremskaffet klingende mønt.

Jeg har hørt om andre der har .arrangeret støttekoncerter og indrykket støtteannoncer i dagbladene.

På kanten ....... Også over men det virker.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 17:14

Glasmager

Ha ha ha det kunne jo være en cool mulighed jeg bestemt vil huske på ... jeg har jo en hel del partner i min lille forretning så vi kan jo nok hutigt stille med 25 -40 mand med hver vores lille indsamlings skilt LOL

Venligst

René Buch

Venligst

René Buch

Fra København Ø
Tilmeldt 29. Jul 11
Indlæg ialt: 456
Fra  Dansk Erhvervs- & Selskabsrådgivning Skrevet kl. 18:57

Jeg vil lige prøve at gennemgå de forskellige ting der kan være aktuelle eller har været nævnt i tråden..

Gratis inkasso:

Gratis inkasso omfatter ikke retslig inkasso, det vil sige at det eneste der sker i forbindelse med gratis inkasso er at debitor får et par breve og evt telefonopkald.. og så håber man debitor bliver bange og betaler (nogen gange virker det men ofte gør det ikke)

Registrering:

Truslen om registrering kan få nogen til at betale, men er de registrede i forvejen har det ingen betydning for dem, desuden kan debitor altid blokerer for registreringen med mindre der er et fundament (dvs. en dom eller en underskrevet ordning)

Inkasso, med efterfølgende retslig inkasso.

Betaler debitor ikke efter at inkasso bureauet/advokaten har rykket bliver sagen sendt i retten og efter dom eller domspåtegning (selvfølgelig forudsat at kreditor får medhol) videre i fogedretten. Møder debitor ikke op i fogedretten kan man enten fortsætte med en udkørende fogedforretning hvor man tager ud og besøger debitor med fogeden og en låsesmed under armen, eller man kan vælge at bede om at få bæstet indfanget (en såkaldt politifremstilling)

Påstår debitor ikke at kunne betale og ikke at eje noget kan man også bede om en udkørende fogeforretning for at undersøge nærmere..  en del vælger her at betale for at undgå at man kommer og "roder deres hjem igennem"

Umiddelbart er inkasso med efterfølgende retslig inkasso det jeg vil foreslå..

Retslig inkasso kan dog tage forbandet lang tid.. især afhængig af hvor effektiv den lokale retskreds er. 

Konkurs:

Konkurs kan være et meget effektivt præsionsmiddel og kan bruges både mod selskaber og personer.. Truslen om konkurs både for selskaber eller personlig konkurs får de fleste til at betale.. det er ikke et krav at der skal være dom for en fordring for at den kan danne grundlag for en konkurs.. Konkursbegæringen koster 750 i retsafgift, og de fleste betaler derefter.. hvis debitor ikke betaler, eller lover at betale på skifteretsmødet så kan man evt. vælge at tilbagekalde konkursbegæringen hvis man ikke vil risikerer at hænge på 15 til 30 tusind kroner i sagsomkostninger for konkursbehandlingen.

En anden fordel ved konkurs er at det går hurtigt.. normalt bliver debitor indkaldt til at skulle møde i skifteretten indenfor en til to uger fra indleveringen af konkursbegæringen..

Diverse kreative ideer ;-)

Parkere udenfor med et skilt, ringe om natten, skrive på internettet, slå med et baseballbat osv...

Man kan være heldig at nogle af disse metoder virker og måske også opleve at de hjælper på ens eget blodtryk... Desværre skal man tænke sig gevaldigt om for det kan meget hurtigt bide en selv i røven.. da de alle strider mod diverse love og regler..

Håber nogen kan bruge ovenstående til noget, for ellers så har jeg jo bare spildt min tid. .Cool

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35

Ligegyldig hvilken form for virksomhed man driver vil man altid løbe ind i dårlige betalere. Da man skal betale moms af fakturabeløbet, har brugt tid på kunden og ofte savner pegene, vil folk som løber fra deres regninger altid give ærgrelser og ekstra arbejde.

Det er en god idé at have en standard procedure til at håndtere disse klaphatte, så det ikke kommer til at gå en for meget på, så man ikke bruger for meget til ærgrelser, føle sig til grin, etc.

Der er flere firmaer der har specialiceret sig i at inddrive penge. F.eks. http://www.hornskovvindberg.dk/, hvor man taster sagen online, og så tager de sig af inddrivelsen og håndterer eventuelle småsager m.m.

Ved at have en standard procedure med 3 rykkere og konsekvent overdragelse af sagen til inkasso partner, slipper man for en masse besvær, og så kan man koncentrere sig om sit arbejde og de gode kunder. Det er ingen garanti for at man får sine penge, men man slipper for at bruge masse tid på det.

Kort sagt: smidt idioterne videre til en samarbejdspartner, og focuser på de gode kunder, så får du en gladere hverdag.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

David Brodin Larsen:
det er ikke et krav at der skal være dom for en fordring for at den kan danne grundlag for en konkurs..

Dvs. en hver kan begære en konkurs eller ?

For har sku lidt svært ved at tro at man sådan uden videre kan begære en kunde konkurs, for en regning kunden ikke vil betale.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Fra  xxx Skrevet kl. 02:37

Først til David Brodin Larsen 1.000 tak for dit gode og lange svar det var lige den information jeg står og mangler, jeg ringer fluks til min advokat her til morgen og beder han om at gå videre med sagen, nu gider jeg bare ikke denne klaphat mere.

Et er sikkert han HAR de penge men han VIL bare ikke betale og der er ikke sket fejl fra vores side, hverken fra min eller mine partners side, de knaster der nu er ude at svømme de skal kun svømme en vej og det er ind i min dam.

I første omgang skal min advokat gå i gang med retslig inkasso og sker der ikke noget med det, så bliver det en konkurs begæring mod både hans firma og hans person. så kan han fanme LÆRE DET.

Det var en helt anden sag hvis manden gerne ville betale men ikke kunne, så er jeg bestemt til at snakke, vi har et par kunder af den slags og det køre næsten problem frit, de betaler et lille ekstra gebyr for manglende rettidig betaling af deres regninger, men ud over det så holde de kunder der er i klemme alle deres aftaler og det er jo super dejligt. Så selv om det i perioder går skidt så vil jeg gå langt for at beholde mine kunder, for de husker jo jeg belv hos dem i den svære tid, når der snart igen bliver gode tider (mens jeg krydser mine små fedede finger).

Nej der er ingen grund til at indkøbe baseball bat af aluminium, og begynder at daske rundt med det, det løser intet ud over jeg ikke har noget adresse problem de næsten mange, mange år - bopæl ”Hotel Gitterly” ha ha, og derfra er det altså ret svært at drive en lille virksomhed fra, ved faktisk ikke engang om man må være erhvervsdrivende, mens man eks. sidder inde, kan godt se logikken i man ikke må, men modsat så kan man jo klare sig selv rent økonomisk når man bliver sat fri en dag, hmm ,, nå det var en afstikker.

Det er ikke så meget pengene der gør jeg føre denne sag så langt, det er mit princip med at alle skal betale for udført arbejde, prikken over Iét er hans overlegende holdning og totale ligegyldighed der får mig til at se rød, jeg ved med sikkerhed dette beløb er en lille post for den Herre, for mit firma er det faktisk et ret stort tab, da jeg ofte tjener under 30 kroner pr. dag pr partner, så det er jo efter devisen mange bække små, gør en stor å.

Venligst

René Buch

Venligst

René Buch

Side 3 ud af 5 (49 indlæg)