Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kampen mod Netpointers - HJÆLP OS!

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Som andre har nævnt, er det det som står i kontrakten der gælder. Det skal være sindssygt urimeligt før at det kan ophæves (f.eks. under henvisning til Aftalelovens bestemmelser om urimelige aftaler). Og det er jeg ikke sikker på jeres aftale er. Jeg har ikke set kontrakten, og jeg har ikke set det de har leveret, og resultaterne af det, men rent fagligt kan jeg i hvert fald udtale mig om en lidt anden side af en sådan sag, som uværgeligt vil komme til at indgå.

Sagen er, at sider på et website påvirker hinanden på en række forskellige måder - possitivt og negativt, og det arbejde der laves for at optimere en del af websitet, vil meget ofte også give sig udslag i andre. Nogle gange meget voldsomt endda.

Så hvis jeg personligt skulle lave en aftale med dit firma om, at jeg leverer nogle sider, og du betaler mig for alle de side 1 ranks i Google du efterfølgende får (en model, jeg iøvrigt, ikke tilbyder, da jeg af mange andre årsager mener det er en dum afregningsmetode. men det er en anden historie ...) så ville jeg også kræve at få det af ALLE de sider der ranker side 1 fra dit site. For pointen er jo, at det er meget muligt at det er en af de sider jeg har leveret, og det arbejde der følger med optimeringen, som gør af en anden af dine sider ranker. Tingene hænger sammen, og således ville jeg personligt ikke skille mellem de to typer sider i afregningen.

Nu kender jeg som sagt ikke kontrakten. Men hvis der blot står at der afregnes for alle side 1 ranks, og med det faglige begrundelse jeg giver ovenfor, så tror jeg at du står med en meget dårlig sag. Det bør du nok overveje inden du bruger for mange penge i retten.

Og husk på, at ingen advokater kunne fortælle dig det, som jeg lige har fortalt dig. Det ved kun fagnørder - og det er som sagt meget muligt at Netpointers har forberedt sig på dette. Det ville jeg som sagt have gjort. Så fortæl dette til din advokat - eller vis ham dette indlæg, og bed ham om at genvurdere sagen. Han har de øvrige papier, og burde kunne genneskue det ud fra dette ...

Held og lykke med en løsning
Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:00
Sagen skal til inkasso før den kan komme til fogedretten.

Et forløb er typisk:
1) Den 'forurettede' sender rykkere og rykkere.
2) Så kommer den til en inkasso-advokat. Så opgives sagen (kreditor=idiot) eller der 'forslag til afvikling'.
3) Og så endelig kommer sagen til fogedretten - hvis der ikke er blevet betalt eller hvis sagen ikke er opgivet.

Ja, du kan prøve det :) Måske havner du som bedrageri-sigtet. Ihvertfald vil en advokat ikke tage din sag. Og hvis du alligevel får en 3. rangsadvokat med på spillet, så vil fogedretten afvise det (og du betaler sagsomkostningerne). Og hvis du mod alle ods får fogedretten med på spøjen, så er der menneskerets-domstolen etc.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:02
Enielsen - hvis du læser det indlæg Anders henviser til står det meget tydeligt.

En erhvervsdrivende må sende en kunde til inkasso, hvis kunden ikke betaler sin regning. Forudsætningen er, at kunden ikke er uenig i gælden - kravet skal være retmæssigt.

Gør kunden indsigelser - klager for eksempel over, at en vare/tjeneste har fejl eller ikke er modtaget - må den erhvervsdrivende ikke sende regningsbeløbet til inkasso-inddrivelse.

Så er der tale om en tvist (uenighed) om beløbet, og virksomheden (kreditor) kan stævne kunden for byretten, som afsiger dom i sagen samt omkostningerne for den (taber betaler typisk). Sker det for dig - så mød op: Ellers får kreditor ret.

Altså er kunden uenig i gælden så skal sagen for retten og IKKE inkasso.

Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 160
Skrevet kl. 20:08
Hej Mikkel,

Du har helt ret. Nu er det forskellige ting vi hver især har problemer med hos Netpointers. Jeg vil ikke gå ind i en diskussion med dig om hvad det præcis er. Men det er 100% sikert at de er annoncehajer og det er bondefangeri. Og det vil jeg godt være med til at stoppe.  Jeg har en del erfaring i lignende sager igennem mine andre virksomhedder.

Tilmeldt 9. May 07
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 20:12
Hmmm. Det må så komme an på en prøve. Og du er sikker på, at det ikke kun gælder privat-forbrugere ?
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:08

Ærgeligt at jeg ikke så dit indlæg noget før. Jeg har netop betalt en regning som Netpointers havde sendt videre til Inkasso. Da brevet kom derfra blev jeg nervøs - hvem har lyst til at ende som dårlig betaler - og jeg kunne bare ikke overskue at skulle bruge mere tid og kræfter på dem.

Jeg havde købt søgeoptimering på 10 ord. De lavede også løsningen - men den fungerede ikke i det første halve år. Når jeg gik ind i statistikken var der fyldt med røde krydser og fejlmeldinger. Jeg kontaktede dem flere gange omkring problemet - men der skete ligesom ikke noget. Efter  hvert fald et halvt år fik de den til at fungere og der begyndte også at komme nogle placeringer. Så skiftede jeg design i min shop - og det skulle jeg vist have gjort opmærksom på... for de næste mange måneder kom man bare ind på en side hvor man ikke kunne klikke sig videre rundt i shoppen på. Godt så - så stod vi der ligesom igen... Der gik to-tre måneder før de havde fået rettet links og design - og så sagde jeg altså løsningen op.

Deres administrative afdeling ringede jeg til for at spørge hvordan jeg skulle forholde mig ved en opsigelse. Fik at vide at jeg blot skulle sende en skriftlig opsigelse når den næste regning ankom. Det gjorde jeg så - og fik et brev tilbage om at det var gjort tre dage over deres opsigelsesdato - så jeg skulle liiiiige betale for tre måneder mere. På det tidspunkt havde jeg selv slettet alt på min ftp for at være sikker på at have frakoblet dem som partnere.

Jeg kunne jo have fundet min kontrakt frem og læst den grundigt igennem - men jeg går da ud fra at de selv er ærlige når man ringer og beder om vejledning.

Når dagen kører med fuld fart er det ikke altid der er tid til at gøre noget ved de administrative områder - det må jeg nok erkende. Alligevel vil jeg dog sætte et kæmpe stort spørgsmålstegn ved Netpointers hæderlighed. Det er i hvert fald IKKE et firma jeg vil røre med en ildtang fremover!!!

Mange hilsener Helle
Tilmeldt 4. Oct 06
Skrevet kl. 21:54
Hej Helle,

Ja det er bare skide ærgeligt - men det er den samme historie igen og igen. De er så pisse useriøse at det skriger til himlen. Det er synd at du har betalt.....Vi holder dig orienteret.

Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 13:42
Det er nok en god ide i hvert fald og betale det beløb som I mener I skylder i forhold til kontrakten --- altså 300kr X 10 sider

Tilmeldt 4. Oct 06
Skrevet kl. 22:05
Jamen Jan - vi mener jo at vi ikke skylder dem noget. Vi mener faktisk at vi har betalt for meget.
Fra Århus
Tilmeldt 5. Apr 07
Indlæg ialt: 391
Skrevet kl. 00:16
Måske har jeg ikke forstået situationen rigtigt - i har altså allerede betalt det beløb som i selv troede i skulle betale?
Side 2 ud af 4 (37 indlæg)